Päätin eilen huvikseni yhdellä oluella uuden kotini lähibaarissa ja hyvä ettei päälle käyty! Onko lähikapakat tosiaan nykyään tälläisiä "villi länsi" hullujenhuoneita?
Arki-ilta ja yhdellä olusella meinasin pistäytyä, ajattelin että olen varmaan aina asiakas, yllätyin kun baari oli täynnä ja kaikki kääntyi katsomaan avoimen vihamielisinä, juuri samaan tapaan kuin lännenleffoissa kun saluunaan astuu muukalainen. Join ennätysvauhtia juomani ja häivyin.
Ja olen tavallisen näköinen, nelikymppinen nainen,
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä tämä tapahtui? Edes jotain vinkkejä?
Jossain Syvä joki - maakunnassa vai pääkaupunkiseudulla....😀
Mikkelissä..
Aloittaja
Olitko peitsarissa?
Mikkeli on Mikkeli. Aivan normi meno. Moni muukin on valittanut että siellä on baareissa ihan sekopäistä porukkaa ja aina joku uhkailemassa henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapakoissa käyminen on luusereitten hommaa. Kannattaa dokata kotona vaan kalsarikännejä.
Varmaan tosi hohdokasta tissutella jossain nukkumalähiössä ukon kanssa.
No onko se hohdokkaampaa siellä lähiöräkälässä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin naiset pelkää että uusi tulokas vie heidän miehet. Nimimerkki kokemusta on...
Voi, sultako vietiin? :(
Vierailija kirjoitti:
Mikkeli on Mikkeli. Aivan normi meno. Moni muukin on valittanut että siellä on baareissa ihan sekopäistä porukkaa ja aina joku uhkailemassa henkeä.
Eipä ole tuollaisia kokemuksia ainakaan Mikkelin keskustan baareista. Lähiöräkälöissä ei ole tullut käytyä.
Kapakka jossa kävit sijaitsee varmaankin vuokrataloalueella. Olen kuullut vastaavista kokemuksista mutta itselleni ei ole sattunut. Naisena on turvallisempaa käydä baareissa kuin miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Et näyttänyt vankilomalla olevalta nistiltä, siitä vihamielinen suhtautuminen. Olit siis täysin väärässä paikassa.
Ei peruskuppiloissa mitään nistejä holhota. Kaikkihan niitä kavahtaa, kun ovat usein holtittomia. Muutama juoppo mahtuu mukaan, mutta niitähän on vaikka oopperassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vain alkkikset käy lähiöräkälöissä.
Nurkan takana englantilainen pub, mihin tulee koko Suur-Tukholman alueelta porukkaa . Miksi lähteä huonompiin paikkoihin?
No .Totuus se, että siellä usein näkee jukkiksia . Nuoria ja vanhoja ,kiva seurailla kansainvälistä porukkaa .Baroneja, duunareita, kotirouvia, seurapiirinaiset. Ja sitten minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tuollaisia kokemuksia ainakaan Mikkelin keskustan baareista. Lähiöräkälöissä ei ole tullut käytyä.
Siellä osataankin hieman olla koska turistit. Lähiöissä voi olla eri meininki. Mikä sitten on ap:n niin saanutkin erottautumaan kantaväestöstä? Puuttuiko vahva turvotus kasvoista, siansilmät, pallomaha, tuulitakki, liiterin muovipussi käsilaukkuna? Jokin hänet sai pistämään silmään :/
Minä kävelin Jakomäessä 18 kesäsenä yhen terassin ohi matkalla kotia, mutta matka tyssähti siihen, kun paikalliset rupes terassilta huutamaan:
”Et sinä tyttönen tänne tule! Ei tommosia tänne!!”
Kyllä ihan harmitti kun en päässyt näkemään Jakomäen lähiöbaarin yöelämää.
Missasin varmasti ihan helvetisti.
Jyväskylän Pupujussissa on kunnon meininki. Sieltä jos onnistuu hengissä selviämään ulos, niin saa olla tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin naiset pelkää että uusi tulokas vie heidän miehet. Nimimerkki kokemusta on...
Voi, sultako vietiin? :(
Siis ei, vaan minä olin se tulokas...muutamat vaimoihmiset varoittivat että pidä näppis erossa mun ukosta! Eikä ollut aikomustakaan, siitä on nyt 10 vuotta enkä edelleenkään ole miestä ottanut. Ovat oppineet luottamaan sittemmin kun kuulun jo vakiasujaimistoon .
Tuttua on. Jossain laitakaupungin ehdassa räkälässä poikettiin kaveriporukan kanssa (nuoria naisia) yhdellä oluella keskellä päivää. Kun astuimme sisään, niin koko paikka hiljeni. Kaikki tuijotti ja seuras katseella. Miesten ilmeet oli riemastuneet ja sen yhden kapakkaruusun ilme synkkeni synkkenemistään.
Yhdet huikat ehdittiin siemaista lasista, niin jo oli rentoja nojailijoita ja juomantarjoajia pöydän kulmassa.
Juotiin oluet alas pikavauhtia, koska pubiruusua tarvittiin jo kaksi miestä pitelemään aloillaan...
Sitten taas täälössä tai lauttasaaren tapaisissa paikoissa voi aivan sivistyneesti poiketa yhdellä oluella. Ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelin Jakomäessä 18 kesäsenä yhen terassin ohi matkalla kotia, mutta matka tyssähti siihen, kun paikalliset rupes terassilta huutamaan:
”Et sinä tyttönen tänne tule! Ei tommosia tänne!!”Kyllä ihan harmitti kun en päässyt näkemään Jakomäen lähiöbaarin yöelämää.
Missasin varmasti ihan helvetisti.
Miksi tottelit huutelijoita? Jos minulle tuolla lailla auottaisiin päätä niin en korvaa lotkauttaisi tai edes katsoisi sinne päin.
Miksi hakeutua roskaksi luokiteltavien seuraan? Ihan oma syy!
Vierailija kirjoitti:
Miksi hakeutua roskaksi luokiteltavien seuraan? Ihan oma syy!
Oma syy jos haluaa nauttia oluensa rauhassa? Okei.......
Rovaniemellä kerran eräs paikallinen alkoi haukkumaan minua ihan avoimesti.Olin kuulemma liian tyylikäs, tulin leuhkimaan vaatteilla .
Punasilmä.... Tupakansavu teki minusta sairaan. Ja tämä paikallinen. Pakko lähteä .
Lähiöbaari on paikka, jossa en todellakaan käy 🙄
Olimme opiskelukavereiden muuttoapuna. Kun kuorma tuli purettua, lähdimme pizzalle läheiseen juottolaan, jossa emme olleet aikaisemmin käyneet.
Paikka oli lähes tyhjä, mutta yksi spuketason känniääliö päätti siirtyä istumaan viereisen pöytään ja aloittaa päänaukomisen. Syötiin pizzat pois ja lähdettiin.
Hah! Musta kissa :D