Miten saada aineenvaihduntaa tehostettua kotikonstein?
Nyt pitäisi saada nopeasti pari ylimääräistä kiloa karistettua...miten aineenvaihduntaa voisi tehostaa kotikonstein? Vinkkejä kenelläkään?
Tuntuu että pelkkä liikunnan lisääminen ja kevyempi ruokavalio saa mun kehon ihan "tukkoon", eli menee tosi helposti ns. säästöliekille ja olo on entistäkin turvonneempi ja lihavampi. Näytänkin "laihiksella" aina turvonneemmalta vaikka vaikutuksen pitäisi olla kai aivan päinvastainen! :(
Miten siis voisi boostata aineenvaihduntaa tehokkaasti, auttaisiko joku tietty ruoka-aina tai juoma? Kokemuksia ja hyväksi todettua neuvoja kenelläkään?
Kommentit (35)
-Juo vettä tiheästi 3-4l/ päivä.
- ateriarytmitys 3-4h välein evästä nassuun. Kokonaiskaloreihin huomio! Proteiinia20g+/ateria
-illalla hiilarit minimiin
Liikunta:
-Kunnon rasittavaa lihaskuntotreeniä esim3/viikko
-aamuaerobinen
Reverse diettaus. Ei oo kepulikonsti, ei oo nopee ja vaatii sitoutumista. Mutta niinhan ne oikeasti toimivat ja terveelliset keinot aina vaatii.
Paljon vettä, huonot hiilarit pois, liikuntaa, tulista ruokaa, vihreää teetä, saunominen
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:57"]
-Juo vettä tiheästi 3-4l/ päivä. - ateriarytmitys 3-4h välein evästä nassuun. Kokonaiskaloreihin huomio! Proteiinia20g+/ateria -illalla hiilarit minimiin Liikunta: -Kunnon rasittavaa lihaskuntotreeniä esim3/viikko -aamuaerobinen
[/quote]
Ainoa järkevä ohje näistä on "kokonaiskaloreihin huomio". Nuo muut on turhaa nyhräämistä. Vettä ei ihmisen tarvi tuollaisia määriä juoda. Tiheä ateriarytmitys sopii osalle, mutta osalle sopii paremmin harvempi. Proteiinia ei tarvitse noin paljoa syödä jos ei halua. Illlalla on ihan hyvä aika syödä hiilareita, koska se lisää serotoniinin tuotantoa mikä auttaa nukkumaan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:33"]
Tulinen ruoka kai auttaa vähän. En sitten itse tiedä tehosta. Juo aina vettä paljon, juuri ennen ateriaa
[/quote]
Veden juominen ennen ateriaa ei välttämättä ole hyvä juttu. Juotu vesi nimittäin laimentaa vatsan luontaisia happoja oleellisesti, eli ruoansulatus ei toimi niin tehokkaasti kuin voisi toimia.
[/quote] niin ja se venyttää vatsalaukkua --> annoskoot isonee jatkossa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:57"]
-Juo vettä tiheästi 3-4l/ päivä. - ateriarytmitys 3-4h välein evästä nassuun. Kokonaiskaloreihin huomio! Proteiinia20g+/ateria -illalla hiilarit minimiin Liikunta: -Kunnon rasittavaa lihaskuntotreeniä esim3/viikko -aamuaerobinen
[/quote]
Ihan älyttömät neuvot!
2L vettä/pv ok. Tuo 3-4L liikaa..
Mulla auttaa nopeuttamaan ruuansulatusta ja turvonneeseen oloon vihreän teen juominen ja ruisleseiden syönti. Toimii oikeasti, koska vessaan joutuu lähteä.
Metabolian boostaaminen taitaa AP:n laihtumistavoitteen yhteydessä tarkoittaa kuona-aineiden tehokkaampaa poistumista (hikoilu, vatsantoiminta, nestekierron nopeutuminen) ja rasvanpolttamisen tehostamista?
Paljon vettä. Kuonaapoistavia ruoka-aineita (ananas, kurkku, kahvi, vihreä tee jne) ja lisäravinteita. Sokeri ja maitotuotteet pois. Riittävästi vähärasvaista tai rasvaltaan hyvälaatuista proteiinia.
Kannattaa yrittää saada perusaineenvaihduntaa ja kehon kokonaisenergiankulutusta kasvatettua. Lihaksia kannattaa siis harjoittaa isommiksi, lihakset kun tekee työtä treenauksen jälkeenkin. Hikoiluliikuntaa myös reilusti lisää. Juoksu on ihan huippulaji, erityisesti jos sen tekee intervallityylisesti.
Niin ja kandee alottaa se säännöllinen liikunta, varovasti. tunnen läskejä keneltä loppuu motivaatio jo alussa. Sulla ei ap ole hätää kun olet miettinyt jo aineenvaihduntaakin.
Mullakin on yks lihava kaveri joka yrittää koko ajan laihduttaa. Luulen että silläkään ei aineenvaihdunta toimi, vaikka se kyllä juo tarpeeksi.
Mä en kyllä rupeais laihduttamaan. Baarissakin mulle tullaan juttelemaan koko ajan, toisin oli silloin kun olin nuori ja -20kg.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:33"]
Tulinen ruoka kai auttaa vähän. En sitten itse tiedä tehosta. Juo aina vettä paljon, juuri ennen ateriaa
[/quote]
Veden juominen ennen ateriaa ei välttämättä ole hyvä juttu. Juotu vesi nimittäin laimentaa vatsan luontaisia happoja oleellisesti, eli ruoansulatus ei toimi niin tehokkaasti kuin voisi toimia.
[/quote]
Niin, tarkoitushan oli että ruokaa ei sula (kerry kehoon) niin paljoa kuin normaalisti?