Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänoireet synnytyksen jälkeen

Vierailija
25.09.2006 |

Kuulisin mielellään onko muilla ilmennyt sydänoireita synnytyksen jälkeen. Mulla tyttö nyt 3 kk ja kuukauden verran sydän muljahdellut päivittäin. Lääkärissä olen käynyt, mutta uskovat olevan vaarattomia lisälyöntejä ja voivat kuulemma johtua mm. minulla olleesta pitkästä virusflunssasta tai synnytyksen aiheuttamasta rasituksesta ja hormonien heittelehtimisestä. Olo on kuitenkin jatkuvasti epävarma ja esim. kovinkaan hengästyttävää liikuntaa en uskalla harrastaa. Pari kertaa on tullut sellainen pidempi kestoinen " muljahtelu kohtaus" , jonka jälkeen hiki pukkaa pintaan. On aika vaikea olla huolehtimatta ja välillä pelkään tuleeko seuraavaa päivää lainkaan. Kauanko näitä voi oikein jatkua, onko kellään kokemusta ja mikä näihin on apuna? Täytyykö imetys lopettaa jotta saisi nämä loppumaan ja hormonit taas normaalitilaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä levätä tarpeeksi. Vältä kahvia. Voi olla myös kaliuminpuutetta, pyydä näytteenottoa. Kaliuminpuute aiheuttaa sydänoireita ja on vakavaa.

terv. terveydenhoitaja

Vierailija
2/6 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan siis kaiken. Myös nukkua pitää säännöllisesti ja tarpeeksi, eikä saa tulla sellanen kiireisen ahdistunut olo syystä tai toisesta. Normaali kiire ei siis haittaa mutta jos on sellanen paniikkikiire, niin sitten saattaa muljahtaa. Mulla nää oireet ei tullut raskaudesta, mutta näitä samoja neuvoja näytetään kerrottavan kaikille. Se pitää huomata, että jos liikunnankin aikana muljahtelee, saattaapi kyse olla jostain muustakin kun ihan harmittomasta jutusta, koska sykkeen noustessa muljahdusten kuuluisi yleensä vähentyä. Näin lekuri minulle sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen tulehdus, jonka alkuvaiheessa on ohimenevä liikatoimintavaihe, jolloin sydän voi käyttäytyä kuvaamallasi tavalla. Otatuta kilpirauhasarvot.

Vierailija
4/6 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muljuu vaan, illalla etenkin.

Vierailija
5/6 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muljahteluja ja sitten olen huomannut nyt jälkeenpäin, et mulla tulee rytmihäiriöitä väsyneenä, eli jos parikin huonosti nukuttua yötä, muljahduksia saattaa tulla herkemmin.

Vierailija
6/6 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin iltaisin niitä tulee, joskus harvakseltaan, joskus ihan perätysten. sen jälkeen tulee " hankala" olo, hikeä pukaa jne. Välillä saattaa mennä useampi viikko, ettei niitä tule ja sitten taas alkavat.

Siitä synnytyksestä on nyt jo yli 2 vuotta ja siis siitä lähtien noita muljahteluja ollut. Ihan normaalia elämää vietän, liikun ja rasitan itseäni myös. En tiedä mistä johtuu. en ole saanut aikaiseksi varata ihan tätä varten lääkäriaikaa enkä ole muutoin taas muistanut kysäistä. Mutta ei tähän näköjään ainakaan ihan heti kupsahda :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme