Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla menee päiväkotimatkaan tunti?

Vierailija
04.10.2022 |

Aamulla ja iltapäivällä. Matkaa 2km,kävellään, koska huonot yhteydet, ja vältän pyöräilyä 2 lapsen kanssa koska aika vaarallista pienten kanssa. paljon autoja, tien ylityksiä.. . Tää on ihan p*stä. Kun tulen kotiin etätöihin niin olen jo ihan poikki koko säädöstä, hoputtamisesta, stressistä. Huoh

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 2h päivässä päiväkotimatkoihin.. Huoh.. Ap

Vierailija
2/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa hurjalta!

Etkö onnistuisi saamaan kyytiä joltain, joka myös vie lapsensa päiväkotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuosta hyviä puolia hakee, niin tulee ainakin päivittäinen liikunta ja raitis ilma.

Vierailija
4/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi tai molemmat pyöräperäkärryyn.

Vierailija
5/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kahden päiväkoti-ikäisen kanssa käytössä rattaat ja seisomalauta. Ihan sama, mitä esim. täällä ollaan rattaissa istumisen yläikärajasta, en jaksanut tuota säätöä. Kävelemistä voi sitten harrastaa, kun ei ole nälkä, väsy, kiire ja läheisyydentarve. Jossain vaiheessa otettiin pyörä käyttöön, mutta ei se esim. talvella toiminut.

Vierailija
6/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kahden päiväkoti-ikäisen kanssa käytössä rattaat ja seisomalauta. Ihan sama, mitä esim. täällä ollaan rattaissa istumisen yläikärajasta, en jaksanut tuota säätöä. Kävelemistä voi sitten harrastaa, kun ei ole nälkä, väsy, kiire ja läheisyydentarve. Jossain vaiheessa otettiin pyörä käyttöön, mutta ei se esim. talvella toiminut.

Ja lisätään nyt vielä, että molemmat kävelivät sitten eskari-ikäisinä jo matkat itse. Liikunnallisia tyyppejä ovat aina olleet, mutta 1,5 km kävelymatka heti herättyä/pitkän päivän päätteeksi oli mielestäni liikaa vaadittu tuon ikäisiltä.

Vierailija
7/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskontyttö on pyöräillyt kesät talvet läpi päivähoitoon, pienempänä meni potkupyörällä, sitten polkupyörällä. Tosin siskolla oli käytössä myös pyöräperäkärry, ja jos tytölle iski väsy, niin tyttö kärryyn ja pyörä kärryn "peräkonttiin".

Vierailija
8/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä. Sulla on matkaa 2 km siihen päiväkodille, ei kahtakymmentä.

Fillariin voi hankkia lapsia varten peräkärryn, jossa lapset pysyy ihan samalla tavalla turvassa (ellei jopa paremmin) kun kävellessä. Heijastimia reilusti, niin saat näkyvyyttä.

Parin kilsan matkaan edestakaisin menee pyörällä vartti. Nyt aiheutat ihan itse itsellesi aikaavievän ongelman ja stressiä asiasta.

Vierailija
9/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... 7:30 ovesta ulos, 8:lta päiväkodilla, 8:10 ulos päiväkodista (jos pienemmällä hyvä päivä.), 8:30 kotona...Huoh...Ei autoa käytössä, bussille sen verran pitkä matka että sama se et käveleekö päiväkotiin suoraan. No pyöräkärry voisi periaatteessa toimia, jos löytyisi edullisesti, vaikka käytettynä kaksipaikkainen jostain. Talvella vedän lapset Stigalla. Se on totta, että tulee ainakin ulkoiltua... Raskainta on henkinen puoli ja kaikki se hoputus, joka pienten lasten kanssa toistuu, kun he eivät ole aamuisin aina yhteistyöhaluisia,varasin matkaan sitten 30 tai 45 minuuttia. Ap

Vierailija
10/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskontyttö on pyöräillyt kesät talvet läpi päivähoitoon, pienempänä meni potkupyörällä, sitten polkupyörällä. Tosin siskolla oli käytössä myös pyöräperäkärry, ja jos tytölle iski väsy, niin tyttö kärryyn ja pyörä kärryn "peräkonttiin".

Yhden kanssa olisikin helppo mennä pyörällä, mut näistä 2:sta toinen tarvitsee apua pyöräilyssä, niin kahden kanssa on vielä liian vaarallista... Kun ei siis itse voi mennä pyörällä kun toista täytyy auttaa, ja toinen huiteleekin sit vauhdilla menemään joissain kaukana edessä. Reitti on liian vaarallinen tähän. Ap

Vierailija
11/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fillariin voi hankkia lapsia varten peräkärryn, jossa lapset pysyy ihan samalla tavalla turvassa (ellei jopa paremmin) kun kävellessä. Heijastimia reilusti, niin saat näkyvyyttä.

Parin kilsan matkaan edestakaisin menee pyörällä vartti. Nyt aiheutat ihan itse itsellesi aikaavievän ongelman ja stressiä asiasta.

Onko sulla ehdottaa jotain hyvää 2-paikkaista pyörää? Ap

Vierailija
12/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörään sellainen kuljetuskärry. Tai sitten kyselyä ympäristöön kulkeeko joku muu sinne ja pääsisi maksusta samalla kyydillä.

Talvella pulkkaan tai potkukelkkaan.

Vierailija
13/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplarattaat. Kävelee 20 minuutissa ja saa samalla päivän liikunnan.

Vierailija
14/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt aamulla 1h. Illala 1h.Vaihtoehtoja ei ollut kun töitä teki ja työllä itseni kuin lapsensa elätin .Onneksi lapset aikuisia. Ei sitäkään ongelmaa ja ei jatkuvaa aamu kiirettä.

Vierailija
15/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo... 7:30 ovesta ulos, 8:lta päiväkodilla, 8:10 ulos päiväkodista (jos pienemmällä hyvä päivä.), 8:30 kotona...Huoh...Ei autoa käytössä, bussille sen verran pitkä matka että sama se et käveleekö päiväkotiin suoraan. No pyöräkärry voisi periaatteessa toimia, jos löytyisi edullisesti, vaikka käytettynä kaksipaikkainen jostain. Talvella vedän lapset Stigalla. Se on totta, että tulee ainakin ulkoiltua... Raskainta on henkinen puoli ja kaikki se hoputus, joka pienten lasten kanssa toistuu, kun he eivät ole aamuisin aina yhteistyöhaluisia,varasin matkaan sitten 30 tai 45 minuuttia. Ap

No mutta ripeästihän teillä matka sitten sujuu, jos lapsi/lapset kävelee 2 km puolessa tunnissa. Pyöräilemällä saisi sitten nopeutta lisää, ihan joku peruspyöräkärry sopinee teidän tarkoitukseen. Ne on lähes aina kahdenistuttavia. Hintahaitari lähtee 200 eurosta ylöspäin. Meillä oli kärry tuosta hintahaitarin alapäästä, ajoi asiansa.

Vierailija
16/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörään saa asennettua myös kaksi lastenistuinta jos haluaa. Toisen tarakalle ja toisen ohjaustangon eteen.

Vierailija
17/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ehdottaa jotain hyvää 2-paikkaista pyörää? Ap

Hamaxilla ja Thulella on ainakin hyviä kaksipaikkaisia. Ovat kyllä hintaluokaltaan keskitasoa, eli halvemmallakin varmasti saat kärryn, mutta kannattaa katsoa jos olisi käytettynä myynnissä. Ne ihan halvimmat reilun satasen kärryt mitä olen hypistellyt, tuppaa olemaan melkoisia rimpuloita ja huonoa materiaalia, kannattaa sen verran panostaa, ettei ole ihan heti hajalla.

Ja voihan noita käyttää myös ostosten tai muiden tavaroiden kuljettamiseen :)

Vierailija
18/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö jostain halpa fillari? Jättäisin sen päiväkodin pihaan. Ajaisit sillä kotiin ja takas päiväkotiin. Menisi puolet matkasta nopeasti?

Vierailija
19/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta ripeästihän teillä matka sitten sujuu, jos lapsi/lapset kävelee 2 km puolessa tunnissa. Pyöräilemällä saisi sitten nopeutta lisää, ihan joku peruspyöräkärry sopinee teidän tarkoitukseen. Ne on lähes aina kahdenistuttavia. Hintahaitari lähtee 200 eurosta ylöspäin. Meillä oli kärry tuosta hintahaitarin alapäästä, ajoi asiansa.

Joo, tiedostan että "ongelma" on minun päässäni, olen niin väsynyt näihin aamuihin.. Voisin harkita myös yksipaikkaista kärryä, niin pienempi voisi matkustaa siinä ja isompi pyöräillä. Hänellä nimittäin vauhtia riittää niin matka taittuisi salamannopeasti noin. Ap

Vierailija
20/39 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut hankalemmistakin päiväkoti välimatkoista, joissa oikeasti menee se tunti suuntaansa.

2 km on lyhyt matka oikeasti. Vie rattailla, jos lapset ei jaksa kävellä.