Kiva kiva, lasu ilmoitus tehty vauvasta
Pitää näköjään valita sanansa tarkasti. Kuulopuheiden perusteella tehty lasu ilmoitus että olen pakolla istuttanut 2kk ikäistä vauvaa. Kävimme puistossa isompien lasten kanssa ja otin vauvan syliin kun istuin kiikussa. Sanoin myöhemmin tuttavalle että kävimme kiikkumassa ja vauvakin sai vauhtia niin hän on käsittänyt että laitoin vauvan kiikkuun istumaan. Aika vaikeaa nyt kumota tuota juttua... Mitähän pitäisi tehdä?
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:22"]
Mun on vaikee kuvitella, että sossuja kiinnostais vaikka olisitkin iskenyt sen 2 kk ikäsen vauvakeinuun. Saati tommosesta väärinymmärryksestä.
[/quote]Ei ne vauvakeinut ihan noin pienille vauvoille ole tarkoitettu.
Naapuri aikoi tehdä meistä ls-ilmoituksen, koska näki 3-vuotiaalla lapsellamme vaipan vilahtavan. Taloyhtiön hallituksen jäsen kertoi tästä mulle myöhemmin, naapuri kun käytti häntä uskottunaan. Naapuri on 70-vuotias kyylä, joka kyttää meidän jokaista askelta. Tekisikin ilmoituksen, niin me voisimme tehdä rikosilmoituksen.
Mikä se aihe sen kyylän mielestä olisi ollut? Kolmevuotiasta ei opeteta kuivaksi? Siveetön ja lasta loukkaava pukeutuminen? Vai oliko se vaippa jotenkin huonosti paikoillaan kun vilkkui?
Ihmiset ovat sairaita.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:03"]
Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus, kun ajatuksissani ajoin 20 m ohi hoitopaikan tienhaarasta, peruutin ja ajoin pihaan.
[/quote]
Mitä??? Mikä perustelu? Ei helvetti.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:03"]
Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus, kun ajatuksissani ajoin 20 m ohi hoitopaikan tienhaarasta, peruutin ja ajoin pihaan.
[/quote]
Mitä??? Mikä perustelu? Ei helvetti.
[/quote]
Lapsi unohtunut sinne pihaan?
Musta teki lasun kätilö. Olin käynyt synnärillä kuuntelemassa sydänäänet kun oli ollu jotain äänissä häikkää aikasemmin neuvolassa. Noh.olin tietysti viimesilläni todella väsynyt ,oli ollut flunssa ja kova huoli lapsen voinnista.näistä kätilölle mainitsinkin kun juttelimme...no eipä siinä mitään meni abaut pari viikkoa kun lähdin synnyttämään toiselle paikka kunnalle. Ihmeteltiin ukon kanssa jo heti alkuunsa tylyä kohtelua ,jatkuvasti kysyttiin uudestaan ja uudestaan minun lääkkeiden ja päihteiden käytöstä.en ymmärtänyt miksi samat kysymykset toistetaan USEITA KERTOJA?! " eikö riittänyt että tiedossani lukee lääkkeet jota käytän raskaudem aikana?
Tyttö syntyi ja itki kuten vauvojen tapana. Aamulla kätilö tuli ilmoittamaan että tehnyt meistä lasun koska lapsi itki muka VIEROITUSOIREIDEN TAKIA koska olen syönyt kiellettyjä lääkkeitä!!! Ja koska paikkakuntani kätilöllä oli suuri huoli koska olin niin väsynyt vastan otolla ja minussa oli outo haju!
Herran jeesus mä olin vihanen!.todellakaan en syönyt mitään kiellettyjä lääkkeitä!!! Ois se eka kätilö voinut vaikka ihan kysyä miten olen niin väsynyt tai pyytää bail h-testeihin heti niin ei ois tarvinu synnärille asti tolladta PASKAA mukaansa vetää.. tein kätilöstä ilmotuksen "oli pahoillaan mutta ei kuulemma kehannut kysyä suoraan joten pusti asian muiden käsiin" siinä oikeen ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Musta teki lasun kätilö. Olin käynyt synnärillä kuuntelemassa sydänäänet kun oli ollu jotain äänissä häikkää aikasemmin neuvolassa. Noh.olin tietysti viimesilläni todella väsynyt ,oli ollut flunssa ja kova huoli lapsen voinnista.näistä kätilölle mainitsinkin kun juttelimme...no eipä siinä mitään meni abaut pari viikkoa kun lähdin synnyttämään toiselle paikka kunnalle. Ihmeteltiin ukon kanssa jo heti alkuunsa tylyä kohtelua ,jatkuvasti kysyttiin uudestaan ja uudestaan minun lääkkeiden ja päihteiden käytöstä.en ymmärtänyt miksi samat kysymykset toistetaan USEITA KERTOJA?! " eikö riittänyt että tiedossani lukee lääkkeet jota käytän raskaudem aikana?
Tyttö syntyi ja itki kuten vauvojen tapana. Aamulla kätilö tuli ilmoittamaan että tehnyt meistä lasun koska lapsi itki muka VIEROITUSOIREIDEN TAKIA koska olen syönyt kiellettyjä lääkkeitä!!! Ja koska paikkakuntani kätilöllä oli suuri huoli koska olin niin väsynyt vastan otolla ja minussa oli outo haju!
Herran jeesus mä olin vihanen!.todellakaan en syönyt mitään kiellettyjä lääkkeitä!!! Ois se eka kätilö voinut vaikka ihan kysyä miten olen niin väsynyt tai pyytää bail h-testeihin heti niin ei ois tarvinu synnärille asti tolladta PASKAA mukaansa vetää.. tein kätilöstä ilmotuksen "oli pahoillaan mutta ei kuulemma kehannut kysyä suoraan joten pusti asian muiden käsiin" siinä oikeen ammattilainen
Lasua ei tehty sinusta vaan lapsesta.
On meistäkin ja tehty ja enää en pelkää sossuja. Mitään todisteita et tarvitse. Meille annettiin vielä monen vuoden suoja et jos tehdään ilmoitus niin siihen ei reagoida.
Ihan järki-ihmisiä ne sossut on.
Näitä ilmoituksia tehdään siksi että ilmoittajalla on itsellään paha olla niin puretaan se sitten näin. Onneton ihminen on yleensä ilkeä.
Älä vaan kerro ilmoittajalle ettei siitä mitään seurannut koska mä kerroin niin teki uuden ilmoituksen. Näki kyllä kasvoilta sen vitutuksen ja ilkkumisen et pelkkä huoli riittää.Seuraavasta ilmoituksesta olin hiljaa niin ei tullut sitten uutta enää.
Täällä myös muotia soittaa poliisit jos ei ole alaikäisiä lapsia. Ja poliisit on soitettu aivan syyttä, akkojen riitojen takia.
No ei ole varmaan ihme että asutaan viokra-asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:06"]No sanot sossuillenet istuskelit keinussa vauva sylissä muttet todellakaan ottanut vauhteja vaan vähä jalkojen varassa keinuttelit?Että silkka väärinkäsitys.kai sen tyhmäkintajuaa
Niin sanoin mutta tuntuu että olikohan tämä vielä tässä. kun on vaan sana sanaa vastaan niin eihän ne sossut voi tietää kumpi puhuu totta :/ ap
Eihän tuo mitään sana sanaa vastaan ole, jos tuttavasi ei ole edes nähnyt koko tilannetta! Sinä tiedät mitä on tapahtunut, hän on täysin kuulopuheen varassa. Kyllä ne lasuviranomaiset tämän tajuaa, ei ne idiootteja sentään ole.
Rikoisilmoitusta ei voi tehdä jos ilmoitus on tehty nimettömänä. Oltaisiin tehty mutta ei onnistunut, oltiin poliisiikin yhteydessä.
Älkää puhuko lapsistanne mitään ulkopuolisille. Näin selvii parhaiten. Mun lapset jo melko isoja niin niitä ilmoituksia ei niin vaan tehdä koska heitä myös kuunnellaan.
Onneksi tästäkin pääsee, kun lapset kohta täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:06"]No sanot sossuillenet istuskelit keinussa vauva sylissä muttet todellakaan ottanut vauhteja vaan vähä jalkojen varassa keinuttelit?Että silkka väärinkäsitys.kai sen tyhmäkintajuaa
Niin sanoin mutta tuntuu että olikohan tämä vielä tässä. kun on vaan sana sanaa vastaan niin eihän ne sossut voi tietää kumpi puhuu totta :/ ap
Kyllä ne tietää on ne sen verran ammattilaisia..........
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä sen tuttavan typeryydestä että kuvittelee vauvan olleen oikeasti vauhdikkaasti keinumassa.
Eikä vaivaudu tarkistamaan ymmärikö oikein.
On se meidän ihmisten välinen kommunikointi niin mahtavaa kaikista älyläitteista huolimatta, väärinymmärrykset kukoistaa varmaan enemmän kuin ennen langatonta viestintää.
Tuollaiset ihmiset haluavat ymmärtää väärin. Ehkä jokainen on joskus törmännyt siihen, että joku menee oudoksi kesken keskustelun, kun on ottanut jotain kirjaimellisesti tai tekee omia tulkintojaan jostain normaalista asiasta.
Ei sinulla ole mitään hätää :) Luultavimmin vain soittavat ja kysyvät mitä on tapahtunut. Sitten vaan selität, niin kyllä ne siellä sossussa ymmärtävät ettei lapsella mitään hätää ole ja selvästikkin on ollut kyse väärinkäsitykestä. Asia on sitten sillä selvä , kaikki jatkavat elämäänsä normaaliin malliin.
Itse tein kerran lasun velipuolensa, joka oli aktiivinen narkkari ja huumeiden myyjä. Ex-vaimonsa vietti aikaa enemmän kännissä, kuin selvin päin. Ja ei tullut ku pikku haastattelu. Velipuoli vielä kehu, kuinka oli ollu edellisenä päivänä aineissa ja varmana olis näkyny vielä veressä, jos oltaisiin pakotettu huumetestiin. Että niin ammattitaitoista väkeä.
Älkää hyvät ihmiset siis kuormittako lastensuojelua millään pikku jutuilla, jää eerikat ja muut todelliset tapaukset huomaamatta, kun täytyy tarkistaa nää "istuin vauvan kanssa keinussa" tapaukset myös.
Hei ap älähän huoli tuollaisista.
Jos sua helpottaa jossittelu, niin ihan siksi sanon näin: VAIKKA olisit kokeillut pientä vauvaa keinuun ja näin toiminut väärin, et sinä siltikään siitä mitään seurauksia saisi mikäli vauva olisi ok. Saisit varmaan ohjeistusta ja kehotuksen toimia toisin :)
MUTTA koska ilmoitus on aiheeton, sanot sen vain sossuille. Kyllä ne sua uskoo, ellet joku ihan narkkis-äiti oo! Ei ne oo mitään pahan suopia. Puhut ystävällisesti ja puolustelematta että näin on asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasua ei tehty sinusta vaan lapsesta.
Tämä lasun kohdentaminen on jo niin kulunutta viisastelua.
Tämä ketju on aloitettu 8,5 kuukautta sitten.
Miksi repesin kun tuli mielikuva 2kk vanhasta vauvasta istumassa yksin kiikussa ja äiti pukkaamassa kunnolla vauhtia. Ja pelkästään tuo alkoi naurattaa, että miten joku voi olla niin retardi, että tulee edes mieleen, että vauva olisi keinunut yksin ja "pakolla istutettu" Voi jösses.....
Tästä tuli mieleen, että minä olen pudonnut keinusta vauva sylissäni kun olimme vähän keinumassa niin yhtäkkiä keinu karkasikin alta, olikohan liukas hame tai jotain mutta pyrstölleni lensin maahan. Onneksi kukaan ei nähnyt eikä mitään sattunut!