Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te kirjasiepot luette nyt kesällä?

Vierailija
01.07.2015 |

Minulla on lukulistalla ainakin Kate Mortonin pari uusinta, Kate Atkinsonia, Agatha Christietä ainakin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lueskelen noin seitsemää kissanhoidosta kertovaa teosta. :)

Vierailija
2/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monenlaista. Ken Folletin uusimman luin vasta ja Sieluni kyyneleet (Pohjois-Korea aiheena) sen jälkeen. Nyt aloitan sukusaagan kiinalaisista.naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pitkästä aikaa Enni Mustosen Järjen ja tunteen tarinoita -sarjan. Seuraavaksi jonossa on Antti Tuurin Pohjanmaa -sarja. Välillä välipaloiksi mökin kirjahyllystä Hilja Valtosta.

Vierailija
4/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä parhaimmat kirjat kirjoittanut Liza Marklund.

Vierailija
5/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Lewisin Flash boys. Tämä on todellinen pettymys. Aiheesta ei ole ilmeisesti saatu tarpeeksi paksua kirjaa kasaan, joten sitä on "elävöitetty" kertomalla jaarittelemalla kuin lukutaidottomalle autistilapselle esimerkiksi nettikaapelin vetämisiä yhdysvaltain maaseudun läpi jne. Todella vaivaannuttavaa. Kirjaa on kuitenkin kehuttu runsain mitoin. Kertoo siis osakekaupassa yleistyneestä robottikaupankäynnistä ja siinä tapahtuvista pienistä viiveistä, jota osa alaa hallitsevista geelitukista käyttää hyväkseen. Hyvä aihe, huonosti kirjoitettu kirja. Siitä huolimatta esim. Hesarissa hehkutettu teos. Mutta se olikin mieskriitikko. Niille kelpaa kaikki, joka kuulostaa coolilta.

Vierailija
6/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä luetaan van kevyttä ja nyt lukuvuorossa Danielle Steelin Iso tyttö.

Vierailija
7/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mitään syytä muuttaa lukutottumuksiani vuodenaikaan nähden, luen kirjoja jotka vaikuttavat tarpeeksi mielenkiintoisilta. Juuri sain luettua Marguerite Duraksen Kesäsade ja Ei muuta, seuraavana odottaa Vladimir Nabokovin Naurua pimeässä.

Vierailija
8/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viimeksi Anja Kaurasen Parvekejumalat, sitä ennen Pieni Runotyttö uusintana, nyt menossa Sormusten herra-trilogia pitkästä aikaa ja kolmannessa kirjassa olen. Joka onkin paras noista kirjoista.

Vierailija
9/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai Snellmanko se Kauranen nykyään taitaa olla, joka tapauksessa. 9

Vierailija
10/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carl Hiaasen! En voi kyllin hehkuttaa. Rikosdekkareita, jotka sijoittuvat Floridaan. Niin hauskoja, että naurattavat ääneen, hyviä juonenkäänteitä ja mainioita hahmoja. Tutustuin vahingossa ulkomaanmatkalla, kun hotellin kirjastossa oli Native tongue niminen kirja. Suomennettu vaikka kuinka paljon ja jos enkuksi tykkää lukea, niin sopivan soljuvaa tekstiä. Enkuksi saa esim iPadin ibookiin kolmen neljän euron hintaan. Suosittelen! Omat suosikkini ovat Stormy weather ja star island :)

Vierailija
11/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen vain tasokasta maailman kirjallisuutta. Esim. Ayn Randia ja Paulo Coelhoa.

T: Älykäs akateeminen

Vierailija
12/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Enqvistin Monimutkaisuus menossa. Minulla oli Enqvististä aika negatiivinen kuva, mutta olen tykännyt paljon tuosta mainitusta opuksesta. Olen lievästi Sheldon-hullu (Rillit huurussa) ja sen seurauksena olen intoutunut lukemaan modernia fysiikkaa josta ymmärrykseni on luokkaa blondi topologian kurssilla. Edellisellä yrityksellä Enqvist oli rutikuivaa reduktionismia, Monimutkaisuudessa alan huomata kaunokirjallisia ansioita ja - suureksi yllätyksekseni - huumoria!

Nälkäpeli-trilogian kakkososa odottelee lukuinspistä hädintuskin aloitettuna. Sille voi käydä huonosti sillä lainaamani versio sisältää kaikki osat samoissa kansissa ja se tuhatsivuinen opus on mahdottoman epäkäytännöllinen. Ykkösosa oli ihana, mutta en saa loppuosia aloitettua. Kai vain pelkään pettyväni hehkutukseen nähden.

Vierailija
13/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt luen Karl Ove Knausgårdin Taisteluni vitosta ja Hannu Juusolan Israelin historiaa. Sitä ennen: Mikael Niemen Veden viemää, Philip Rothin Ihmisen tahra, Lena Dunhamin Sellainen tyttö, Torgrim Eggenin Sisustaja.

Vierailija
14/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parhaillaan kesken Deborah Harknessin Lumottu. Odotin kirjalta vähän enemmän, mutta kyllä tämä järkäle on jo puoleen väliin kahlattu.

Vierailija
15/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dekkareita kesällä! Nyt luen Erik Axl Sundin Varistyttö -trilogiaa, vika kirja menossa. Sitten hyökkään ostamaan Lasiruumiit. Ruotsalaisen dekkarin uusi nimi (tai nimet). Todella hyytävää tekstiä.

Vierailija
16/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa Anneli Kivelän Katajamäki-sarja. Sen jälkeen varmaan sit joku klassikko olis vuorossa (Minna Canthia ehkä). Mullakaan ei kyllä vuodenaika pahemmin vaikuta lukemisiin...

Vierailija
17/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolf Hitlerin Mein Kampf. Klassikko.

Vierailija
18/21 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:27"]

Mulla on nyt menossa Anneli Kivelän Katajamäki-sarja. Sen jälkeen varmaan sit joku klassikko olis vuorossa (Minna Canthia ehkä). Mullakaan ei kyllä vuodenaika pahemmin vaikuta lukemisiin...

[/quote]

Mitä olet tykännyt sarjasta? Kokeilin joskus muutaman osan, kun äiti kehui, mutta ei oikein iskenyt... Harvoin näkee yhtä surkeaa dialogia.

Vierailija
20/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulistalla ainakin:
Sirpa Terho- Tuhkaa ja tulta. Tarinoita Vanhasta Porvoosta
Erik Axl Sund - Lasiruumiit
Palahniuk - Snuff
Frèdèric Gros - Kävelyn filosofia
Jussi Katajala - Korpin silmät kaiken näkevät
Elina Hirvonen - Kun aika loppuu