Palataanko teidän työpaikalla takaisin toimistolle 1.3. alkaen, jos olette nyt voineet olla etätöissä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa vietiin juuri oma työpöytä pois (tulee ns. flex-paikkoja, eli yhteiskäyttöpöytiä on suhteessa huomattavasti vähemmän kuin työntekijöitä), joten olettaisin että meillä ei palata toimistolle. Olen itse ajatellut, että voisin käydä toimistolla vaikka kerran kahdessa viikossa.
Miksi siellä pitää käydä kerran kahdessa viikossa jos kerran muuten pärjää kotona?
En ole tuo kirjoittaja, mutta itse joudun käymään työpaikalla kerran kahdessa viikossa tai kerran kuukaudessa vaihtamassa salasanat sellaisiin järjestelmiin, joiden salasanoja ei voi vaihtaa kotona.
Lisäksi meillä muutamat henkilöt ovat valinneet vapaaehtoisesti, että tulevat konttorille joka päivä, niin on kivaa vaihtelua etätyöhön käydä silloin tällöin konttorilla ja käydä työkavereiden kanssa yhdessä lounastamassa.
Palaamme hybridimalliin, jossa viikon aikana työskennellään 2 päivää toimistolla ja 3 päivää etänä. Tähän asti on halutessaan kyllä saanut olla toimistolla etätyösuosituksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Multa vietiin juuri oma työpöytä pois (tulee ns. flex-paikkoja, eli yhteiskäyttöpöytiä on suhteessa huomattavasti vähemmän kuin työntekijöitä), joten olettaisin että meillä ei palata toimistolle. Olen itse ajatellut, että voisin käydä toimistolla vaikka kerran kahdessa viikossa.
Meillä sama juttu, paitsi että pitää käydä toimistolla kahdesti viikossa. Paikkoja ei kuitenkaan riitä kaikille edes silloin, kun vain 70% on paikalla eli joudutaan sopimaan, minä päivänä kukakin on etänä. Osa haluaisi olla 100% etänä, se ei käy, mutta ei käy sekään, että saisi olla 100% työpaikalla. Todennäköisesti meille tulee tilanne, jossa porukka kailottaa töitään kahvihuoneessa, koska työpisteitä ei ole eikä kotiin saa jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä pitää käydä kerran kahdessa viikossa jos kerran muuten pärjää kotona?
En ole tuo kirjoittaja, mutta itse joudun käymään työpaikalla kerran kahdessa viikossa tai kerran kuukaudessa vaihtamassa salasanat sellaisiin järjestelmiin, joiden salasanoja ei voi vaihtaa kotona.
Lisäksi meillä muutamat henkilöt ovat valinneet vapaaehtoisesti, että tulevat konttorille joka päivä, niin on kivaa vaihtelua etätyöhön käydä silloin tällöin konttorilla ja käydä työkavereiden kanssa yhdessä lounastamassa.
Kannattaisi laittaa IT vaihtoon jos noin on, kaksi vuotta ollut aikaa saada systeemit toimimaan myös etänä ja edelleen ajatetaan ihmisiä toimistolle jonkun naurettavan salasanan vaihdon takia :D
Meillä pitää mennä toimistolle keskimäärin kahtena päivänä viikossa alkaen maaliskuun alusta. Enempää kuin 50% kuitenkaan ei saa eikä voi olla toimistolla, koska fleksipaikat on tehty nyt koronan aikana 50%:lle henkilökunnasta. Pimeintä tässä on, että jotkut haluisivat olla 100% toimistolla ja toiset 100% etänä, mutta eivät saa vaihtaa päittäin.
Toimistopäivinä ei ole mitään työrauhaa fleksitiloissa (tilat ovat noin 140 henkilölle) ja sanotaakin, että lähipäivät ovat sosiaalisiin kohtaamisiin ja yhteisöllisyyteen perustuvia eikä silloin ole tarkoituskaan tehdä mitään keskittymistä vaativia tehtäviä. Esimiehet hehkuttaa kuinka on taas kiva kun tavataan livenä usein. Missäköhän välissä sitä ehtii tehdä kaikki viikon työt? No, otan sitten sosiaalisuuden kannalta; vastailen sähköposteihin, rupattelen, kokoustan ja lounastelen lähipäivinä. Jäisin kyllä todella mielelläni etätöihin vaikka loppuiäkseni. Työpaikan vaihto vissiin edessä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Jis on kaksi vuotta menty näin niin mitä ongelmia johtoryhmä yhtäkkiä odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä palataan melkein entiseen, eli etätyömalliin jossa 3pv viikossa saa olla etänä, paitsi perjantaita ja seuraavaa maanantaita ei saa olla peräkkäin. Nyt tämä on käytössä automaattisesti kaikilla, kun ennen siihen piti erikseen anoa esimiehen lupa, tosin saa nähdä miten pitkään.
Samassa tiedotteessa nimittäin oli jo mainittu että käytännön sujuvuutta seurataan tehostetusti johtoryhmässä ja ongelmien ilmetessä palataan toimistotyöhön.
Mitä ongelmia johtoryhmä odottaa?
Johtoryhmän tulee aina epäillä, että alaisiin ei ole luottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pitää mennä toimistolle keskimäärin kahtena päivänä viikossa alkaen maaliskuun alusta. Enempää kuin 50% kuitenkaan ei saa eikä voi olla toimistolla, koska fleksipaikat on tehty nyt koronan aikana 50%:lle henkilökunnasta. Pimeintä tässä on, että jotkut haluisivat olla 100% toimistolla ja toiset 100% etänä, mutta eivät saa vaihtaa päittäin.
Toimistopäivinä ei ole mitään työrauhaa fleksitiloissa (tilat ovat noin 140 henkilölle) ja sanotaakin, että lähipäivät ovat sosiaalisiin kohtaamisiin ja yhteisöllisyyteen perustuvia eikä silloin ole tarkoituskaan tehdä mitään keskittymistä vaativia tehtäviä. Esimiehet hehkuttaa kuinka on taas kiva kun tavataan livenä usein. Missäköhän välissä sitä ehtii tehdä kaikki viikon työt? No, otan sitten sosiaalisuuden kannalta; vastailen sähköposteihin, rupattelen, kokoustan ja lounastelen lähipäivinä. Jäisin kyllä todella mielelläni etätöihin vaikka loppuiäkseni. Työpaikan vaihto vissiin edessä.
Kyllä yhteisöllisyydelläkin on paikkansa. Ainakin itse huomaan sen heti paljon paremmassa mielialassa kun välillä näkee muita ja pääsee vaihtamaan juttuja esim. kahvihuoneessa kun on ollut pidempään itsekseen.
Meillä mennään täysin suositusten mukaan. Syksyllä oltiin muutama kk työpaikalla 100%, kun etätyösuositus loppui. Nyt on taas paluu työpaikalle edessä. Mistään hybridimallista ei edes keskustella. Ainut keino saada etätyöpäivä, on anoa pomolta sitä etukäteen.
Että näin.
Meillä saa jatkaa 60 % etätöitä, mutta itse en ole vielä ottanut rokotetta ja kysyin voinko tehdä täysin etätöitä kunnes rokotukset ovat kunnossa. Näin sovittiin ja menen toimistolle vasta kun kaksi rokotetta on voimassa. Haluan kuitenkin ottaa sen rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi laittaa IT vaihtoon jos noin on, kaksi vuotta ollut aikaa saada systeemit toimimaan myös etänä ja edelleen ajatetaan ihmisiä toimistolle jonkun naurettavan salasanan vaihdon takia :D
Tervetuloa valtiolle! Meillä ei salasanoja vaihdeta muualla kuin talon omassa verkossa. Tietoturvakysymys tietyissä järjestelmissä.
Mietin samaa. Jis on kaksi vuotta menty näin niin mitä ongelmia johtoryhmä yhtäkkiä odottaa?