Jatkuvat painajaiset (?)
Olen jo useana eri yönä nähnyt painajaisia peräkkäin. Osa on sellaisia ei niin pelottavia että saa helposti unta uudelleen kun keskellä yötä herää ja osa on sellaisia että pelkään nukahtamista uudelleen. Ongelmana on sekin että mieheni aina herää itsekin kun minä havahdun hereille ja siis useimmiten keskellä yötä. Huono puoli on sekin että puhun silloin tällöin unissani ja varsinkin kun näen painajaisia niin mumisen. Omatuntoni sitten soimaa kun mieheni ei saa kokonaista unta ennen töihin menoa koska joutuu rauhoittelemaan minua. Olen miettinyt että pitäisikö minun nukkua vierashuoneessa mutta mies uskoo että se ei ole tarpeen. Viime yönä heräsin neljän aikaan pahasta unesta, mies rauhoitteli ja nukahdin uudelleen. Mistä sitten painajaiset mahtavat johtua? En ole moneen kuukauteen nähnyt mitään sellaista iloista unta vaan aina sellaista ahdistavaa tai pelottavaa unta. Pahin painajainen jonka olen nähnyt on se että työpaikalla aseistetut miehet ottivat minut ja jotkin tuntemattomat kasvot panttivangiksi takahuoneessa ja tunsin kuinka he osoittivat minua aseella. Sydämeni hakkasi ja olin sairaan peloissani kun olin ihmisten takana. Sitten mies jolla ei ollut kasvoja laittoi sen aseen selkääni ja tunsin että nyt kuolen tähän, vedän viimeisen henkäyksen, kaikki on ohi ja sitten havahduin hereille huutaen. Se uni oli niin todentuntuinen! Pystyin ihan tuntemaan sen pelon että tähän minä kuolen aivan kuin se olisi tapahtunut oikeasti. En tiedä miksi näen painajaisia ja yrittävätkö ne kertoa minulle jotain. Haluaisin edes kerran nähdä onnellisen tai hauskan unen enkä aina niitä ahdistavia painajaisia jotka tuntuvat aina olevan todentuntuisia sillä hetkellä.
Kiitos olen saanut purettua sydäntäni. Nainen 22
Mulle kokeiltiin samaan ongelmaan paniikkihäiriöön tarkoitettua läänettä. Ei auttanut. Sitten sain beetasalpaajaa (Propral) iltaisin otettavaksi. Painajaiset katos ja minä saan taas nukuttua ja näen hyviä unia.