Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hemmetin kela, maksaneet mulle ihan väärin..

Vierailija
01.07.2015 |

Kävin pari viikkoa sitten tekemässä hakemuksen asumistuen tarkastukseen, koska tänään alkoi mulla uusi vuokrasopimus. No asumistuki pitäisi nyt maksaa suoraan tälle uudelle vuokranantajalle, mutta kuinka ollakkaan se oli tullutkin mun omalle tilille. Eihän tää nyt sinänsä mikään katastrofi ole, mutta eivät ne oo vissiin käsitelleet sitä hakemusta nyt ollenkaan, kun raha tuli mun tilille, vai? Täytyy lähteä siellä käymään, kjn ei puhelibpalvelustakaan pääse läpi. Siellä tuntuu toi tiedonkulku muutenkin olevan ihan surkeaa, kun työttömyysturva-asioissa mulle soitteli monta päivää putkeeb eri ihmiset sieltä ja kyselivät niitä samoja asioita siihen hakemukseen liittyen, vaikka sanoin, että just eilenhän näitä kysyttiin. Argh.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:08"]

Käytä vuokraan se raha tollo.

[/quote]

Ja vuokranantaja saa rahat tulpana tollo
[/quote]
Ööö silloin varmaan va maksaa sen toisen maksun takaisin?

Näin ainakin kävi minulle, kun en ollut tajunnut että Kela maksaa suoraan vuokranantajalle ja itse maksoin vuokran myös kokonaisuudessaan. Vuokranantaja otti heti yhteyttä ja ilmoitti, että on saanut liikaa vuokrarahaa joten mihin tilinumeroon hän ne voisi palauttaa. Homma oli sillä selvä.

Vierailija
22/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime kuussa käsittelyaika 5vkoa! Ei ne kesäaikaan noin nopeaa käsittele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:08"] Käytä vuokraan se raha tollo. [/quote] Ja vuokranantaja saa rahat tulpana tollo [/quote] Ööö silloin varmaan va maksaa sen toisen maksun takaisin? Näin ainakin kävi minulle, kun en ollut tajunnut että Kela maksaa suoraan vuokranantajalle ja itse maksoin vuokran myös kokonaisuudessaan. Vuokranantaja otti heti yhteyttä ja ilmoitti, että on saanut liikaa vuokrarahaa joten mihin tilinumeroon hän ne voisi palauttaa. Homma oli sillä selvä.

[/quote]

Maltilla ap tapauksesta säästytään ylimääräisiltä rahan siirroilla. Silloin toki kannattaa maksaa, jos ei rahat näpeissä pysy.

Ei kaikki ole yhtä rehellisiä...rahojen palautuminen voi olla kiven ja työn takana.

Vierailija
24/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:44"]Senkin kelapummi mee röihin vaik ois pää kainalossa ja kipsi jalas!! XD
[/quote]
No mä olen vastavalmistunut ja etsin töitä koko ajan, mutta ei ole vielä paikkaa irronnut. Paljon mieluummin kävisin töissä, kun olisin kotona päivät pitkät näillä pikkutuloilla, usko pois.
[/quote]

Ymmärrän, läppä oli koska nostat sit mihi syyhyn tahansa tukia niin joku työhönsä kyllästyny katkera toope ois kuitenki sitä mieltä ellet oo sairasvuoteella.

T. 3

Vierailija
25/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nyt kannattaisi netin kautta hoitaa nuokin asiat, jotta ne asiakaspalvelut ei turhaan ruuhkaudu. Jokaisessa päätöksessä on (ruuhkista riippuva) käsittelyaika ja sen jälkeen tuet laitetaan maksuun, eli ne on ajan X päästä tilillä. Olisit tämän aloituksen rustaamiseen kuluneessa ajassa jo siirtänyt rahat vuokranantajan tilille ja laittanut vielä sähköpostiakin perään. Kelasta valittaminen on joillekin ihmisryhmille oikea kansanhuvi. Näihin ryhmittymiin yleensä viitataan termillä 'sossupummi'.

Vierailija
26/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:06"]

Kyllähän se nyt kannattaisi netin kautta hoitaa nuokin asiat, jotta ne asiakaspalvelut ei turhaan ruuhkaudu. Jokaisessa päätöksessä on (ruuhkista riippuva) käsittelyaika ja sen jälkeen tuet laitetaan maksuun, eli ne on ajan X päästä tilillä. Olisit tämän aloituksen rustaamiseen kuluneessa ajassa jo siirtänyt rahat vuokranantajan tilille ja laittanut vielä sähköpostiakin perään. Kelasta valittaminen on joillekin ihmisryhmille oikea kansanhuvi. Näihin ryhmittymiin yleensä viitataan termillä 'sossupummi'.

[/quote]

Rahat, jotka ei periaatteessa edes kuulu aloittajalle. Tuki on maksettu edelliseen asuntoon. Päätöshän voi olla kielteinen tai vanha päätös enenmän mihin ap on nyt oikeutettu. Toki, jos tykkää ylimääräisiä sotkuja selvitellä ja vielä vuokranantajankin mukaan ottamaan kuvioihin niin rahoja vaan siirtelemään.

Vierailija
27/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä hinku teillä on kehoittaa ap siirtämään rahoja, jotka on maksettu hänelle väärin perustein. Asioita voi toki korjata jälkikääteen, mutta miksi ap voisi vaan antaa rahojen olla kunnes päätös on tullut. Siinä antaakin tosi luotettavan kuvan itsestään vuokranantajalle kun ensin maksaa ja sitten penääkin takaisin. Ainakin kannatta soittaa sille vuokranantajalle ja kertoa mikä on tilanne.

Vierailija
28/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:23"]En ymmärrä mikä hinku teillä on kehoittaa ap siirtämään rahoja, jotka on maksettu hänelle väärin perustein. Asioita voi toki korjata jälkikääteen, mutta miksi ap voisi vaan antaa rahojen olla kunnes päätös on tullut. Siinä antaakin tosi luotettavan kuvan itsestään vuokranantajalle kun ensin maksaa ja sitten penääkin takaisin. Ainakin kannatta soittaa sille vuokranantajalle ja kertoa mikä on tilanne.
[/quote]
Kela laittaa ylimenneen osan perintään. Siitä tulee lippua ja lappusta, missä voi selittää, miksi sai liikaa maksettua etuutta. Sen jälkeen käsittelevät nämä laput ja tulee lasku kotiin. Ei niitä rahoja tarvii vuokranantajalta takaisin pyytää

Vierailija
29/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:23"]En ymmärrä mikä hinku teillä on kehoittaa ap siirtämään rahoja, jotka on maksettu hänelle väärin perustein. Asioita voi toki korjata jälkikääteen, mutta miksi ap voisi vaan antaa rahojen olla kunnes päätös on tullut. Siinä antaakin tosi luotettavan kuvan itsestään vuokranantajalle kun ensin maksaa ja sitten penääkin takaisin. Ainakin kannatta soittaa sille vuokranantajalle ja kertoa mikä on tilanne. [/quote] Kela laittaa ylimenneen osan perintään. Siitä tulee lippua ja lappusta, missä voi selittää, miksi sai liikaa maksettua etuutta. Sen jälkeen käsittelevät nämä laput ja tulee lasku kotiin. Ei niitä rahoja tarvii vuokranantajalta takaisin pyytää

[/quote]

Näin minäkin ajattelen, kun on maksanut vuokraa voi sitten käyttä muut rahat haluamallaan tavalla. Se on samaa rahaa kaikki, ei sitä tiettyä summaa tarvitse siirrellä mitenkään, kun voi maksaa uusista rahoistakin.