Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidan ravintolakäynnin?

Vierailija
30.06.2015 |

Minut on siis kutsuttu mieheni perheen toimesta ravintolaan. Minua kuitenkin epäilyttää, että he haluavat tarjota minulle vaikka he eivät sitä suoraan olekaan sanoneet. Teenkö vain niin, että kun tarjoilija tulee kysymään tuleeko lasku samasta, sanon, että minulle erikseen? Onko se epäkohteliasta?
Missä vaiheessa voisin sanoa maksavani itse? Tietenkään en alkaisi tivata haluavani maksaa, mutta haluan heidän tietävän, että en myöskään oleta heidän maksavan. En käy usein ravintolassa varsinkaan muiden kuin oman perheeni kanssa joten tämä on minulle hankalaa :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamalaa jos ei satu menemään etiketin mukaan. Voi kauhia sentään. Otapa 16 rauhallisesti.

Ihan vaan otat rennosti ja ehdotat tai et laskun maksamista, hyvin se menee.

Vierailija
2/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:58"]

Kutsuja maksaa ellei kutsussa toisin ilmoita.

[/quote]Missä ihmeen kutsussa..ihanko ovat kortin lähettäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat hyvin varakkaita, minä ja mies opiskelijoita. Siitä syystä minulle on tärkeää että voin osoittaa olevani valmis maksamaan, jotta he eivät pitäisi minua jonain ahneena siipeilijänä..

Ap

Vierailija
4/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:24"]

He ovat hyvin varakkaita, minä ja mies opiskelijoita. Siitä syystä minulle on tärkeää että voin osoittaa olevani valmis maksamaan, jotta he eivät pitäisi minua jonain ahneena siipeilijänä.. Ap

[/quote]Aika alhaiseksipa heitä kuvittelet. Et tosiaan tunne hyvin.

Vierailija
5/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:34"]Mies ei maksa omaa ruokaansa.

Ap
[/quote]
Sinä ilmoitat että te maksatte omanne ja maksat itsesi sekä miehesi ruuat.

Vierailija
6/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat hyvin varakkaita, minä ja mies opiskelijoita. Siitä syystä minulle on tärkeää että voin osoittaa olevani valmis maksamaan, jotta he eivät pitäisi minua jonain ahneena siipeilijänä.. Ap

[/quote]Oletko kuitenkin?

Vierailija
7/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sinun tuohon sukuun...joudut niin paljon osoittelemaan vuosien varrella.

Vierailija
8/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kutsuja maksaa tai sitten miehesi maksaa omansa ja sinunkin. Ei ainakaan niin, että sinä maksat omasi ja Miehesi vanhemmat kaikkien muiden, se olisi todella epäkohteliasta.

Todennäköisesti se menee niin että kutsujana vanhemmat maksavat koko laskun, mutta tietysti pitää varata rahaa ihan vaan varuiksi. Ja on muuten miehesi homma toimia siinä tilanteessa kuin laskunmaksajaa selvitetään, siis puhua teidän puolesta, ei sinun.

Älä stressaa, ei se ole niin vakavaa ja selviää varmasti. Ja vaikka joku väärinkäsitys tulisikin, niin elämä jatkuu. 

Vierailija
9/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Heiheihei... Otetaas pakkia! 

Sun ei tarvitse osoittaa mitään, jos itse tiedät ette ole ahne siipeilijä ja miehesi tietää sen myöskin. Se että korostuneesti keskityt osoittamaan ettet ole siipeilijä, antaa susta kuitenkin kuvan että rahapuoli on sulle tärkeä ja olennainen ole. Jota sen siis ei kuulu parisuhteessa olla.

Keskity ennemmin osoittamaan vaikka että olet ahkera opiskelija ja fiksu sekä nätti tuleva miniäehdokas.

Vierailija
10/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö nauran jos meet laskun tullessa ehdottamaan appiukolle "mä voin maksaa osuuteni" ja appiukko sanoo "no mitä muuta kuvittelitkaan" :D :D :D DD

Vierailija
11/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikö siitä porukasta maksaisi kaikkien?

Vierailija
12/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joku hukkaa, että maksan kaiken?

Vierailija
13/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti miehen isä tai äiti.

Ap

Vierailija
14/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako miehesi oman ruoan?

Vierailija
15/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis miehen sisarukset ovat kaikki alaikäisiä.

Ap

Vierailija
16/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on kutsuttu. Vastuu on kutsujalla. Älä ota mitään paineita.

Vierailija
17/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ravintolassakäynti jokin perinne heillä? Ja sinä olet ainoa "ulkopuolinen"?

Vierailija
18/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei maksa omaa ruokaansa.

Ap

Vierailija
19/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole perinne, he käyvät usein ravintolassa. Ja kyllä, olen ainoa ulkopuolinen.

Ap

Vierailija
20/31 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarjoilija tulee kysymään, voit kohteliaana odottaa, että vanhemmat vastaavat ensin. Jos he sanovat että samasta, kysyt, että voisitko maksaa heille osuutesi. Jos he sanovat että ei, he tarjoavat, kiittelet kovasti. Jos vanhemmilla on yhtään käytöstapoja, he sanovat henkilökunnalle jo laskua tilatessa että kaikki samaan laskuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan