Jotkut karsastavat Lidliä, vaikka siellä käyvät varakkaat. Oma suhtautumisesi Lidliin?
Minusta sieltä saa pilkkahinnalla monta pussia ruokaa ja asiointi on nopeaa ja vaivatonta, koska liike ei ole yhtä suuri kuin joku marketti. Mielestäni hyvä paikka käydä ostoksilla.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyvät varakkaat?
Hahaha, ei ainakaan Malmilla :D
Mun jo eläköitynyt entinen esimieheni, kuvantamisyksikön ylilääkäri (miljonääri) törmäili usein kanssani tamperelaisessa lidlissä. Minä en ole erityisen varakas. 🙂
Olen huomannut että paikallisen Lidlin parkkipaikalle on usein uusia hienoja autoja: MB, BMW, Audi, Porsche, Tesla jne. kerran oli jopa Bentley. Rikkaita ei siis hävetä käydä Lidlissa.
Ettei vaan olisi Alko saman katon alla?
Ei ole, S- ja K-ryhmä on lahjonut Alkon niin ettei perusta liikkeitä Lidlin kanssa.
Itse haen suurimman osan ruuasta Lidlistä, muualta sitten ne muutamat tietyt jutut, mitä sieltä ei saa, kuten raakaruoka koirille. Siellä on aina tuoreimmat hevit, ja hyvä valikoima maustamattomia lihatuotteita, jotka ovat huomattavasti laadukkaampia kuin S- ja K-kauppojen vastaavat. Broilerit ei lillu limaliemessä ja jauhelihasta jää muutakin kuin nestettä pannulle paistettaessa.
Olen viimeiset 10 vuotta asioinut pääosin Lidlissä ja sinä aikana tuotteiden laatu on siellä koko ajan vain parantunut ja valikoima kasvanut. Muissa kaupoissa laatu huononee sitä mukaa kun valikoima kasvaa. Lisäksi jonkun Prisman maitotuotehylly esimerkiksi on jotain aivan järkyttävää! Mihin j**lauta tarvitaan 634 erilaista jugurttia, rahkaa, jugurttirahkaa, proyeiinivälipalaa jne.? Väitän, että iso osa noista menee hävikkiin. Lidlissä valikoima on sen verran hillitty, että suurin osa tuotteista varmasti menee kaupaksi. -30%-tarroilla myyvät myös hyvissä ajoin ennen kuin parasta ennen päivä on käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyvät varakkaat?
Mun jo eläköitynyt entinen esimieheni, kuvantamisyksikön ylilääkäri (miljonääri) törmäili usein kanssani tamperelaisessa lidlissä. Minä en ole erityisen varakas. 🙂
Olen huomannut että paikallisen Lidlin parkkipaikalle on usein uusia hienoja autoja: MB, BMW, Audi, Porsche, Tesla jne. kerran oli jopa Bentley. Rikkaita ei siis hävetä käydä Lidlissa.
Ettei vaan olisi Alko saman katon alla?
Ei ole, S- ja K-ryhmä on lahjonut Alkon niin ettei perusta liikkeitä Lidlin kanssa.
Omalla paikkakunnalla Alko on Lidlin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyvät varakkaat?
Eli lataavat autonsa ilmaiseksi, mutta tuskin kukaan noista käy kaupan sisällä.
Paikallisessa Lidlissä ei ole vielä latauspistettä.
Halvat hinnat, saa melkein kaiken tarvittavan ja ihan hyvät bonukset tulee. Varsinkin kun tulee käytännössä kahden talouden ostokset samalle bonuskeräilylle.
Tulee silti melkein joka viikko käytyä K-ryhmän kaupoissakin, kun ihan kaikkea tarvittavaa ei Lidlistä saa tai jos K-kaupassa on jotain ylihyviä tarjouksia. Koiranruokia ei Lidlissä ole kunnollisia eikä koiranherkkuja.
Muka rikkaat eivät voi käydä Lidlissä ettei vaan joku ajattelis niiden olevan köyhiä. Kumma juttu että meidänkin tutuista moni alkanut käymään Lidlissä ennakkoluulojen jälkeen. Voi sitä silti käydä muissakin kaupoissa tarpeen mukaan. Itse käyn pikkuostoksilla aina lähikaupassa ja suuret Lidlistä. Loppujen lopuksi taitaa mennä rahat aika tasan näiden kauppojen välillä.
En siellä käy, kun en saa sieltä kaikkia tarvitsemaniani tuotteita. Prismasta saan kaikki niin käyn siellä.
Lidlin myymälät ovat vähän ankeita asioida. Usein aika ahtaat tilat ja jos on vielä paljon asiakkaita, niin ei ole kovin kiva asioida välttämättä. On siellä ihan hyviä tuotteita ja edulliseen hintaan kyllä.
Prismassa on mukavin asioida kun on todella leveät käytävät ja väljät tilat muutenkin.
Voi voi junttien tekstejä. Myrkkyä, raakaa, epäluotettavaa... Höh, euroopassa on pikkuisen enemmän väkeä kuin suomessa ja elävät nekin siellä lidl-ruuilla ja ihan terveellisesti. Taidat olla joku aivopesty tai aivoton.
MInä haen lidlistä eurooppalaista suklaata ja kotimaista juhla-mokkaa sekä kotimaista kanaa. Muutoin asioin prismassa. Ja joo, tienaan n 200t€ vuodessa, eli en ihan köyhäksi itseäni enää lue.
Vierailija kirjoitti:
Läheisen sitymarketin pihalta näkee lidlin pihalle ja aikamoista juoppoa ja nis tiporukkaa siellä käy. Järjestään autot jotain weetee roskaa. Meillä kauppareissut tehdään taxilla jossa valkoinen suomalainen kuski.
Silti ei osata kirjoittaa suomea. Citymarket. Taksi. Eivät ole vaikeita sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Käyn ehkä kerran kahdessa vuodessa ja silloinkin ostan vaan jotain turhia herkkuja. Jotenkin ahdas ja nuhjuinen kauppa ja suurimmalla osalla asiakkaista ei ole edes alkeellisia käytöstapoja.
Käytöstavat riippuu missä lidl on. Turun seudulla on lidlejä joihin en mene.
Osa ei käy lidlissä sen perusteella, millainen se oli ihan alussa. Nykyään ihan erilainen kauppa. Paljon suomalaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Lidleissä on huomattavia eroja.
Riippuu paljon sijainnista, joka vaikuttaa asiakaskuntaan - - - > jotkut Lidlit tosiaan on epäsiistejä ja asiakkaissa paljon sellaisia kulttuuriltaan/ kyvyiltään, etteivät kykene huomioimaan ympäristöään/ muita kaupassa olijoita. Todella rasittavaa porukkaa.
Itse haen Lidlistä joitakin tiettyjä tuotteita, joita muualta ei saa.
Mieluummin tietty valitsen sen isomman ja siistimmän Lidlin, mutta joskus eksyn näihin epätoivon pesiin, joissa ns. kulttuurit kohtaavat🙄
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä ovat nämä "tuotteet joita ei muualta saa"?
Hevi-osasto on Lidlssä heittämällä paras verrattuna siihen kuraan, mitä prismoissa ja nykyään myös k-kauppojen liikkeissä myydään. Johtuneeko siitä, että tilaavat pienempiä eriä ja kierto on siten nopeampi? En tiedä, joka tapauksessa laatuero on huima. Usein haenkin Lidlstä erikseen vihannekset ja hedelmät. Paistopisteen tuotteet ovat myös yleensä hyviä. Joitakin kotimaisia tai tunnettuja merkkejä saatan muutakin ostaa, mutta ulkomaisiin liha- tai tuoretuotteisiin en koske. Lisäksi se on hankalaa, että välttämättä et saa sitä tuotetta mitä lähdit hakemaan. Ja ai niin, pähkinät ovat myös paljon edullisempia ja laadukkaampia Lidlssä.
Kesällä tulee käytyä kun siellä on aina niin hyvä valikoima grilliherkkuja.
Käyn kerran viikossa ostamassa tietyt tuotteet + teematuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Hevi-osasto on Lidlssä heittämällä paras verrattuna siihen kuraan, mitä prismoissa ja nykyään myös k-kauppojen liikkeissä myydään. Johtuneeko siitä, että tilaavat pienempiä eriä ja kierto on siten nopeampi? En tiedä, joka tapauksessa laatuero on huima. Usein haenkin Lidlstä erikseen vihannekset ja hedelmät. Paistopisteen tuotteet ovat myös yleensä hyviä. Joitakin kotimaisia tai tunnettuja merkkejä saatan muutakin ostaa, mutta ulkomaisiin liha- tai tuoretuotteisiin en koske. Lisäksi se on hankalaa, että välttämättä et saa sitä tuotetta mitä lähdit hakemaan. Ja ai niin, pähkinät ovat myös paljon edullisempia ja laadukkaampia Lidlssä.
Kotimaiset appelsiinit, banaanit ja greipit onkin parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaiset appelsiinit, banaanit ja greipit onkin parhaita.
Luetun ymmärtäminen auttaa elämässä, kannattaa harjoitella!
Piti ihan katsoa kuinka monen vuoden takaa aloitus oli ?
Ei kukaan järkevä ihminen väitä enää tuollaisia höpö höpö juttuja.
Litukka on toinen lähikaupoistani ja siksi käyn.
Aikoinani kun muutin Saksasta Suomeen, Lidil oli minulle tuotetuttujen vuoksi mukavin kauppa asijoida. Ja hinnan.
Olen vakkari. Miksi heittäisintuhansia euroja tuuleen vuosittain ;-)
Toivoisin vain että tekisivät kattavat nettisivut, josta näkisi mitä ja millaista on.
Nyt moni jättää menemättä kun ei voi olla varma onko vai ei, eikä etsimään kun ei ole varma onko vai ei.
Valikoimahan päivittää hikiset yrmykaupat mutta eihän se mikään p0örrisma ole.