Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipide ihmisistä, jotka puhuvat vain itsestään?

Vierailija
17.02.2022 |

Ihmiset, jotka puhuvat vain ja ainoastaan itsestään, omista asioistaan... Onko normaalia? Mistään muusta eivät juurikaan kykene keskustelemaan. Eivät edes ajankohtaisista asioista ilman, että keskustelu kääntyy itseensä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneita .

Vierailija
2/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisiä, eivät välttämättä pahantahtoisia kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheettömiä, eikä ole sosiaalisia yhteisöä johon kokisi kuuluvansa tai edes lemmikkiä.

Vierailija
4/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen tällaisia aloituksia olen nähnyt palstalla useita. Ilmeisesti ongelma on aika yleinen.

Minustakin se on todella rasittavaa ja ihmettelen sellaisia ihmisiä.

Vierailija
5/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa luontevasti keksiä väkisin kysymyksiä toisille, niin tarjoamalla itsestäni tarttumapintaa/omia kokemuksia, toivon että keskustelukumppani voisi sitten näiden kautta jatkaa keskustelua.. Varmaan osa luulee, että haluan puhua vain itsestäni, mutta minulle tämä on vain tapa keskustella. Joistain ihmisistä ei saa taas mitään irti vaan pitää joka asia kysymysten kautta nyhtää esiin

Vierailija
6/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttäviä. Eivät tunne rajoja. Ei kehittynyttä empatiakykyä. Lapsenomainen käsitys itsestä, ja muista. Kyvyttömiä olemaan läsnä. Jne. Harvemmin on kyse narsismista.

Asiakaspalvelussa törmää näihin jatkuvasti. Kuvittelevat että kun palvellaan ollaan myös heitä varten muutenkin. 5 minuuttia ei riitä. Pitää lopettaa työt ja kuunnella kun kehuskelevat ihmeellisellä elämällään. Huokaus.

Vierailija
7/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaan noi.

Vierailija
8/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät keksi muuta puhuttavaa. Köyhä mielikuvitus.

Vierailija
9/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun aina itsestäni. Kerron kaikenlaisia satuja ja katson kuinka paljon muut uskovat. En vain jaksa kuunnella toisten tyhjänpäiväisiä jaarituksia.

Vierailija
10/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheettömiä, eikä ole sosiaalisia yhteisöä johon kokisi kuuluvansa tai edes lemmikkiä.

Mitä mieltä emistä jotka puhuvat vain lapsistaan ja lesoilevat toisilleen heidän saavutuksillaan? 

Vierailija
11/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin he kuin ne, jotka jauhavat aina vain muiden asioita, ts juoruilevat.

Vierailija
12/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mielenkiintoista kuunnella ihmisten asioita. Tietysti luonteva vuoropuheluun perustuva keskustelu on tietenkin suotavampaa.

Kauheaa, kun joskus joku tulee kylään ja alkaa tenttaamaan vain minun asioitani. Ei halua vastaavasti itsestään puhua mitään. Itse tietysti kerron jos huvittaa, mutta en utelemalla ja koko ajan kuin poliisikuulustelussa.

Kaikenlisäksi jos arvostelee ja valittaa minun asioitani esim. harrastuksista, kodistani ym. siis löytää vain vikoja. Valittaisi omistaan. Meitä on moneksi. Ja sukulaisiaan esimerkiksi ei voi valita.

Vierailija
13/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot sosiaaliset taidot.

Vierailija
14/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen vain väsynyt. En osaa muuta. Anteeksi.

Vierailija
15/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin he kuin ne, jotka jauhavat aina vain muiden asioita, ts juoruilevat.

Tämä, mutta toisinaan kyllä ärsyttää kuunnella aina vain toisen leuhkimista

Vierailija
16/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen niin, koska olen hermostunut ja pelkään saavani paniikkikohtauksen, jos on vähänkin taukoa.

En pysty olemaan hiljaa. Enkä pysty kysymään toisen asioista, koska minulla on irrationaalinen pelko, että kysyä töksäytän jotain sopimatonta. Vastakkaisen sukupuolen edustajalta en varsinkaan, koska hänhän voi kuvitella minun olevan hänestä romanttisesti kiinnostunut tai jotain. Kuten sanoin, irrationaalista "säkenöintiä" päässä noissa tilanteissa.

Välttelen tämän takia sosiaalisia kontakteja viimeiseen asti, koska en pysty olemaan rento ja "normaali". Paradoksaalisesti töissä minut halutaan tunkea asiakasrajapintaan, koska osaan kuulemma puhua niin hyvin. Yhtä helvettiähän se on. :(

Vierailija
17/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen niin, koska olen hermostunut ja pelkään saavani paniikkikohtauksen, jos on vähänkin taukoa.

En pysty olemaan hiljaa. Enkä pysty kysymään toisen asioista, koska minulla on irrationaalinen pelko, että kysyä töksäytän jotain sopimatonta. Vastakkaisen sukupuolen edustajalta en varsinkaan, koska hänhän voi kuvitella minun olevan hänestä romanttisesti kiinnostunut tai jotain. Kuten sanoin, irrationaalista "säkenöintiä" päässä noissa tilanteissa.

Välttelen tämän takia sosiaalisia kontakteja viimeiseen asti, koska en pysty olemaan rento ja "normaali". Paradoksaalisesti töissä minut halutaan tunkea asiakasrajapintaan, koska osaan kuulemma puhua niin hyvin. Yhtä helvettiähän se on. :(

Huomasitko, että puhuit vain itsestäsi etkä vastannut ketjun kysymykseen?

Vierailija
18/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko, että puhuit vain itsestäsi etkä vastannut ketjun kysymykseen?

Vastasihan hän.

Vierailija
19/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kauheeta on sekin jos muiden ihmistenasioista puhuu, juoruaa. Ehdoton ei juoruilulle. Parempi kun mökötetään hiljaa omissa oloissamme eikä puhuta mistään. 😎👍

Kohtuudella kaikkea.

Vierailija
20/21 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kokemuksen mukaan ole kyse siitä, ettei ihmisellä ole sosiaalista elämää tms. Muuan työkaverini on juuri tuollainen, hän puhuu oikeastaan vain itsestään tai "itsensä kautta" eli kertoo omia mielipiteitään tai jakaa omia "tietojaan" asiasta kuin asiasta ja mielellään myös kiistää toisten mielipiteiden, kokemusten ja tietojen arvon. Joudun usein menemään lounaalle tuon tyypin kanssa. Joskus hänen juttujaan on mukavakin kuunnella, mutta viime aikoina on alkanut tulla mitta täyteen. Minulla on sellaista ammattiosaamista, jota tuolla ihmisellä ei ole, mutta koska hän ei sen olemassaoloa suostu tunnustamaan, en sitä hänelle enää tarjoa. Teeskentelen vain ystävällistä ja kiinnostunutta sen verran kuin on pakko ja haistattelen itsekseni.