Mistä mä erotan kuukautisia edeltävät kuukautiskivut ja umpisuolentulehduksen?
Tossa 20min sitten alkoi siis oikealla alavatsassa lievä vatsakipu. Ihmettelin, että mites kuukautiskivut jo nyt alkoi, kun kuukautiset odotettavissa vasta heinäkuun 12. päivä. Nyt tuo kipu on tosi hiljaa alkanut kovenemaan, ja mietinkin, että onko mahdollisuutta umpisuolentulehdukselle?
.
Kun kipu on kuitenkin ihan alhaalla, ja kun painoin munasarjan kohdalta, niin se nipisti.
.
Onko jollain naispuolisella ollut tota tulehdusta? Toivoisin jotain tunnistusvunkkejä noiden kahden kivun välille.
.
Nyt kun painoin alavatsaa, niin nipisti taas vähän enemmän..
Kommentit (17)
Kuukautiskivuista en tiedä mutta umpparia kovempaa tuskaa en ole tähän päivään asti kokenut.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:07"]Kuukautiskivuista en tiedä mutta umpparia kovempaa tuskaa en ole tähän päivään asti kokenut.
[/quote]
Miten kipu alkoi? Alkoiko pikkuhiljaa, vai iskikö, kun salama kirkkaalta taivaalta? Missä kohtaa vatsaa oli? Oliko ihan alhaalla, vai tyyliin lähempänä napaa?
Mulla ei ikinä aikaisemmin ole ollut ovulaatiokipuja.. Olen kuullut niistä, että tutun tutulla on kamalia ovulaatiokipuja, mutta kyllä te tiedätte nuo tutun tuttu tarinat. Olen ajatellut, että ne ovat tosi lieviä, mutta tämä alkaa olemaan jo samalla tasolla kuukautiskipujen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:12"]Mulla ei ikinä aikaisemmin ole ollut ovulaatiokipuja.. Olen kuullut niistä, että tutun tutulla on kamalia ovulaatiokipuja, mutta kyllä te tiedätte nuo tutun tuttu tarinat. Olen ajatellut, että ne ovat tosi lieviä, mutta tämä alkaa olemaan jo samalla tasolla kuukautiskipujen kanssa.
[/quote]ap
Umpparikipu alkaa koko vatsan kipuna, siirtyy vasta sitten itse umpparin kohdalle.
Kyllä sinä sen sitten tiedät jos umppari oikeasti iskee. Kipu on jotain ihan muuta kuin mitä tällä hetkellä koet.
Mulla koski aikaisemmin mahaa ylempää, ja sen takia osittain tämän iskostin päähäni, mutta mulla on tosi korkea kipukynnys, niin ajattelin, että saattaa tuntua lievempänä. Olin kerran 2 päivää murtuneen käden kanssa, kun ajattelin sen tyyliin revähtäneen.
Umppari aiheuttaa kai yleensä kuumettakin, kuulostaa ovulaatiolta
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:21"]
Mulla koski aikaisemmin mahaa ylempää, ja sen takia osittain tämän iskostin päähäni, mutta mulla on tosi korkea kipukynnys, niin ajattelin, että saattaa tuntua lievempänä. Olin kerran 2 päivää murtuneen käden kanssa, kun ajattelin sen tyyliin revähtäneen.
[/quote]
Onko lämpöä? Miltä hyppiminen tai yskiminen tuntuu?
Siis mulla nyt pari kertaa tullut juuri kuvailenasi kipu oviksen aikaan. Kävin gynellä ja selvis et se munarakkula vaan kasvanu ja poksahtanut ja jotain syystä tolloin tullut kamala kipu. Litalginia jouduin ottaa kun sängyssä makasin pystymättä liikkua itkiessäni tuskaa. Aikaisemmalla kerralla panacod. Itsekin epäilin ensin umpparia kun ei menkkakipujakaam pitäny vielä olla ja olin niikin kipeämpi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:21"]
[/quote]
Onko lämpöä? Miltä hyppiminen tai yskiminen tuntuu?
[/quote]
Ei ollut lämpöä, kun yskin, niin joka kerta pakottaa alavatsaa kahta enemmän, hyppiessä sama. Onko nämä jotain tunnusmerkkejä? Haluaisin olla varma että on/ei ole, etten turhaan lähde päivystykseen.. Ehkä mä luotan siihen, että kipu kasvaa, jos on umppari. Mut siinä vaiheessa tuskin enää itse pystyn ajamaan, eikä ole ketään kyydittämässäkään.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:37"]Siis mulla nyt pari kertaa tullut juuri kuvailenasi kipu oviksen aikaan. Kävin gynellä ja selvis et se munarakkula vaan kasvanu ja poksahtanut ja jotain syystä tolloin tullut kamala kipu. Litalginia jouduin ottaa kun sängyssä makasin pystymättä liikkua itkiessäni tuskaa. Aikaisemmalla kerralla panacod. Itsekin epäilin ensin umpparia kun ei menkkakipujakaam pitäny vielä olla ja olin niikin kipeämpi.
[/quote]
Pitänee varmaan odotella, ja jos ei pahasti kovene, niin mennä särkylääkkeellä. Ja katsoa, jos vielä seuraavilla kierroilla jatkuu, niin mennä gynelle. Tämän sun tekstisi luettuani, aloin kyllä kallistumaan nyt sen puolelle, et on varmaan jotain gynekologista.
Miltä tuntuu jos seisot käsilläsi?
Help!