Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua: Pää hajoaa, mutta ei rahaa lomaan.

2 vuotta eristyksissä
17.02.2022 |

Kaksi vuotta neljän seinän sisällä työttömänä ja monisairaana. Kuulun niin moneen riskiryhmään, että en totisesti ole korona-aikana uskaltanut käydä juuri missään. Alkuun en kaupassakaan.
Kaipaisin aurinkoon, johonkin etelän lomalle, missä en ole käynyt vuosikausiin. Mutta kun olen aivan tyhjätasku. Enkä sitäpaitsi ole koskaan matkustanut yksin, enkä uskalla -koronatilanteen edelleen ollessa päällä- edes matkustaakaan mihinkään.
Ei ole enää mitään harrastuksiakaan, kun ne loppuivat koronan myötä. Nyt ovat alkaneet pyöriä uudelleen, mutta samat jutut eivät enää kiinnosta minua ja mitään uusiakaan en ole keksinyt tilalle.
Mikä neuvoksi?
Olen varmaan masentunut ja tarvisin lääkkeet, mutta en halua. Niistä on karuja kokemuksia, edellisen masennuksen aikana meni pari vuotta ihan sumussa lääkkeiden vuoksi. Ei enää ikinä.
Aurinko auttaisi, kesällä en koskaan ole alamaissa.
Ei ole perhettä, eikä ystäviä. Ei ole työtä, eikä harrastuksia.
Mikä toisi saman fiiliksen kuin etelänloma?
En kaipaa yksinäistä mökkilomaa Lapissa, sillä olen jo ihan tarpeeksi ollut yksin.
Etelänmailla on hauskaa nähdä ihmisiä rannalla jne. En kuitenkaan koronan vuoksi halua mennä nyt mihinkään isoihin yleisötilaisuuksiin tms.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähellä kylpylää? Arkipäivinä päiväaikaan niissä on vähän porukkaa. Tai etsi Youtubesta toisten reissuvideoita ensi avuksi. Ja se voi olla kolmen kuukauden päästä jo ensimmäinen hellejakso täälläkin! Rannalle makaamaan silmät kiinni ja välillä käy pulahdus järveen 😊

Vierailija
2/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tutuistuisi uusiin ihmisiin vaikka tämän kautta:

www.kaverihaku.net

Minusta ystävä lämmittää tuhannesti enemmän kuin aurinko. Muutaman kuukauden päästä voikin keksiä uuden ystävän kanssa jotain tekemistä Suomen auringossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

dsafadsfsadfsdastrhyutdjkiyulkfjnsztgaerfaeswf

Vierailija
4/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko pään kääriminen ilmastointiteippiin?

Vierailija
5/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pienet kengät ja kävele niillä.

Murheet unohtuu.

Vierailija
6/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuetut lomat

Vierailija
7/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavilla olen itse saanut etelänlomafiilikset. Tosin mulla olikin enemmän ahdistusta kuin masennusta ja tuuria, että sain vihdoin tuollaisen tilaisuuden. Ei tarvinnut koko ajan kampailla oman mielen kanssa.

Ei ne kaikki masennuslääkkeet ole välttämättä huonoja. Tuurista tietysti kiinni osuuko kohdilleen.

Vierailija
8/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lähtisit lomalle ulkomaille, jos olet lukkiutunut kotiisi täällä Suomessa?

Kannattaa mennä jo ihmisten ilmoille ja tapahtumiin. Kuolemaksi tuollainen kotona kököttäminen ja eristäytyminen.

Vierailija
9/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro missäpäin asut ja mitä tykkäisit tehdä.  Jotainhan täytyy olla.  Vaikka riskiryhmäläinen olisitkin, niin mieti mitä elämältä haluat. Iloa pienellä riskillä (jos olet rokotettu, niinkuin toivottavasti olet, niin riski sairastua vakavasti on kuitenkin melko pieni), vai tuo kököttäminen neljän seinän sisällä ilman mitään iloa elämään.

Toki kannattaa olla varovainen, en minä sitä sano. Mutta voit hyvin liikkua. Nyt alkaa olla jo erilaisia ulkotapahtumia, markkinoita. Ulkona auringossa tarkenee jo juoda lämmintä juomaa. Lähde liikkeelle, näet edes ihmisiä, ja tosiaan, valo ja aurinko auttaa. 

Mieti tuota harrastuspuolta, mikä kiinnostaa? Mitä teit ennen? Kaikkea on, nyt jo pienissä ryhmissä (voit pitää turvavälit) tai teamsin kautta.  

Kerrot olevasi tyhjätasku, mutta olisiko (riippuen toki missäpäin Suomea asut) irrottaa muutamaa kymppiä esim. Tallinnan matkaa vähän keväämmällä. Olisi kiva, kun olisi jotain mitä suunnitella ja odottaa.  Tallinnassa voisit istua ulkona, syödä hyvin ja katsella ihmisiä.  Liikkua ja nähdä jotain erilaista kuin kotiympyröissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan