Millainen aikuinen vaatii huomiota syntymäpäivänään?
Olenko vajaa ku ihmettelen?
Kommentit (24)
En vaadi minkäänlaista huomiota syntymäpäivänäni, mutta vaikka aikuinen olenkin, niin kunnon syntymäpäiväjuhlat vietän, jos siltä tuntuu.
Mun mies ja sisko. Juhlat täytyy tietysti olla ja lahjoja saada paljon. Itse suutun jos joku ostaa mulle synttärilahjan.
Vaimo - pitää olla kukkia ja kaikkea tai muuten huomautellaan asiasta jopa vuosien päästä.
Sama ihmettelen. Aikuiset hösää syntymäpäiviä. < 10 vuotiaat ymmäärrän.
Sama jossain fb, kerran vuodessa täyttyy onnentoivotuksista, kuitenkaan suurin osa ei edes missään tekemisissä henkilön kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:05"]
Olenko vajaa ku ihmettelen?
[/quote]Syntymäpäivä tarkoittaa, että on taas vuoden lähempänä kuolemaa. Minä en vietä synttäreitä.
Ihminen joka tykkää syntymäpäivistä, niin kuin minä. Ja ei, en ole narsisti etkä selvästikkään tiedä mitä koko sana tarkottaa jos sellasta väittää. Musta jokainen ansaitsee kivat syntymäpäivät ja kaikki muut päivät vuodesta kun pitää muista huolta niin on kiva kun on se yksi oma päivä
Miksi toisaalta ei haluaisi että ihmisillä olisi sen verran tapoja, että huomioisivat? Onhan se ehkä vähän ikävää jos olevinaan läheisiä, mutta sitten ei huomioida mitenkään edes merkkipäivinä...
Narskut yleensä pitää joko kutsut tai synttärit sillä varmistetaan oma etu.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:27"]Ihminen joka tykkää syntymäpäivistä, niin kuin minä. Ja ei, en ole narsisti etkä selvästikkään tiedä mitä koko sana tarkottaa jos sellasta väittää. Musta jokainen ansaitsee kivat syntymäpäivät ja kaikki muut päivät vuodesta kun pitää muista huolta niin on kiva kun on se yksi oma päivä
[/quote]Tietysti jos on sinkku.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:40"]Narskut yleensä pitää joko kutsut tai synttärit sillä varmistetaan oma etu.
[/quote]Narskuillahan on aina oma etu ykkösenä.
Millä tavalla vaatii huomiota?
Onko huomion vaatimista se, että itse itselleen järkkää juhlat? Minusta ei. Juhlia järkkää sosiaaliset ja ulospäinsuuntautuneet ihmiset, jotka viihtyvät toisten seurassa.
Jos aikuinen odottaa, että joku ilman kutsua ja juhlia tuo lahjoja tai järkkää yllätysbileet (mikä on joskus täällä palstalla tullut esille), pidän henkilöä vähän itsekkäänä tai sosiaalisilta taidoiltaan heikkona.
Ymmärrän, että odottaa sen verran huomiota muilta, että ainakin onnitellaan syntymäpäivänä. Jos kukaan ei muista onnitella, niin kyllähän siitä paha mieli tulee suurimmalle osalle. Mitään megajuhlien ja lahjojen odottamista en ymmärrä aikuisilta ihmisiltä, vaatimalla vaaditaan ne. Pyöreät vuodet tietysti erikseen, onhan niitä ihan mukava juhlistaa kerran kymmenessä vuodessa vähän isomminkin, mutta silloinkaan ei saisi vaatia mahdottomia vierailta.
Henkisesti vajaat. Narsistit. Ei aikuinen enää vaadi muistamaan isosti omaa syntymäpäivää, ainakaan välivuosina. Tasavuodet 50. 60 jne on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:11"]Mun mies ja sisko. Juhlat täytyy tietysti olla ja lahjoja saada paljon. Itse suutun jos joku ostaa mulle synttärilahjan.
[/quote]No toivottavasti saat ihan helvetisti seuraavana syntymäpäivänä lahja krääsää
Miten joku voi suuttua toisten ajattelevuudesta ja ystävällisyydestä
[/quote]
Koska mä olen sanonut, etten halua mitään, en halua että kukaan edes mainitsee syntymäpäiviäni. Ja silti joku aina raahaa jotain turhaa meille.
Narsisti tai vajakki.