Miten joku kehtaa olla kesällä kalpea?
Mun mielestä edes pieni päivetys pitäisi hankkia. Siis ei mistään putelista tai solariumista vaan auringosta. Onko kesäiset kalkkilaivan kapteenit niitä ihosyövällä ja pigmenttiläiskillä peloteltuja ihmisiä? Terveiseni teille on, että olette epäterveen näköisiä! Rohkeasti vaan aurinkoon ja saamaan tervettä väriä pintaan!
Kommentit (122)
Minä pidän enemmän vaaleasta ihostani ja ruskettunut iho on mielestäni kamalan näköinen:(
Sitä paitsi inhoan hellettä ja auringossa olemista ja yleensä kuumaa ilmaa esim. saunomista migreenin takia.
Miten niin kehtaa :) Mulla on rosacea eikä aurinko sovi mulle ollenkaan. Olen mielummin vaalea kuin näppyläinen tai rakkulainen.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:32"]
Jokainen ihminen ruskettuu. Jos palaa, on ollut liian pitkään auringossa. Alussa pitää olla vain pieni hetki, jotta iho ensin tottuu. ap
[/quote]
NYT on heikko taso.
Terveimmän näköistä on ihmisen luonnollinen väri. Ei mikään auringon tekemä pigmenttimuutos.
t. Olen yhtä valkoinen kuin paperi
Yäk. En halua grillata kaunista vaaleaa ihoani!
Luonnostaan tumma iho on toki kaunis, mutta punakka ruskettunut iho ryppyineen iho on vain surullista katsottavaa.
Pidän itsestäni juuri näin lumikin valkean ihon omaava. Hassua miten naiset haukkuvat muita naisia n-sanalla ja sitten itse haluavat olla yhtä ruskeita tai vielä enemmänkin :D
Kaikki eivät rusketu/halua ruskettua. On vähän last season jo. Ja epäterveellistä.
Kuinka te kehtaatte, ja kyllähän te kehtaatte, sanoi Timo Soinikin.
Minusta ruskettunut iho on ruma. En halua tehdä itsestäni tieten tahtoen rumaa, en edes ap:n mieliksi.
Vaalea on ihoni luonnollinen väri. Miksi pyrkisin väkisin sitä muuttamaan?
Ei, jokainen ei rusketu, ei ole riittävästi pigmenttiä. Itselläni on auringolle herkistävä lääkitys(rytmihäiriöt), enkä siltikään saa väriä iholle, viihdyn kalpeana, olen blondi ja pigmenttiä ei juuri ole.
Jokainen ihminen ruskettuu. Jos palaa, on ollut liian pitkään auringossa. Alussa pitää olla vain pieni hetki, jotta iho ensin tottuu. ap
[/quote]
No on se nyt helvetin hienoa, että joku nobody tietää paremmin toisten ihon reagoinnista aurinkoon. Ja arvaa olenko yrittänyt totutella? Kyllä, Suomen kesä on vain niin lyhyt, etten ehdi saamaan juuri mitään.
Voi sua ap. Ei kaikki rusketu. Itsekin vietän paljon aikaa ulkona ja ei mitään, korkeintaan palan jos jotain.
Sitä tervettä väriä näkee ihan kiitettävästi biitseillä ja puistoissa, kun kesän ensi helteet saapuvat ja pitää heti päästä nahkaa grillaamaan. Sattuu silmiin, kun punaiset hikiset nuoret ja vanhat vartalot kääntelevät itseään kärvistävissä säteissä. Yäääk... Ihosyöpä on muuten ihan oikea syöpä, eikä mikään rypistä niinkuin aurinko. Kyllä mäkin vähän pakolla päivetyn kun lasten kanssa ulkoilen, mutta en pidä sitä millään lailla toivottavana.
En juuri rusketu ja iho palaa herkästi, joten vältän auringossa makaamista. Ei nolota olla kalpea enkä nää kalpeudessa mitään pahaa.
Rasistista haukkua niitä jotka eivät rusketu. Ei ihonväri voi muuttua väkisin kumpaankaan suuntaan, se on mikä on.
Alussa pitää olla vain pieni hetki, jotta iho ensin tottuu. ap
[/quote]
Ok, menen tuonne ulos nyt pariksi minuutiksi. Asteita +12 ja kipakka tuuli. Taivas pilvessä. Mutta älä huoli, pikkuhiljaa varmasti rusketun.
Rakastan vaaleaa ihoani ja jos Suomessa olisi myynnissä tehokkaita ja turvallisia ihonvaalennusvoiteita, takuuvarmasti käyttäisin niitä. Ihanteeni on kuulaanvalkea lumikkihipiä, ei ryppyinen ruskea rusina. Ihosyöpä, harmaakaihi, rypyt ja pigmenttiläiskät eivät myöskään miellytä.
Oishan se kiva olla semmonen kauniin ruskettunut, noh toissapäivänä päätin ottaa vähän aurinkoa ja nyt selkä palanu ja aivan saatanan kipeä. Että se siitä ruskettumisesta...