tekis mieli hakea uutta työpaikkaa
koska kohtelu nykyisessä työssäni oli menneellä viikolla niin tylyä, että meni maku koko hommasta. Ongelmana vain on se, että olen raskaana, joten tuskin uutta työtä saisisin... (vko9). Olen ollut nykyisen työnantajan palveluksessa yhdeksän vuotta, tosin osan siitä äitiys- ja hoitovapaalla. Tuntuukin, että tämän vuoksi olen saanut ikävää kohtelua palattuani pari vuotta sitten takaisin. Aivan kuin vapaita edeltävä työkokemukseni olisi haluttu " pyyhkiä" pois ja minusta puhuttiinkin sen jälkeen niin kuin olisin aloittanut työn vasta silloin. Loukkaavaa. Olen kuitenkin sen verran sivistynyt, etten viitsinyt alkaa toitottamaan, että asiahan kyllä on niin, että...Selvää syrjintää olen kokenut äitiyteni vuoksi ja naisesimiehen taholta eritoten.
Kerron tässä lyhyesti oman tarinani ja tapahtumista muutama viikko takaperin.
Olen ollut samassa homassa vuodesta 01/1998 ja vajaat kaksi vuotta äitiyslomalla/hoitovapaalla.
Kaikki on mmenyt tähän mennessä ihan suht jees mutta nyt kun olen sairastellut aika paljon ja sen takia joutunut olemaan pois töistä olen saanut kuulla sellaisia juttuja mitä minusta on puhuttu selkäni takana. Olen mm luulosairas, laiska, lintsari. Ei auta asiaa yhtään... Olen kärisnyt vatsavaivoista lähemmäs 9 vuotta enemmän tai vähemmän. Aika vaikeaa lähteä töihin kun vatsaa koursitaa niin, että vessassa istutaan koko päivä. Eikä noi kommentit yhtään paranna asiaa. No, olen avoimesti uudelle pomolleni tästä vaivasta kertonut ja hänen kanssaan keskustellut ja hän ei ottanut kuuluviin korviinsakaan. Hän ei ole koskaan kuulemma kuullutkaan sellaisesta oireyhtymästä kun ärtynyt suolisto (lue rivien välistä " olet luulosairas ja keksinyt koko homman" ).
Nyt tutkimukset menossa ja meinaan lääkäriltä (erikoislääkäri) pyytää todistuksen jossa kerrotaan kaikki tästä " taudista" . Ja tämän meineen lyödä pomon nenän eteen. Pomo meinasi nimittäin ruveta poissaolojen takia pyytämään jokaiselta päivältä lääkärintodistusta (joo, mene lekuriin kun pee:t valuu housuun).
Eniten asiassa ärsyttää se, että meillä monen monta muuta jotka poissa 4 päivää/viikko koska heillä tyyliin tikku sormessa. Heitä oikein pomo passittaa kotiin kun ne inahtaakin mutta meikäläiselle sanotaan " ota lääkettä niin kestät loppupäivän" . Ai, että ottaa pattiin.
Työtkin on kolminkertaistuneet mutta henkilökunta puolittunut. Mitä pomo tekee tälle, joo ei mitään.... Hetkauttaa olkapäotä ja vetoaa siihen ettei ole täyttölupia. No, eihän niitä täyttölupia saa tekemättä asian eteen mitään...
Nyt olen itse tienhaarassa enkä tiedä mitä tehdä. Pitäisikö jäädä ja kärsiä vai lähteä vai tehdä lyhennettyä työaikaa ja kärsiä taloudellisesti vai pitäisikö ottaa virkavapaata ja tehdä jotain muuta välillä. Olen niin lopen uupunut että työmotivaatio / työmoraali ovat jo pakkasen puolella.
Vinkkejä siis vastaanotan minäkin. Tuntuukun haahuilisin jossain sumussa enkä löydä oikeaa tietä...
En tiedä oliko tästä yhtään mitään apua sinulle emmariina mutta tavallaan ollaan kohtalontovereita! Toivottavasti se aurinko paistaa risukasaankin joskus...