Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No niin. Muutto toiselle puolelle Suomea varmistui.

Vierailija
01.07.2015 |

Voi p*rse. Kumppanini sai opiskelupaikan toiselta puolelta Suomea. Toisin kuin miehelläni, mulla ei ole siellä kerta kaikkiaan yhtään mitään. Ei opiskelu- tai työpaikkaa, ei yhtään tuttua. Puoliskolla taasen asuu kokonainen tuttavajoukko ja perhettä kyseisen kaupungin lähipiirissä. Olin jo salaa toivonut, että paikka jää kumppaniltani saamatta (kuten piti omien sanojensa mukaan käydäkin) tiedän, olen kamala ihminen. Olen vain hirveän surullinen siitä, että joudun jättämään taakseni nämä vasta vaivalla ja hitaasti kasaan saamani vakiintuneen verkoston ja tasaisen, hyvän arjen. Minulla ei todellakaan riitä voimavaroja tekemään samaa uudestaan. Enkä edes halua. Tiedän jo nyt, että en tule tuntemaan oloani onnelliseksi siellä. Saatan tottua, mutta en tule onnelliseksi. Todennäköisemmin olen yksin ja kieriskelen melankoliassa ja itsesäälissä, kuten nytkin. Muuten tilanne olisi siedettävä, mutta matka uudesta kaupungista tänne kestää suunnilleen normaalin työpäivän verran. Ja edestakaisin matkat maksavat pari sataa. En tule siis näkemään rakkaita ystäviäni täältä ja vielä kauempana asuvaa perhettäni kuin kerran kaksi vuodessa. Ahdistaa ihan liikaa. Anteeksi puhelimella kirjoitettu sekava teksti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatte Porvooseen?

Vierailija
2/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tilanne on noin ehdoton etkä halua edes yrittää, niin eihän siinä ole silloin muuta vaihtoehtoa kun kaukosuhde tai ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne kohdallaan.

Vierailija
4/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukosuhteessa molemmat saatte panna ja nusutella uusia ihmisiä, sehän on upeaa! :)

Vierailija
5/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:55"]

Tiedän jo nyt, että en tule tuntemaan oloani onnelliseksi siellä. Saatan tottua, mutta en tule onnelliseksi. Todennäköisemmin olen yksin ja kieriskelen melankoliassa ja itsesäälissä, kuten nytkin.

[/quote]

Vaihda asennetta. Päätä, että tulet tuntemaan olosi onnelliseksi. Yritä edes, tuolla asenteella se ei tule onnistumaan.

Vierailija
6/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAutta aikojen on opiskelun takia asuttu eri paikkakunnilla. Kautta aikojen on myös jouduttu muuttamaan. Nykyään tuntuu enemmän olevan vallalla, että ei yhtään voi olla erossa. Ennen kyllä seurustelevat paritkin opiskelivat eri paikkakunnilla, jos ei kiinnostavaa alaa samalla ollut tai ei samalle päästy. Me olemme asuneet muutaman vuoden viikot erillään ihan työn takia. Julkisilla matka kestää 7-8 tuntia, mitä sitten? Tosin minulla on nyt auto ja opiskelijoilla on tapana järkätä kimppakyytejä. 

Vierailija
7/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse lähdin paljon toiveikkaammalla asenteella ja positiivisella tahtomielialalla, muutto osoittautui rankaksi. Kamalimpia asioita elämässäni. Taakse jäi oma työpaikka, ystävät, sukulaiset ja perhepiiri, lasten ystävät, kotikulmat, kaupunkilaiset aktiivinen elämä.

Ensimmäinene vuosi meni salaa itkiessä, seuraavat 10 vuotta yrittäessä vain sopeutua, mutta siitä 70% on alistumista valitseviin oloihin. Uutta ystäväpiiriä ei ole tullut jne. Paluuta ei ole, muuttaminen yksin eikä yhdessä onnistu. Ei tosiaan käy kateeksi.

Varo kitisemästä kumppanillesi, hänen ei tarvitse siitä syyllistyä, että häntä onni potkaisi.

Vierailija
8/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Rovaniemi on oikeasti tosi mukava paikka asua! Ihmisten kanssa toimeen tullakseen ei täällä tarvitse tehdä töitä, olet vain sellainen kuin olet!

Jos miehelläsi on Lapissa muutenkin sukua, on syytä tottua. Lappi ei nimittäin ihmisestä lähde ja paluu voi olla muulloinkin edessä! Lentokoneet lentää ees taa monta kertaa päivässä ja halpoja lentoja on jatkuvasti myynnissä!

Melankolian tietysti ymmärrän, jos joudut täältä lähtemään Helsinkiin!

Vierailija
9/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:00"]

KAutta aikojen on opiskelun takia asuttu eri paikkakunnilla. Kautta aikojen on myös jouduttu muuttamaan. Nykyään tuntuu enemmän olevan vallalla, että ei yhtään voi olla erossa. Ennen kyllä seurustelevat paritkin opiskelivat eri paikkakunnilla, jos ei kiinnostavaa alaa samalla ollut tai ei samalle päästy. Me olemme asuneet muutaman vuoden viikot erillään ihan työn takia. Julkisilla matka kestää 7-8 tuntia, mitä sitten? Tosin minulla on nyt auto ja opiskelijoilla on tapana järkätä kimppakyytejä. 

[/quote]Varmasti miehesi nussutteli siellä muita naisia! :)

Vierailija
10/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:00"]

[/quote]Varmasti miehesi nussutteli siellä muita naisia! :)

[/quote]

Se olen minä, joka reissaa. 

Opiskelu on usein tilapäistä ja onkin ihan hölmöä lähteä muuttamaan perässä, jos itsellä ei ole työ- tai opiskelupaikkaa. 

Vierailija
11/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, provo tämä sitten olikin, kun ap katosi.

Vierailija
12/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tämä ei ole provo. En vaan pysty päivystämään täällä koko aikaa juuri nyt. Tiedän asenteeni olevan ihan syvältä, mutta en toistaiseksi osaa käsitellä asiaa mitenkään järkevästi ja aikuismaisesti. Ero ei tule kyseeseen. Enköhän minä kaikesta huolimatta mene perässä.
Ap

Vierailija
13/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätät lähteä, et sitten ulise vaan pidät mölyt mahassasi. Päätös mikä päätös, sen takana seisot.

Vierailija
14/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea tehtailemaan mukuloita, aika kuluu rattoisasti, eikä ole tekemisen puutetta :D

Vierailija
15/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime vuonna sama tilanne. Mies oli lähdössä kauas muualle opiskelemaan ja minulla työpaikka ja koko lähipiiri täällä. No, hän lykkäsi opiskelupaikkaa ja päätti hakea tänne kouluun. Onneksi odotus palkittiin sillä hän sai koulupaikan täältä kovalla lukemisella. Onko tilanne siis teidän kohdalla ihan menetetty?

Vierailija
16/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:33"]Meillä oli viime vuonna sama tilanne. Mies oli lähdössä kauas muualle opiskelemaan ja minulla työpaikka ja koko lähipiiri täällä. No, hän lykkäsi opiskelupaikkaa ja päätti hakea tänne kouluun. Onneksi odotus palkittiin sillä hän sai koulupaikan täältä kovalla lukemisella. Onko tilanne siis teidän kohdalla ihan menetetty?
[/quote]

Hyvä, että asiat kääntyivät teillä parhain päin. Meillä peli on 'menetetty', miestä kiinnostavia opiskelualoja ei löydy tältä seudulta. Ja hän haluaa opiskella.