Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä rentouttaa OIKEASTI?

Vierailija
17.02.2022 |

Muu kuin nukkuminen. Tuntuu, että kaikki keinot ovat enemmän tai vähemmän pettymyksiä. Esimerkiksi vaikka kylpeminen. Lämpimässä vedessä lilluminen on mukavaa, mutta amme on liian pieni, reunat tuntuu ikävältä, vesi kelluttaa koko ajan ylöspäin eikä hyvää asentoa meinaa saada.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen rasitus ja sen jälkee lepo.

Vierailija
2/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirja, jonka avulla unohtuu huolet ja muut arjen asiat. Tai vaikka joku koukuttava sarja, mikä vie ajatukset muualle siitä stressistä. Meditointi on myös hyvä, kun sitä tekee säännöllisesti. Ja tosiaan fyysinen rasitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti ja sauna. Tekis mieli myös kokeilla kelluntatankkia. 

Vierailija
4/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaat, jos on oikea paikka. Negatiiviset ionit. Kiva siisti koti, jos voit säädellä lämpötilaa. Mediaatiomusiikki. Elämän muuttaminen sellaiseksi että olet tyytyväinen. Juttelu, soita jollekin. Ikävien uutisten ja palstojen välttäminen. Kävelylenkki kivassa paikassa ja säässä. Hieronta laitteella tai itse. Burana? Ajatusten tasapainottaminen ja työskentely itsensä kanssa ajatuksin, kohti parempaa. Alkoholin välttäminen. Spirulina ja yrttitee. 

Vierailija
5/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin suihku ja hyvä musiikki ainakin ja lemmen hetket sekä hieronta. Kiireettömyys yleensäkin.

Vierailija
6/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa kommentoimaan, että kannabis mutta ylempänä on tehokkaampia keinoja!

T: satunnaiskäyttäjä (muuten abso)

Vierailija
7/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Yrtti, mutta myöskin muut jotkut muut yrtit vähemmissä määrin. Höyrystin juuri vaporisaattorilla mäkikuismaa ja heti naksahti päässä rentoutumismoodille.

Vierailija
8/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöpeitto rentouttaa myös kivasti, kun sen alle kömpii ulkoilun tai töiden jälkeen sohvannurkkaan.

Vierailija
9/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on paras rentouttaja. Pitäisi vaan saada jostakin kumppani.

Vierailija
10/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse samaa, nyt juon vain vettä ja olo on normaali. Eilen ostin kiiwi-paketin ja oksensin ne aamuyöllä ulos.

Miul on sama tuo että nukkuminen rentouttaa mutta en keksi mitä suuhun laittaa veden lisäksi, ehkä vain pitää ottaa rennosti ja juoda vain vettä.

Vierailija
11/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kelluttaminen ole yhdenlaista rentoutumista? Mä en ainakaan stressaantuneena meinaa kellua ollenkaan vaan istun tukevasti pohjassa. Jos olen ollut kuukauden lomalla, jonka aikana olen kokeillut ammetta alussa ja lopussa, niin loppupuolella kellun vaivatta. Kun taas alkupuolella vaan oleilen vedessä.

Vierailija
12/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gänni, aina toiminut iloon, suruun ja tylsyyteen

Vierailija
13/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen ahdistavaa mennä johonki vesitankkiin kelluun

Vierailija
14/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Ei edes "nukkuminen". Väistämättömänä seurauksena on, että kuolen ennen pitkää johonkin sairauskohtaukseen.

Vierailija
15/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset lihasjännitykset. Siis ensin jännitetään jotain lihasta, sitten rentoutetaan se. Tätä toistetaan muutama kerta ja siirrytään seuraavaan lihakseen. Esim. varpaat, reidet, pakarat, kädet. Todella tehokas mutta ei kovin tunnettu keino.

Vierailija
16/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avantouinti ja sauna. Tekis mieli myös kokeilla kelluntatankkia. 

Onko näitä kelluntatankkeja Suomessa? Siis jossain hoitolassa tms. Kotiin ei mahdu tuollaisia.

Vierailija
17/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kelluttaminen ole yhdenlaista rentoutumista? Mä en ainakaan stressaantuneena meinaa kellua ollenkaan vaan istun tukevasti pohjassa. Jos olen ollut kuukauden lomalla, jonka aikana olen kokeillut ammetta alussa ja lopussa, niin loppupuolella kellun vaivatta. Kun taas alkupuolella vaan oleilen vedessä.

Kyllä kai, mutta meilläkin kotona on vain pieni pumpattava amme ja hotelleissa ammetta koittaessa on aina olleet pienet ja epämukavat ammeet. Tarvitsisi olla kunnollinen allas, jotta pystyy kunnolla kellumaan.

Ap

Vierailija
18/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam

Vierailija
19/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee holvikaaren alle ja hengittää syvään muutaman kerran.

Vierailija
20/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo hengitys, jonka joku jo mainitsi. Hidasta hengitystä. Laita suu kiinni ja hengittele nenän kautta. Pidennä uloshengitystä. Lue James Nestorin kirja "Hengitys", niin saat tietää, miten suuri ja parantava vaikutus rauhallisella hengityksellä on. Usein ihmiset hengittävät liian pinnallisesti ja lyhyesti, - tai jopa liikahengittävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän