Voi itku kun oon lihonut!! Nyt harmittaa :/
Kun 30 tuli mittariin 3 vuotta sitten, niin ole tasaisesti lihonut 1-2 kiloa/vuosi. En vieläkään ole ylipainoinen, mutta normaalipainon ylärajalla. Vatsa on alkanut ällöttämään, sekä pullerot käsivarret.
Heikkouteni on sokeri sekä alkoholi. Sokeria liikaa päivittäin, alkoholia esim. 1 pullo valkkaria tai punaviiniä/viikko + saunaoluet. :/
Miten ihmeessä sitä sais itseään niskasta kiinni että tilanne ei etene vaan saisin laihdutettua muutaman kilon? Liikuntaakin pitäisi kyllä enemmän harrastaa.
Kommentit (18)
No niinpä. Salille sieltä,äläkä murehdi kilojaan täällä !
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:03"]
Lueppa tuo viestisi. Siinä ne vastaukset on. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole.
[/quote]
Niin tiedän, mutta en vain saa aikaiseksi tehdä mitään asialle, tai sitten teen sen "ensi viikolla" :/
Viikossa neljänä päivänä 1200 kilokaloria, muina päivinä normaalia syöntiä (ei ahmintaa!). Silleen lähtee paino hiljakseen ja laihdutus on miellyttävää.
Mulla meni siihen lihomiseen sentään viiskymmentä vuotta.
Mutta joo, heikkous on viinit ja juustot. Ja mitään ei sais syödä tässä iässä enää. BMI 25,4.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:03"]
[/quote]
Niin tiedän, mutta en vain saa aikaiseksi tehdä mitään asialle, tai sitten teen sen "ensi viikolla" :/
[/quote]
No mitä luulet että täällä pystytään neuvomaan? Tiedät itsekin mitä pitää tehdä.
Mun Bmi on 23.6. Eli se on normaali paino, mutta olo on liian hyllyvä, terv. ap
Ei toi sun alkoholin kulutus kyllä kuulosta liialliselta, että sen takia lihoisit. Ellei niitä saunakaljoja mene sitten useampaa kerralla monesti viikossa. Harrastatko liikuntaa? Mimmonen ruokavalio muuten?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote]
Silloin suurin ongelma ei ole siinä mitä syöt tai teet vaan asenteessasi. Aloitapas siitä. On tutkittu, että kun suhtautuu epämiellyttäviin asioihin positiivisesti hermoyhteydet rakentuvat uudella tavalla ja alatkin pitää asiasta. T. Ekat lenkit hymyilin pakolla ja hoin että tää on ihanaa, nyt rullaa
Mä oon lihonut 13 kiloa viiden vuoden aikana
Sama mulla. Siideriä menee pari päivässä enkä viitsi liikkua. Olin pidemmällävapaalla töistä jalaihduin 5kg. Nyt taas tulleet takaisin. Mitat 175/75.
Itsellä vähän e pillerit lisännyt painon nousua ja joka päiväinen suklaan syönti. Pakko oli jättää se suklaa pois ja karkit ja rajata vaan 1 kahdessa viikossa. Ei useammin ettei jää päälle!
Saunakaljoja menee 1-2 kerrallaan, n kahtena iltana viikossa.
Syön muuten mielestän ihan normaalisti, jopa terveellisesti. En vain saa sokerin syöntiä vähemmäksi, syön suklaata/keksejä/pullaa/karkkia tms, jos näitä ei ole niin esimerkiksi jogurttia jossa on sokeria niin sekin käy. Kalorimäärä päivässä olis varmaan kohtuullinen ilman tuota ylenpalttista sokerinsyöntiä.
Pitäiskö se heittää kerralla pois? Kerran sitä jo tässä keväällä kokeilin, tuli kauhea päänsärky kun söin vain normaalisti, enkä sokeria...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:16"]Saunakaljoja menee 1-2 kerrallaan, n kahtena iltana viikossa.
Syön muuten mielestän ihan normaalisti, jopa terveellisesti. En vain saa sokerin syöntiä vähemmäksi, syön suklaata/keksejä/pullaa/karkkia tms, jos näitä ei ole niin esimerkiksi jogurttia jossa on sokeria niin sekin käy. Kalorimäärä päivässä olis varmaan kohtuullinen ilman tuota ylenpalttista sokerinsyöntiä.
Pitäiskö se heittää kerralla pois? Kerran sitä jo tässä keväällä kokeilin, tuli kauhea päänsärky kun söin vain normaalisti, enkä sokeria...
[/quote]
No tottakai sun pitää jättää sokeri kokonaan ja kylmästi vaan pois. Jos sä sitä vedät niin et saa painoa ollenkaan alas. Ja tuo päänsärky johtuu vaan "vieroituksesta". Alat voimaan lopulta paremmin kun et syö ollenkaan karkkia yms.
Itselläkin sokerikoukku iskee aika herkästi päälle ja parhaiten toimii kun käy kaupassa kylläisenä eikä vaan osta kaappeihin niitä herkkuja, jos yhden ottaa niin ottaa aina kuitenkin useamman. Ananas ja viinirypäleet on ainakin tosi makeita ja käynyt karkin korvikkeena. Syötkö tasaisesti pitkin päivää vai johtuuko herkuttelu kenties verensokerin heilahduksista?
Minä siiderinjuoja joka tuolla vastasikin olen perso ruualle en makealle. Tosi harvoin syöm makeaa mutta kunnon ruokaa sitten ahminkin rekkamiesannoksia. Miten niitä saisin pienennettyä? Jatkuva nälkä kun tuntuu olevan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:26"]
Itselläkin sokerikoukku iskee aika herkästi päälle ja parhaiten toimii kun käy kaupassa kylläisenä eikä vaan osta kaappeihin niitä herkkuja, jos yhden ottaa niin ottaa aina kuitenkin useamman. Ananas ja viinirypäleet on ainakin tosi makeita ja käynyt karkin korvikkeena. Syötkö tasaisesti pitkin päivää vai johtuuko herkuttelu kenties verensokerin heilahduksista?
[/quote]
Töissä tahtoo tulla liian pitkät välit, kotona sitten ilta aikaa syödä herkkuja :/
Mullakin kävi jo vähän aikaa 91kg ja nyt taas 93 :(