Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan kuorma-autonkuljettajaksi

Vierailija
01.07.2015 |

Minulla on tosiaan kuorma-autonkuljettajan, tai miksei rekkakuskinkin, ammatti tähtäimessä.

Millaiset työajat ja palkkaus? Onko työllisyystilanne hyvä eli tulenko löytämään töitä helposti? Mitä työpaikan saamiseen vaaditaan ja mitkä luvat täytyy olla?

Saa muutenkin kommentoida ja vastailla kysymyksiin :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen on sellaisen elämäntapaintiaanin hommia.

Vierailija
4/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:47"]Höpöhöpö. Tyäajat on ihan hyvät. Vaaditaan ammattipätevyys, kuorma-auto kortti tai rekka kortti. Töitä löytyy kun vaan haet ja kortti ja luvat on kunnossa. Palkkaus on itse sovittavissa jos yksityisellä, vähemmän niitä valtion kuskeja tarvitaankaan. Sanoisinko että 2500-5000€.Kk. jää käteen.
[/quote]

Pelkkää kuorma-autoa saa vissiin ajaa C-kortilla ja rekkaan tarvii CE-kortin? Ajattelin suorittaa armeijassa nuo molemmat ammattipätevyyksineen, kunhan pääsen sotilaskuljettajaksi (ei pitäisi olla vaikeaa). Palvelukseni alkaa siis jo ensi maanantaina.
[/quote]
sitä vaan että kuskeiksi jos on hirveästi tunkua (niinkuin nykyään todella monessa varuskunnassa), niin sitten voidaan jonkun sortin koekin suorittaa. Eikä luonnollisestikaan ole kaikilta läpihuutojuttu

Vierailija
5/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan vai ulkomaanliikenteeseen?

Vierailija
6/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:47"]Höpöhöpö. Tyäajat on ihan hyvät. Vaaditaan ammattipätevyys, kuorma-auto kortti tai rekka kortti. Töitä löytyy kun vaan haet ja kortti ja luvat on kunnossa. Palkkaus on itse sovittavissa jos yksityisellä, vähemmän niitä valtion kuskeja tarvitaankaan. Sanoisinko että 2500-5000€.Kk. jää käteen.
[/quote]

Pelkkää kuorma-autoa saa vissiin ajaa C-kortilla ja rekkaan tarvii CE-kortin? Ajattelin suorittaa armeijassa nuo molemmat ammattipätevyyksineen, kunhan pääsen sotilaskuljettajaksi (ei pitäisi olla vaikeaa). Palvelukseni alkaa siis jo ensi maanantaina.
[/quote]
sitä vaan että kuskeiksi jos on hirveästi tunkua (niinkuin nykyään todella monessa varuskunnassa), niin sitten voidaan jonkun sortin koekin suorittaa. Eikä luonnollisestikaan ole kaikilta läpihuutojuttu
[/quote]
Jatkan viel että toisissa vaaditaan suoraan työllistämistodistus kaikilta, koska monella se löytyy takataskusta

Vierailija
7/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on C-kortti. Työkseni en ole kuorma-autoa ajellut. Ajokortin sain 80-luvulla. Käsittääkseni nykyisin vaaditaan jotain lisäksi, että pääsee työhön. Mitä? (Ja miten sen voi hankkia?)

Vierailija
8/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan että vaaditaan työlllistämis sopimusta että voi intissä ajaa c,-tai ce-kortin. Hae vaan, mielenkiintoinen ala ja töitä löytyy, työaikojakin on monenlaisia. Ihan niinkun on muissakin ammateissa. Tienaa hyvin ja kukaan ei vie työpaikkaasi alta kun hyvin harva lähtee ka-alalle töihin. Esim. Ruoka kuljetetaan vain rekoilla, ei millään muilla ja koko suomi pitää ruokkia.

Vierailija
9/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:32"]Minulla on C-kortti. Työkseni en ole kuorma-autoa ajellut. Ajokortin sain 80-luvulla. Käsittääkseni nykyisin vaaditaan jotain lisäksi, että pääsee työhön. Mitä? (Ja miten sen voi hankkia?)
[/quote]

Ammattipätevyys pitää suorittaa.

Vierailija
10/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se rankkaa hommaa eikä sillä pääse rikastumaan mutta jonkunhan sekin on tehtävä. jos se on unelma-ammattisi niin anna palaa :) tähteään on seurattava, oli se sitten mikä hyvänsä 

-köyhä & onnellinen käsityöläisyrittäjä

Vierailija
11/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:32"]Minulla on C-kortti. Työkseni en ole kuorma-autoa ajellut. Ajokortin sain 80-luvulla. Käsittääkseni nykyisin vaaditaan jotain lisäksi, että pääsee työhön. Mitä? (Ja miten sen voi hankkia?) [/quote] Ammattipätevyys pitää suorittaa.

[/quote]

Miten?

Vierailija
12/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ollut rekkamiehen kyydissä paprua kuskaamassa. Tajuttoman tylsää puuhaa, kun ei voi kuin radiota kuunnella. Jos tykkää mietiskellä asioita, niin voi sopia.

Vierailija
13/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla bussikuskin hommissa D-kortti ja direktiivikoulutukset suoritettuna.. eli tarvitaan ajo-oikeus kalustoon ja nuo koulutuspäivät (5pvää 5v välein), jolloin saa todistuksen ammattipätevyydestä. Työt vaihtelee, samoin käytännöt. Monesti menee niin, että mitä pienempi firma sitä huonommat työehdot. Ite töissä isossa firmassa ja kaikki menee työehtosopimuksen mukaan. Kaks veljeä töissä pikkufirmoissa, ylitöistä ei makseta, tunnit miten sattuu, saattavat ajella tuplavuoroja (laitonta), välillä viikossa on 60h välillä alle 20h. Ite saan aina 80h/2vkoa palkan, veljet ei todellakaan, jos ei oo ajoja.
.
Mutta ehdottomasti tykkään ajohommista, palkkaan oon tyytyväinen 1140e+lisät/2vkoa, käytännössä 2500e/kk... ennen kaikkea oon tyytyväinen, että mulla on vakituinen työ..

Vierailija
14/23 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:32"]Minulla on C-kortti. Työkseni en ole kuorma-autoa ajellut. Ajokortin sain 80-luvulla. Käsittääkseni nykyisin vaaditaan jotain lisäksi, että pääsee työhön. Mitä? (Ja miten sen voi hankkia?) [/quote] Ammattipätevyys pitää suorittaa.

[/quote]

Miten?

[/quote]

Menemällä kouluun. 
http://www.trafi.fi/filebank/a/1434452872/4b5bedb7e831e71453836fc95d04e689/17871-Ammattipatevyyden_koulutuskeskukset_15_6_2015.pdf

Vierailija
15/23 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:54"]

Mulla bussikuskin hommissa D-kortti ja direktiivikoulutukset suoritettuna.. eli tarvitaan ajo-oikeus kalustoon ja nuo koulutuspäivät (5pvää 5v välein), jolloin saa todistuksen ammattipätevyydestä. Työt vaihtelee, samoin käytännöt. Monesti menee niin, että mitä pienempi firma sitä huonommat työehdot. Ite töissä isossa firmassa ja kaikki menee työehtosopimuksen mukaan. Kaks veljeä töissä pikkufirmoissa, ylitöistä ei makseta, tunnit miten sattuu, saattavat ajella tuplavuoroja (laitonta), välillä viikossa on 60h välillä alle 20h. Ite saan aina 80h/2vkoa palkan, veljet ei todellakaan, jos ei oo ajoja. . Mutta ehdottomasti tykkään ajohommista, palkkaan oon tyytyväinen 1140e+lisät/2vkoa, käytännössä 2500e/kk... ennen kaikkea oon tyytyväinen, että mulla on vakituinen työ..

[/quote]Itsellä taas on viikossa maksimissaan se 45 tuntia ja tuntipalkka on 18€. Verot pois. Pakko ei ole tehdä mitään ylitöitä ja ylitöistä maksetaan normaali ylityöpalkka. Ajan kuorma-autoa. Sopimukset tosiaan vaihtelee eri työnantajien välillä ja koko ajan joku haluaa työntekijää. Nyt on työntekijän markkinat.

Itsenäistähommaa, kukaan ei kyttää perässä ja saa pitää taukoa milloin itse haluaa.

Vierailija
16/23 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:39"]

[/quote]

Miten?
[/quote]
Suomeks. 5 vuoden välein 5 direktiivipäivää. Ovat 1-3päivän mittaisia. Riippuu mitä koulutuksia valitset. Taloudellisen ajon kurssi on pakollinen. Muut 4 voit valita mitä haluat. Ensiapu, työyurva, tieturva jne. Koulutuksia järj. ympäri suomea ja joko työnantaja maksaa tai jos ei niin sinä itse.

Vierailija
17/23 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:54"]

Mulla bussikuskin hommissa D-kortti ja direktiivikoulutukset suoritettuna.. eli tarvitaan ajo-oikeus kalustoon ja nuo koulutuspäivät (5pvää 5v välein), jolloin saa todistuksen ammattipätevyydestä. Työt vaihtelee, samoin käytännöt. Monesti menee niin, että mitä pienempi firma sitä huonommat työehdot. Ite töissä isossa firmassa ja kaikki menee työehtosopimuksen mukaan. Kaks veljeä töissä pikkufirmoissa, ylitöistä ei makseta, tunnit miten sattuu, saattavat ajella tuplavuoroja (laitonta), välillä viikossa on 60h välillä alle 20h. Ite saan aina 80h/2vkoa palkan, veljet ei todellakaan, jos ei oo ajoja. . Mutta ehdottomasti tykkään ajohommista, palkkaan oon tyytyväinen 1140e+lisät/2vkoa, käytännössä 2500e/kk... ennen kaikkea oon tyytyväinen, että mulla on vakituinen työ..

[/quote]Itsellä taas on viikossa maksimissaan se 45 tuntia ja tuntipalkka on 18€. Verot pois. Pakko ei ole tehdä mitään ylitöitä ja ylitöistä maksetaan normaali ylityöpalkka. Ajan kuorma-autoa. Sopimukset tosiaan vaihtelee eri työnantajien välillä ja koko ajan joku haluaa työntekijää. Nyt on työntekijän markkinat.

Itsenäistähommaa, kukaan ei kyttää perässä ja saa pitää taukoa milloin itse haluaa.
[/quote]
Noh. Noilla tunneilla joo voi vaikuttaa taukoihin. Tämmöses ison huolitsijan "renkinä", se on ajoaikalaki joka määrää tauot.

Vierailija
18/23 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:35"]En ole kuullutkaan että vaaditaan työlllistämis sopimusta että voi intissä ajaa c,-tai ce-kortin.
[/quote]
Silloin siis kun on "liikaa" halukkaita. Karsitaan jyvät akanoista.. Ja se oli yksi esimerkki niistä valintaperusteista joita on

Vierailija
19/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työajoista kyselet, älä haaveile alasta. Ne ovat karseimmasta päästä.

Vierailija
20/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Tyäajat on ihan hyvät. Vaaditaan ammattipätevyys, kuorma-auto kortti tai rekka kortti. Töitä löytyy kun vaan haet ja kortti ja luvat on kunnossa. Palkkaus on itse sovittavissa jos yksityisellä, vähemmän niitä valtion kuskeja tarvitaankaan. Sanoisinko että 2500-5000€.Kk. jää käteen.