Sinä, joka asut stadin vuokra-asunnossa...
Kommentit (10)
1,5 kk. Elämäntilanne silloin melko kaoottinen. Asuttiin yksityisellä samassa kaupunginosassa.
Kämpänsaanti siinä tilanteessa oli kultaakin kalliimpi ratkaisu. Sittemmin elämä seesteni!
En ole koskaan saanut Stadilta asuntoa, vaikka olen ollut vuosia kiireellisenä hakijana, enkä ole rajannut alueita tai asettanut mitään kriteereitä. Välillä ollut todella lähellä asunnottomuus, mutta sitten olen päässyt kaverin nurkkiin tai saanut jonkun lyhyen määräaikaisen kämpän.
On tämä kurjaa, kun reilusti yli kolmekymppisenäkään ei pääse asettumaan aloilleen vaan pitää jatkuvasti ahdistua ja stressata, missä asun seuraavassa kuussa, ja maksella kalliita muuttokuluja. Ihmissuhteitakaan ei pääse muodostamaan tai opiskelujaan suorittaa loppuun jatkuvan muuttamisen takia, joka syö voimavaroja.
Toivon, että seuraava asunto olisi jo Stadin kämppä.
Korjaus: erittäin kiireellisenä hakijana. T. 9
Mun broidi, nelikymppinen mies jonotti eron jälkeen puolitoista vuotta toisten nurkissa, kaksi kesää meni isovanhempien siirtolapuutarhamökissä. Olin tosi hämmästynyt että sai lopulta kaupungilta kaksion, silloin vuokra oli alle 500 euroa kuussa, nykyään jo yli.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 02:18"]Mä venasin 5 vuotta!
[/quote]
Oikeesti?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 02:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 02:18"]Mä venasin 5 vuotta! [/quote] Oikeesti?
[/quote]
Niiden oli pakko antaa kämppä ku olin (oikeesti) koditon..muuten olisin varmaa vieläki jonottanu kämppää. (Ennen ku olin koditon niin mulla oli asuntohakemus kokoajan aktiivisena Stadin asunnoilla).
Ei ole olemassakaan mitään jonoja, jos heidän mielestään et koskaan ole tilanteessa jossa tarvitset asuntoa enemmän kuin joku muu, et tule saamaan asuntoa. Tai tämä siis on heidän käytäntönsä paperilla, mutta todellisuudessahan asuntoja saavat toisinaan myös ihmiset joilla ei mitään akuuttia hätää ole, en tiedä miten mutta aika missään kuvitteellisessa jonossa ei siihen vaikuta.