Isäni ei välitä eikä auta vaikka olen tosi lujilla lasten kanssa
Olen monta kertaa pyytänyt, että isäni, hyväkuntoinen 64 v eläkeläinen, joka hiihtää, juoksee ja käy salilla, olisi edes joskus vaikka pihalla kaksostemme, 1,5 v, kanssa, että saisin hiukan huokaista. Äitini on vielä työelämässä, hoitoalalla, tekee 12 h vuoroja, toki vapaatakin hänellä on, mutta lepoa vaatii jo ikänsäkin takia, on 59 v.
Toiset isovanhemmat asuvat pohjoisessa, heillä on maatila, ei sieltä paljoa pääse, vaikka anoppi sanookin aina, että tulisi mielellään. Mieheni toki tekee osansa, mutta omassa yrityksessä, joka menestyy hyvin ja työllistää15 ihmistä, on pakko tehdä pitempää päivää.
Itsekkäältä tuntuu isäni ratkaisut. Kyllä miehissäkin olevan itsekkäitä, ei yksin naisissa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea spinn-off provo palstan toisesta (tärkeästä!) ketjusta. 0/5!
Niinpä niin, vain mummoja saa syyttää, moittia ja haukkua narsistiksi. Papat saa synninpäästön, vaikka voisivat auttaa nuoria perheitä siinä missä mummotkin. Usein paapoille ei ole edes kotitöitä vastuulla, melko monessa perheessä mummo tekee ne kotityön
Hävetkää nuoret naiset, ette ole tasapuolisia, olette itsekkäitä ääliöitä.
Tällaistahan se on. Monissa perheissä tällaiseen on vielä kasvattamalla ohjattu ja kannustettu. Papat myös saavat usein muutenkin käytöksen suhteen erivapauksia, laiskottelun lisäksi törkeitäkin tölväisyjä voidaan lakaista maton alle sillä, että "eihän se mitään tarkoittanut".
Mitään järkevää syytähän tähän ei ole. Olisikin hyvä, jos useampi tarkastelisi omaa ajatus- ja arvomaailmaansa ja käytöstään kriittisesti.
Onko Suomessa mahdollista ottaa au-pair? Aikanaan täällä meillä Keski-Euroopassa se oli yksi parhaista koskaan tekemistämme päätöksistä. Minunkin miehelläni oli oma firma ja hän oli poissa 11 tuntia kotoa joka päivä, minulla tuolloin puolipäivätyö. Anoppi ja appi olivat 300 km päässä, omat vanhempani Suomessa. Arjen lisäksi, jolloin au-pair piti noin 4 tuntia huolta lapsista ja noin tunnin siivoskeli, meille järjestyi myös 1-2 viikonloppua vuodessa ilman lapsia. Ehdotan että harkitset.
Eronnut mieheni osaa yhtä vähän olla 3 lapsenlapsemme kanssa kuin aikoinaan lastemme kanssa. Minä mummina olen usein avuksi. Sellaista se vain joskus valitettavasti on! Sääli.
Jokainen hoitakoot itse lapsensa!
Vierailija kirjoitti:
Olipa huono provo.
Eikä ollut. Oli tosi hyvä provo, joka toivottavasti vähän ravistelee teitä äitinsävihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas tämä näin paljon miehiä suututtaa?
Ei saa hankkia lapsia ja luottaa, että vanhemmat huolehtivat.
Tämä, nuoret äidit saisivat hävetä, niin epätasa-arvoisia ovat. Äidit ja anopit kivitetään, isäpapat/apet saavat peršeillä ja niitä vain kiitetään.