Mistä kannattaisi KYSELLÄ töitä?
Aion lähteä kyselykierrokselle, sillä olen menettänyt uskoni nettihakemuksiin. Kertokaa paikkoja, joita ei heti tulisi ajatelleeksi (ei siis perus ruokakaupat jne.). Tyyliiin sellaisia, joissa on usein piilotyöpaikkoja tai vaihtuvuutta. Tai jos on jotain muita vinkkejä työnhakuun niin kaikki tänne vaan. Koulutuksena lukio, eli mitään spesiaalia ammattitaitoa ei ole, mutta olen kyllä nopea omaksumaan uusia asioita!
Kommentit (21)
Mä olen netissä tehdyn avoimen hakemuksen avulla saanut nykyisen työpaikkani. Mieheni laittoi sähköpostia firmaan jossa on jatkuva haku ja tuloksen selviämistä odotellaan, haastattelut on takana. Poika kun kierteli eri paikoissa, käskettiin laittaa nettihakemus lähes joka paikkaan. Seurakunnalle pari kesää sitten pääsi paperihakemuksella, ei edes haastateltu.
Puutarhoilla voisi pärjätä ilman koulutustakin. Pienet leipomot?
Mä olin lukio- ja opiskeluaikana rakennustarvikeliikkeessä kassa- ja toimistohommissa. Siellä arvostetaan reippautta ja oma-aloitteisutta eikä hakijoita ole mitenkään tonnikaupalla. Toki työssä täytyy kehittää sietokykyä raksahuumorille ja äijäkulttuurille, ihan pienestä ei voi vetää hernettä nokkaan.
Ravintola-ala. Saat varmasti töitä ja vaihtuvuus on suuri.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:12"]
Mä olin lukio- ja opiskeluaikana rakennustarvikeliikkeessä kassa- ja toimistohommissa. Siellä arvostetaan reippautta ja oma-aloitteisutta eikä hakijoita ole mitenkään tonnikaupalla. Toki työssä täytyy kehittää sietokykyä raksahuumorille ja äijäkulttuurille, ihan pienestä ei voi vetää hernettä nokkaan.
[/quote]
Jos tuosta lukioajastasi on yli 5v, voit olla viisastelematta.
Joskus ku olin bensa-asemalla töissä niin ne ketä tuli kysyy duunipaikkaa paikanpäältä niin yleensä ne sai töitä. Eli kannattaa käydä kyselemässä arkipäivisin päivällä bensa-asemilta..ite olin bensa-aseman kahvilassa töissä. Oli kyl aika p*ska duunia... Pakko myöntää.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:13"]
https://toihinpotkijat.wordpress.com/2013/08/09/missa-ne-piilotyopaikat-luuraavat/
[/quote]
Uskomatonta bulshittii!
Mä olen aina saanut töitä soittamalla yrityksiin et voinko tulla esittäytymään. Tiedän että lukuisissa pienemmissä yrityksissä valtava työvoimapula. Esim. Torimyyjän paikkoja olisi hurjasti. Myls siivoushommia riittää. Myös kaupanalan töitä on ja myös erikoisaloilla joihin tarvii kyllä koulutuksen.
Ei mistään. Työttömänä on paljon mukavampaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:00"]
Olet siis työkkärin huijauskurssien aivopesemä. Työnantajat eivät todellakaan arvosta sitä, että tulet häiritsemään heitä kyselemällä töitä ihan fyysisesti paikalle.
Piilotyöpaikat on propagandaa.
Lukio ja ammattitaidottomuus ei riitä mihinkään.
Posti ei (melkein) vuosikymmeniin enää palkkaa ketään. Se on liikelaitos, josta tulee jatkuvalla syötöllä uutisia YH:oista.
[/quote]
Onko oikeasti näin? Enhän mä tietenkään ketään tahdo ärsyttää, mutta jotain nyt vain pitäisi tehdä kun toisaalta sanotaan, ettei kukaan sieltä kotoa tule töihin hakemaan ja paikan saaminen on vain siitä kiinni että osuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.. Mitään potentiaalisia suhteitakaan ei tällä hetkellä ole ja työkkäri nyt pakottaa korkeintaan johonkin puhelinmyyntiin. Olen neuvoton!! Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:00"]
Olet siis työkkärin huijauskurssien aivopesemä. Työnantajat eivät todellakaan arvosta sitä, että tulet häiritsemään heitä kyselemällä töitä ihan fyysisesti paikalle.
Posti ei (melkein) vuosikymmeniin enää palkkaa ketään. Se on liikelaitos, josta tulee jatkuvalla syötöllä uutisia YH:oista.
[/quote]
Onko oikeasti näin? Enhän mä tietenkään ketään tahdo ärsyttää, mutta jotain nyt vain pitäisi tehdä kun toisaalta sanotaan, ettei kukaan sieltä kotoa tule töihin hakemaan ja paikan saaminen on vain siitä kiinni että osuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.. Mitään potentiaalisia suhteitakaan ei tällä hetkellä ole ja työkkäri nyt pakottaa korkeintaan johonkin puhelinmyyntiin. Olen neuvoton!! Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:18"]
Ravintola-ala. Saat varmasti töitä ja vaihtuvuus on suuri.
[/quote]
Onko oikeasti mahiksia ilman koulutusta? Olen kyllä työskennellyt muutaman kerran ravintolassa. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:05"]
Mä olen netissä tehdyn avoimen hakemuksen avulla saanut nykyisen työpaikkani. Mieheni laittoi sähköpostia firmaan jossa on jatkuva haku ja tuloksen selviämistä odotellaan, haastattelut on takana. Poika kun kierteli eri paikoissa, käskettiin laittaa nettihakemus lähes joka paikkaan. Seurakunnalle pari kesää sitten pääsi paperihakemuksella, ei edes haastateltu.
Puutarhoilla voisi pärjätä ilman koulutustakin. Pienet leipomot?
[/quote]
Voi jeesus! Tyypit! Puutarha-alan ihmisiä on paljon työttömänä. Pienien (koti)leipomoiden kulta-aika oli 80-luku (jos edes sekään.). Niitä lopetetaan kuin sieniä sateella, jos edes jäljellä on paljoa...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:19"]
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa tein viimeiset vuoroni kyseisessä paikassa viitisen vuotta sitten ja ainakin silloin sinne palkattiin "suviuunoiksi" juuri tällaisia sisääntallustelevia kyselijöitä. Kesä on rakennustarvikealalla vilkasta aikaa ja koska vakituisilla työntekijöillä on oikeus pitää lomansa kesällä, tilalle on palkattava väkeä. Nämä kesätytöt ja -pojat usein päätyivät tekemään vuoroja myös talvella, jos pärjäsivät työssä.
Tuollaisella asenteella olet muuten varmaan jokaisen työnantajan unelma.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:32"]
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa tein viimeiset vuoroni kyseisessä paikassa viitisen vuotta sitten ja ainakin silloin sinne palkattiin "suviuunoiksi" juuri tällaisia sisääntallustelevia kyselijöitä. Kesä on rakennustarvikealalla vilkasta aikaa ja koska vakituisilla työntekijöillä on oikeus pitää lomansa kesällä, tilalle on palkattava väkeä. Nämä kesätytöt ja -pojat usein päätyivät tekemään vuoroja myös talvella, jos pärjäsivät työssä.
[/quote]
Olen ollut useissa eri ammateissa. Sellaisissa joihin kaikki eivät suostu. Minua on kehuttu todella ahkeraksi, tunnolliseksi ja oma-aloitteelliseksi.
Niin että pidä sinä vaan se turpasi kiinni, kun et tunne minua, etkä vittuakaan elämästäni tiedä!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olen ollut useissa eri ammateissa. Sellaisissa joihin kaikki eivät suostu. Minua on kehuttu todella ahkeraksi, tunnolliseksi ja oma-aloitteelliseksi.
Niin että pidä sinä vaan se turpasi kiinni, kun et tunne minua, etkä vittuakaan elämästäni tiedä!
[/quote]
:D NIH !!!!!!!