Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelassa kummallinen maksueste asumistuessa

Vierailija
17.02.2022 |

Mikähän tällainen uusi käytäntö on, että tulee salaperäinen maksueste, jonka syytä ei kerrota? Asun syrjäseudulla erittäin halvasti vuokralla ja käyn osa-aikatöissä, eli en ole mikään sossupummi. Mieluiten asuisin metsässä, mutta kun ei kehtaa rakentaa korsua, puumajaa tai mäkitupaa toisten tai edes valtion maille. Sinällään tuet eivät kiinnostaisi, mutta kun tämä yhteiskunta on mikä on.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut poikkeavia tuloja viime aikoina? Et ole vastannut vuositarkistukseen?

Vierailija
2/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot tai oletetut tulothan se maksueste on. Minullakin olettivat, että saan työmarkkinatukea joten eivät maksaneet täyttä asumistukea vaikken oikeasti ollut edes työkkärin listoilla. Minun piti hankkia sieltä lausunto etten saa työmarkkinatukea ja vasta sitten sai täyden asumistuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistutin hakemuksen, ja asia oli ratkaistu, mutta este ei poistunut. Luulisi, että saavat tulorekisteristä tiedot. No, pitäkööt tukensa. Yritän etsiä vielä halvemman aunnon. Tai sitten viimein toteutan unelmani metsään muutamisesta.

Vierailija
4/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelassa tiedetään kaikki tulot ja tehdään sellaisia päätöksiä joita ei tavallinen tallaaja edes tiedä tai ymmärrä. Kela maksaa työmarkkinatuen mutta siitä huolimatta he eivät jos näe että maksetaanko sitä..itse myös joutunut jos hakemaan työkkäristä lausuntoa että en saa tosin sinne työkkäriin ei ole mikään helppo mennä kun siellä ei ketään ole enää töissä paitsi karenssia antamassa.

Joskus kela väitti kovasti että olen mennyt töihin vaikka en todellisuudessa ollut töissä tässäkin tapauksessa työkkäri oli laittanut koneelle että mennyt töihin.Köyhien kyykyttämistä.Työmarkkinatuella saa kyllä täyden asumistuen ainakin voi hakea loput toimeentulotukena.

Vierailija
5/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne. Niillä on välillä ihan omia juttuja.

Vierailija
6/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tukiasioista, mutta jaan unelmasi 🙂

Vierailija
7/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kelassa tiedetään kaikki tulot ja tehdään sellaisia päätöksiä joita ei tavallinen tallaaja edes tiedä tai ymmärrä. Kela maksaa työmarkkinatuen mutta siitä huolimatta he eivät jos näe että maksetaanko sitä..itse myös joutunut jos hakemaan työkkäristä lausuntoa että en saa tosin sinne työkkäriin ei ole mikään helppo mennä kun siellä ei ketään ole enää töissä paitsi karenssia antamassa.

Joskus kela väitti kovasti että olen mennyt töihin vaikka en todellisuudessa ollut töissä tässäkin tapauksessa työkkäri oli laittanut koneelle että mennyt töihin.Köyhien kyykyttämistä.Työmarkkinatuella saa kyllä täyden asumistuen ainakin voi hakea loput toimeentulotukena.

Minä hain maaliskuussa kotihoidon tukea kahdeksi vuodeksi. Sain vain kahdeksi kuukaudeksi, toukokuun loppuun, koska hakemuksesta kuulemma puuttui tuloni. Ei puuttunut, olin merkinnyt sinne asiaankuuluvat nollat, ne eivät edes olleet tyhjiä. Soitin käsittelijälle ja tämä vastasi "no kun sinä olet opiskelija, niin ajattelin, että menet kesätöihin".

Juu en ollut menossa.

Vierailija
8/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kertoo kun laittaa viestiä ja kysyy jossei halua soittaa. Vastaa parhaimmillaan tunnissa viestiinkin.

Vierailija
9/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko käydä niin, ettei työttömyystuella oleva saa asumistukea, ellei ole riittävän iso vuokra?

Vierailija
10/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko käydä niin, ettei työttömyystuella oleva saa asumistukea, ellei ole riittävän iso vuokra?

Katso täältä arvio https://asiointi.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication?&lang=fi

Vierailija
11/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin sivuille piti rekisteröityä ja täyttää koomisesti työnhakulomake, jossa ilmoitin etten hae kokopäivätyötä ja siitä napsahti automaattinen päätös etten ole oikeutettu työmarkkinatukeen, se sitten kelpasi kelalle.

Vierailija
12/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot tai oletetut tulothan se maksueste on. Minullakin olettivat, että saan työmarkkinatukea joten eivät maksaneet täyttä asumistukea vaikken oikeasti ollut edes työkkärin listoilla. Minun piti hankkia sieltä lausunto etten saa työmarkkinatukea ja vasta sitten sai täyden asumistuen.

Nehän kysyy hakemuksessa nuo tulot ja tuet. Miten olet säpeltänyt asumistukihakemuksen?

Vierailija
13/13 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän kysyy hakemuksessa nuo tulot ja tuet. Miten olet säpeltänyt asumistukihakemuksen?

Mutta ei niille riitä että siinä vaan sanoo etten mä mitään muita tuloja saa. Koska jokainen suomen kansalainen on oikeutettu työmarkkinatukeen niin ne sitten olettaa että sellaista saa jokainen eikä sitä saa kumoon ilman erillistä lausuntoa työkkäristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan