Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerireseptin uusiminen myöhästyy - mitä teen?

Vierailija
01.07.2015 |

Olin siis lomamatkalla viime viikon ja mulla oli eilen viimeinen nappula laatasta menossa. Olin lähes varma siitä, että mulla olisi vielä yksi levy jäljellä mutta en löydä sitä mistään... Illalla sit kattelin et pitää nopeasti aamulla soittaa ehkäisyneuvolaan tms, mutta muistin aamulla puhelimen ajanvarausajan väärin, muistelin ajan olevan 11-13, vaikka se olikin 9-11.

Nyt siis minun normaalitilanteessa tulisi aloittaa tänään uusi laatta, johon mulle ei ole edes reseptiä. Onko mulla mitään mahdollisuutta saada pillereitä tänään käsiin, vai pidänkö suosiolla pillerittömän kuukauden välissä...? Ärsyttää oma tyhmyys.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa jos olin avuksi. Tsemppiä AP ! Toivottavasti asia hoitui.. ?!? <3

Minullakin pihtailtu tuon E-pillerin E-reseptin uusimista jo 13 vuotta, jona aikana samanmerkkinen pilleri ja sama mies (jolla myös ainostaan minä;) ja todettu, että kyseinen pilleri sopii ja että olisi erittäin epätodennäköistä tulppaa tms enää saada ilman merkittävää ylipainoa ja savuttomana + perusterveenä. 

Resepti on myös luvattu näissä muuttumattomissa olosuhteissa uusia minulle vuodeksi kerrallaan, mutta aina välillä on laitettu vaan 3kk! Harmittaa tuollainen aivan turha kyykytys ja rahastus, varsinkin kun kärsin kamalasta "Puhtaasta kuukaustismigreenistä" eli sellaisesta, joka esiintyy vain kuukautisten yhteydessä ja tämän välttääkseni, ilman muita turhia lääkkeitä sivuvaikutuksineen, syön e-pillereitä yleensä 3 liuskaa putkeen.

Tällaisia kokemuksia minulla. Kannattaa tosiaan vaatia ja vaalia oikeuksiaan; kyllähän terveyskeskuksissa kaikenmaailman juopot ja narkkaritkin asiaankuuluvasti hoidetaan -ja niin toki pitääkin olla.

T: Nro11

Vierailija
2/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:38"]Mahtavaa jos olin avuksi. Tsemppiä AP ! Toivottavasti asia hoitui.. ?!? <3

Minullakin pihtailtu tuon E-pillerin E-reseptin uusimista jo 13 vuotta, jona aikana samanmerkkinen pilleri ja sama mies (jolla myös ainostaan minä;) ja todettu, että kyseinen pilleri sopii ja että olisi erittäin epätodennäköistä tulppaa tms enää saada ilman merkittävää ylipainoa ja savuttomana + perusterveenä. 

Resepti on myös luvattu näissä muuttumattomissa olosuhteissa uusia minulle vuodeksi kerrallaan, mutta aina välillä on laitettu vaan 3kk! Harmittaa tuollainen aivan turha kyykytys ja rahastus, varsinkin kun kärsin kamalasta "Puhtaasta kuukaustismigreenistä" eli sellaisesta, joka esiintyy vain kuukautisten yhteydessä ja tämän välttääkseni, ilman muita turhia lääkkeitä sivuvaikutuksineen, syön e-pillereitä yleensä 3 liuskaa putkeen.

Tällaisia kokemuksia minulla. Kannattaa tosiaan vaatia ja vaalia oikeuksiaan; kyllähän terveyskeskuksissa kaikenmaailman juopot ja narkkaritkin asiaankuuluvasti hoidetaan -ja niin toki pitääkin olla.

T: Nro11
[/quote]

No eipä ole voitu 13 vuotta pihtailla sähköistä reseptiä, se kun ei ole ollut niin kauaa käytössä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:24"]Pelkkää rahastusta tuo konTROLLIssa hyppyyttäminen e-pillerireseptin uusimiseksi, silloin ei summalla ole väliä kun terveen römpsän ronkkivat turhaan e-pillerireseptillä kiristäen.  =(

AP, Vaadi uusittu resepti kouraasi, sano asiallisesti ettet poistu tk:sta ennen kuin sen saat. Varsinkin e-reseptin uusiminen ei arvon sairastuttajilta edes paljoa vaivaa tai työtä vaadi.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2015032319385597_tr.shtml

Tautitehdas-kirjan kirjoittanut lääkäri: "Gynekologiset vuositarkastukset ovat turhia ja vain huono tapa"

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ylidiagnostiikka_pasternack-37709

http://www.hs.fi/elama/a1422420275584

Pasternack puhuu mielellään riittävän terveestä ihmisestä.

"Jos ihminen itse kokee itsensä terveeksi, se on jo aika lähellä riittävää terveyttä."
[/quote]

Vaadi?
Eiköhän aloittaja olisi voinut olla ajoissa liikkeellä asiansa kanssa.

Vierailija
4/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kokee kontrolleja kyykytyksenä, päinvastoin ihmiset eivät mielestään pääse tarpeeksi usein kontrolleihin. Yhtäkään koetta ei oteta turhaan, koska kustannuksia seurataan todella tarkasti. Väärillä jäljillä. On huonoa hoitokäytäntöä pelkästään uusia resepti.

Vierailija
5/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:46"]Harva kokee kontrolleja kyykytyksenä, päinvastoin ihmiset eivät mielestään pääse tarpeeksi usein kontrolleihin. Yhtäkään koetta ei oteta turhaan, koska kustannuksia seurataan todella tarkasti. Väärillä jäljillä. On huonoa hoitokäytäntöä pelkästään uusia resepti.
[/quote]

Näin on

Vierailija
6/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan vielä sen verran pakkaa, että minä sain yhden liuskan ilman voimassaolevaa reseptiä matkaani samalla, kun vein silloisen paperireseptin uusittavaksi apteekin kautta. Tämäkin vaihtoehto on olemassa :)

Vierailija
7/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on pois pohjattoman ahneelta Big Pharmalta on väärin sammutettu, kertakaikkiaan kamalaa, rasistista ja aiheuttaa lähes 1000%:n todennäköisyydellä kaikki mahdolliset syövät jne komplikaatiot, joihin voi vaikka kuolla kupsahtaa.. ;D

"Terveydenhoito" -termin käyttö pitäisi kieltää koska kyse on todellisuudessa tautitehtailusta. Terveyttä ei haluta hoitaa ollenkaan vaan päinvastoin sairauksia ja lääkkeitä lisätä. Terveistäkin ihmisistä tehdään väkisin sairaita ja pelotellaan kuoliaaksi, ellei uhri kuuliaisesti (vailla omaa mielipidettä, tahtoa ja tietoa omasta terveydentilastaan) usko konitohtoreita.

Terveet nuoret naiset eivät gynekologiahyysäystä lukuunottamatta paljoa rikastuta Terveydenhuoltoa, joten harmittaahan se varmaan.. ;D

Vierailija
8/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ennen paperinen, nykyään sähköinen resepti, mutta sama kitsastelu kuitenkin jatkunut jotakuinkin 13 vuotta. Välillä kausittain toiminut sutjakkaammin. Toiset tuntuvat osaavan ja pystyvän hoitamaan asiat paremmin ilman turhaa paperinpyörittelyä ja itsensä nostamista jumalolennoksi.

Muut saavat vapaasti olla mieltä ovat, mutta oma kokemukseni ja mielipiteeni on ja pysyy juuri noin kuin kirjotin.

Toivon vilpittömästi AP:lle onnistunutta reseptinuusimista, tosin minulla ei olekaan kytköksiä eikä taalankuvia silmissä..

Vierailija
9/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelusta on kyse tälläkin alalla. Ei asiakkaita - ei bisnestä, joten nöyrempi ja asiakaslähtöisempi asenne paikallaan. 

Perhesuunnittelu on muuten yksityisasia, johon ei asiaankuulumattomien pidä puuttua..

Vierailija
10/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:44"]

Mitä tarkoitat maksaa itsensä kipeäksi, laita nyt summa. On hyvä kontrolloida veriarvoja. Itse maksoin vähän aikaa sitten itseni kipeästä terveeksi, pistos maksoi 260€, nivelpistos. Tk:ssa ei maksa itseään kipeäksi. Niitä summia...

[/quote]

No jos kerran olet itse kupattuna tyytyväinen ja haluat säilyttää illuusion, että Terveystaloista voi shoppailla terveyttä, niin mikäs siinä.

Ei Ap:n keissiin kyllä liity oikein mitenkään.

Vierailija
11/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:44"]

Mitä tarkoitat maksaa itsensä kipeäksi, laita nyt summa. On hyvä kontrolloida veriarvoja. Itse maksoin vähän aikaa sitten itseni kipeästä terveeksi, pistos maksoi 260€, nivelpistos. Tk:ssa ei maksa itseään kipeäksi. Niitä summia...

[/quote]

No jos kerran olet itse kupattuna tyytyväinen ja haluat säilyttää illuusion, että Terveystaloista voi shoppailla terveyttä, niin mikäs siinä.

Tuo oli esimerkki siitä kipeäksi maksamisesta. Sain tuosta pitkäaikaisen avun, mutta niitä pyytämiäni summia en saanut. Mikä oli sitä maksamista.

Minä siis asioin pelkästään yksityisellä.

Ei Ap:n keissiin kyllä liity oikein mitenkään.

[/quote]

Vierailija
12/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sait avun :) Yksityinen on toki joskus paikallaan esim. kun hoitoon pitää päästä nopeasti tai tarve erityisosaamiselle.

Nivelpistos ei nyt oikein e-pillerireseptin uusimiseen auta. Ei päänsärkyäkään pidä hoitaa jalkavoiteella. 

Terveiden ylidiagnosointi jne juoksuttaminen turhissa tutkimuksissa on pois kapasiteetista oikeasti hoitoa tarvitsevilta.. Siksi hyvin huono juttu !

AP, onnistuiko uusinta ?

Vierailija
13/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilleritön kuukausi ei ole mikään maailmanloppu. :) Käytä muuta ehkäisyä. Mulla on usein käynyt niin, että resepti ois pitänyt uusia juuri kun tk on mennyt kiinni, mitäpä tuosta jos kerta vuoteen on neljä viikkoa ilman hormoneja, siitä selviää.

Vierailija
14/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen lääkäriasema, ei kunnallinen vaihtoehto ole ainoa.

Vierailija
15/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle pääset per heti.

Vierailija
16/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle.

Tai onko sulla sellaiset pillerit että niitä syödään kokoajan vai voisitko pitää vaan viikon tauon ja sinä aikana hoitaa tän asian? Tosin julkiselle ei välttämättä viikossa saa aikaa.

Vierailija
17/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus käynyt joidenkin lääkkeiden kanssa samalla tavalla. Porhalsin suorinta tietä terkkariin ja kerroin tilanteen. Vartin kuluttua oli reseptit hyppysissä ja ei kun apteekkiin. Nyt e-reseptien aikaan meillä uusiminen on edelleen nopeaa. Jos poikkeaa terkkarissa aamupivällä, niin muutaman tunnin päästä tulee tekstiviestii, että reseptit on uusittu. Näin pelaa palvelu pienemmällä paikkakunnalla.

Vierailija
18/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä soittelet tk ja jos ei siellä onnistu niin muu lääkäri että kirjoittaa sulle reseptin tai uusii.

Vierailija
19/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun nuissa uusimisissa pihtaillaan ja pitää usein samalla aivan turhaan eli oireettomana käydä "kontrollissa" ja vielä maksaa itsensä kipeäksi siitä.. =(

Vierailija
20/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset