Ilahtuisitko jos miehesi järjestäisi tällaisen yllätyksen:
a) Ostaisi sinulle yllätyksenä uuden auton. Automaattivaihteinen pieni ja punainen Fiat. Rahat olisi ottanut säästöistään + käyttänyt tämän vuoden kesälomarahansa siihen.
b) Perjantaina tullessasi töistä lapset olisivat mummolassa hoidossa ja asuntonne täynnä ystäviä, tuttavia ja naapureitanne. Musiikki soisi kovalla ja ihmiset olisivat jo selvästi humalassa osa. Mies olisi sinua vastassa ovella sen avatessasi halauksen ja iloisen hymyn kera. Koti olisi siisteydeltään juuri siinä kunnossa mihin sen aamulla töihin lähtiessäsi jätitkin.
c) Tullessasi joku iltapäivä töistä asuntonne ja pihanne olisi täynnä talkooporukkaa remontoimassa ja siivoamassa. Tuttujanne. Mies sanoisi, että sinä voit mennä vaikka päikkäreille.
Kommentit (37)
Auto on niin iso hankinta, että siitä pitää neuvotella puolison kanssa ja haluaisin itse valita autoni.
.
Bileet perjantai - iltana ok, mutta olisi saanut mies siivota vähän etukäteen. En tykkäisi kutsua vieraita kun on pedit petaamatta, kuivuvat pyykit narulla ja likaiset astiat tiskialtaassa.
.
Remppa ja siivousapu olisi tervetullutta.
En kyllä hirveästi tykkäisi mistään. En halua että mies käyttää omia rahojaan ostamaan mulle auton - ei hänen tarvitse minua noin isosti lahjoa, ja ihmettelisin, jos hänestä tuntuisi että pitää. Tulisi fiilis että olenko jotenkin rankuttanut häntä ostamaan mulle auton, enkä halua olla ihminen joka pakottaa toisen ostamaan itselleen kalliita lahjoja.
En tykkäisi myöskään tulla työpäivän jälkeen väsyneenä kotiin ja huomata että siellä on lauma kännisiä ihmisiä. Eri asia jos on sovitut kotibileet, mutta ei kiitos yllätyksenä. Sama kohtaan c, voisi ottaa päähän jos olisi varautunut olemaan rauhassa kotona ja siellä olisikin joku talkooporukka (jolle jäisi sitten kiitollisuudenvelkaan).
En ilahtuisi mistään noista, ja mieheni tuntee minut niin hyvin että tietää tämän :) Yhdessä suunnitellen tulee parempi lopputulos. Sen sijaan ilahtuisin pienemmistä asioista, vaikkapa siitä että kotiin tullessa mies olisi siivonnut koko kämpän ja laittanut meille yhteistä hyvää ja kivaa illaksi.
En tykkäisi mistään. JKohdista B ja C suuttuisin ohan huolella.
Tykkäisin kaikista. Paitsi että mulla on jo auto, joten pientä punaista Fiatia vähän ihmettelisin. Mutta eihän se mitään haittakaan tee.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:25"]
En ilahtuisi mistään noista, ja mieheni tuntee minut niin hyvin että tietää tämän :) Yhdessä suunnitellen tulee parempi lopputulos. Sen sijaan ilahtuisin pienemmistä asioista, vaikkapa siitä että kotiin tullessa mies olisi siivonnut koko kämpän ja laittanut meille yhteistä hyvää ja kivaa illaksi.
[/quote]
Joo, tämä olisi oikeasti ihana yllätys.
En mistään noista ja ajattelisin miehen järjestäneen yllätykset enemmänkin itselleen kuin minulle.
Muut kävis mutta tuo auto, eieiei! En halua pientä punaista autoa, mulla on musta farmari jonka hinnalla saisi varmaan kaksi fiatia :o
Onko ap mies, joka ei saanut vielä naista koskaan?
En ilahtuisi mistään noista, inhoan yllätyksiä ja mies tietää sen.
A: Epäilisin miehen järjenjuoksua toden teolla, mulla ei ole ajokorttia.
B: Jee, kivaa! Suihkun ja vaatteiden vaihdon kautta mukaan hippaloimaan :)
C: Mikäs siinä, ihan kiva. Tuskin kuitenkaan menisin päikkäreille vaan keittäisin vaikka talkooporukalle kahvit tai tekisin ruokaa.
No siitä autosta suuttuisin.
Bileistä ilahtuisin.
Remppaporukasta ilahtuisin myös, mutta eihän siinä melussa vois nukkua. Eli jos olis tarve nukkua niin suuttuisin. Menisin työnjohtajaksi vahtimaan remppaajia.
Se auto menis kyllä myyntiin ja olisin niin vihainen, että ero vois tulla.
A: Fiat on huono auto.
B: voi vittu ja kääntyisin ulko-ovelta takaisin.
C: Kunhan osaavat lähteä ajoissa koteihinsa.
En ilahtuisi yhdestäkään noista, C:stä saattaisin ilahtua jos asiat sujuisivat jotenkin järkevästi. Autosta suuttuisin kun olemme periaatteesta autottomia ja olisin keksinyt rahoille paljon parempaakin käyttöä. Myös tuosta B:stä hermostuisin varmasti. Meidän kuopus on vielä niin pieni, ettei varmasti olisi tyytyväisenä neljän tunnin junamatkan päässä mummolassa. Mutta sanotaanko nyt vaikka niin, että B saattaisi joskus 3 vuoden päästä olla ihan ok vaihtoehto kyllä. Sotkuista olisi mutta minä olen meillä se boheemimpi. Tositilanteessa jos mies tuollaista päättäisi järjestää (tuskin päättää) niin siivoaisi kyllä ainakin pahimmat jutut pois ennen vieraita.
Kaikki näistä olisivat mulle todella epämiellyttäviä.
Ei oo ajokorttia, enkä oo edes ajanut autolla. Ei oo kunnon ystäviä ketä haluaisin nähdä ja viihdyn perheeni kanssa enkä porukassa, sitäpaitsi vauva on niib pieni, että eisitä voi vielä hoitoon laittaa.
Ei oo pihaa.