Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palaute päiväkodista

Äityli83
04.12.2022 |

Haluaisin kysäistä niin vanhempien kuin päiväkotien henkilökunnan mielipiteitä.

Meidän 3,5v tyttö aloitti pk:n elokuussa ja nyt toistuvasti kun haen lasta päiväkodista on hoitajien annettava neg.palautetta. Tässä muutama esimerkki. Kerttu(nimi muutettu) on heittänyt tänään legon, heitti hanskat ulkona, on tänään kiljunut, heitti pipon ja yleensä jo kun teen lähtöä niin joku sieltä juoksee kertomaan että niin kun tänään kiljui ja se sattuu heidän korviin. Mua alkanu ärsyttää tää. Onko yleistäkin tämmönen palaute?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä ei kyllä samoista asioista tarvitse kertoa ihan joka päivä, eiköhän vanhempi ole vähemmälläkin tietoinen lapsensa päivän haasteista. Ehkä kannattaisi kysellä, miten päiväkodissa lasta ohjataan näissä tilanteissa? Voisitte etsiä yhteisiä toimintatapoja opettaa lapselle sopivia tapoja toimia ja siis sopia yhteiset toimintatavat. Lapset vasta opettelevat esim. äänenkäyttön säätelyä ja itsesäätelyä, hankalien tunteiden sietämistä jne. Onko teillä pätevää henkilökuntaa päiväkodissa? Onko sitä riittävästi? 

Vierailija
2/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas syyllistetään vanhempia, kun päiväkoti surkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hoitaja ei pidä lapsestasi, ja näkee hänessä vain negatiiviset asiat. Tietyllä temperamentilla varustetut lapset saa vain paskaa palautetta, kun huonot hoitajat ei ymmärrä tai edes halua ymmärtää vilkkaita lapsia. Kaikkien pitäisi olla herranterttuja, jotka istuvat hiljaa piirtämässä.

Odota vaan kun lapsi mene kouluun. Samat valitukset tulee wilman kautta.

Onneksi välillä lapselle sattuu opettajia, joilla on pedagogiset taidot kohdillaan, ja näkevät lapsen hyvät piirteet ja kannustaa niissä. Vähitellen alkaa hyvä kierre ja lapsi käyttäytyy myös paremmin. Aina siihen asti kunnes tulee taas joku valittaja opettajaksi.

Mulla siis kolme lasta, joista kaksi rauhallista ja kaikkien opettajien lellikkejä. Ja yksi vilkastus, joka on myös kiltti ja haluaa toimia oikein, mutta jolle aina sattuu ja tapahtuu. Kaksi saa vain kehuja ja kannustusta, kolmas lähes pelkkää negaa. Kaikilla siis sama kasvatus, rajat ja rakkautta, mutta erilainen temperamentti.

Vierailija
4/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu keskustelu käyty, siinä tullut mitään ihmeellistä ilmi ja toimintatavoista ollaan keskusteltu. Olen sanonut, että mahtaakohan hakea käytöksellä huomiota tai olla turhautunut. Ikään liittyvää myös. Tyttömme reagoi herkästi myös muiden tunnetiloihin. Mielestäni nuo ei ole vakavia asioita ja ne ovat asioita joille en itse mitään voi kun en ole paikan päällä.

Vierailija
5/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytös täysin erilaista kotona vai kuulostaako annettu palaute tutulta? Voit sopia päiväkodin kanssa miten usein palautetta annetaan ja millaiset asiat ovat mainitsemisen arvoisia.

Vierailija
6/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nillittämiseltä näin hoitajan näkökulmasta. Ei kaikkia pipojen ja hanskojen heittelyä tarvitse raportoida jokapäivä. Sellaista moni lapsi tekee. En raportoi myöskään jokaista legon heittoa, toinen asia jos on toistuvaa ja asia johon selvästi tulee puuttua. Äänenkäyttöä 3v vielä opettelee siitäkin sanoisin jos lapsi kiljuu tahallaan ja paljon.

Ei kukaan lapsi ole enkeli ja käyttäydy kokoajan hillitysti.

Vierailija
7/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että varhaiskasvattajat voivat itse vain tunnekasvattaa lastasi. Varsinainen kurinpito kuuluu vanhemmille, koska vanhemmilla on siihen valtuudet. Varhaiskasvattajat eivät siis kiusallaan raportoi sitä jos lapsesi on rikkonut varhaiskasvatusyksikön sääntöjä vaan toivovat, että tekisit sille jotain.

Vierailija
8/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättä enempää tilanteesta, ehkä he haluavat tuoda tuen tarpeen esiin kertomalla päivittäisistä haasteista? Jos haastavia tilanteita on paljon ja ne ovat toistuvia.

Vierailija
9/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämättä enempää tilanteesta, ehkä he haluavat tuoda tuen tarpeen esiin kertomalla päivittäisistä haasteista? Jos haastavia tilanteita on paljon ja ne ovat toistuvia.

Jos pitää oleellisena haasteena sitä että lapsi heitti legon, kannattaa pysyä lapsista erossa. Nämä on osa normaalia arkea, ja hoitaja sanoo siinä tilanteessa läsnäolevana henkilönä lapselle tavaroiden heittämisestä. Vanhempi puuttuu vastaavalla tavalla kotona. Ihan kaikkea ei tarvitse raportoida, koska lapset nyt vain ovat tuollaisia.

Vierailija
10/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon, että varhaiskasvattajat voivat itse vain tunnekasvattaa lastasi. Varsinainen kurinpito kuuluu vanhemmille, koska vanhemmilla on siihen valtuudet. Varhaiskasvattajat eivät siis kiusallaan raportoi sitä jos lapsesi on rikkonut varhaiskasvatusyksikön sääntöjä vaan toivovat, että tekisit sille jotain.

Kyllä lapsen tunnetaitojen kehittämisen pitäisi riittää tämän tason haasteissa. Jos ei riitä, niin ammattitaidossa on vikaa.

Vierailija
11/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö provo !

Vierailija
12/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista ja asiattomat jätän omaan arvoonsa. Tuossa aiemmin mainittiinkin, että kurinpito kuuluu vanhemmille, kyllä samaa mieltä ja meillä pidetään kuria. Ulkoillessamme ei heittele hanskoja tai pipoa. Joskus saattaa sanoa, että hanskat pois johon totean, että sitten mennään sisälle. Ilman hanskoja tai pipoa ei ulkoilla joten ei niitä riisu. Tavaroita ei heittele kotona ja käsitin ettei tätä tapahdu pk usein vaan silloin tällöin eikä heitä muita päin vaan saattaa turhautuessaan viskaista legon lattialle, mutta silti kokevat että tästäkin pitää mainita. Mitä kiljumiseen tulee, kiljuu joskus kotona ja olen yhdistänyt tämän huomionhakuun joten olen jättänyt noteeramatta niin lopettaa. Nämä olen tuonut myös pk:ssa ilmi.

Vierailija
13/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat antavat myös ristiriitaista tietoa. Tällä viikolla kun hain tyttömme niin toinen hoitaja sanoi, että hyvä päivä ollut, tosi paljon tykkäsi pulkkailla kunnes tein lähtöä niin toinen hoitaja syöksyi pää punaisena ja sanoi "mitään ole syönyt, huutanut vaan kiljunut."

Vierailija
14/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli83 kirjoitti:

Hoitajat antavat myös ristiriitaista tietoa. Tällä viikolla kun hain tyttömme niin toinen hoitaja sanoi, että hyvä päivä ollut, tosi paljon tykkäsi pulkkailla kunnes tein lähtöä niin toinen hoitaja syöksyi pää punaisena ja sanoi "mitään ole syönyt, huutanut vaan kiljunut."

TÄMÄ! VAIN yksi aikuinen kerrallaan hoitaa palautteen, ei sieltä puskista tulla enää huutelemaan!

Vierailija
15/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äityli83 kirjoitti:

TÄMÄ! VAIN yksi aikuinen kerrallaan hoitaa palautteen, ei sieltä puskista tulla enää huutelemaan!

Kannattaa tehdä ilmoitus päiväkodista, esim. MOT-ohjelmalle tai jotain.

Vierailija
16/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli83 kirjoitti:

Kiitos asiallisista kommenteista ja asiattomat jätän omaan arvoonsa. Tuossa aiemmin mainittiinkin, että kurinpito kuuluu vanhemmille, kyllä samaa mieltä ja meillä pidetään kuria. Ulkoillessamme ei heittele hanskoja tai pipoa. Joskus saattaa sanoa, että hanskat pois johon totean, että sitten mennään sisälle. Ilman hanskoja tai pipoa ei ulkoilla joten ei niitä riisu. Tavaroita ei heittele kotona ja käsitin ettei tätä tapahdu pk usein vaan silloin tällöin eikä heitä muita päin vaan saattaa turhautuessaan viskaista legon lattialle, mutta silti kokevat että tästäkin pitää mainita. Mitä kiljumiseen tulee, kiljuu joskus kotona ja olen yhdistänyt tämän huomionhakuun joten olen jättänyt noteeramatta niin lopettaa. Nämä olen tuonut myös pk:ssa ilmi.

Et osaa kasvattaa lastasi. Ryhdistäydy!

Vierailija
17/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan varsin hyvin millaista työskentely päiväkodissa on ja siksi ihmettelenkin. Olen aina asiallisesti itse ottanut palautteen vastaan ja toivonkin että kommunikaatio pysyy avoimena mutta nyt olen alkanut jännittämään lapseni hakemista kun tuntuu etten pääse sieltä pois ilman neg.palautetta ja ymmärrän jos lapseni satuttaa muita, ei pue niitä hanskoja tai pipoa tai heittelee jatkuvasti tavaroita saatikka muita päin. Lapsi pukee itse, käy pytyllä itse, syö kaikkea ja maistelee, nukahtamisen kanssa joskus kestää, ei ole vilkkaimmasta päästä, ei kiusaa muita, on sosiaalinen.

Vierailija
18/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä ei kyllä samoista asioista tarvitse kertoa ihan joka päivä, eiköhän vanhempi ole vähemmälläkin tietoinen lapsensa päivän haasteista. Ehkä kannattaisi kysellä, miten päiväkodissa lasta ohjataan näissä tilanteissa? Voisitte etsiä yhteisiä toimintatapoja opettaa lapselle sopivia tapoja toimia ja siis sopia yhteiset toimintatavat. Lapset vasta opettelevat esim. äänenkäyttön säätelyä ja itsesäätelyä, hankalien tunteiden sietämistä jne. Onko teillä pätevää henkilökuntaa päiväkodissa? Onko sitä riittävästi? 

Miten suhtautuisit samaan, jos sinulla olisi vaikeuksia avioliitossa, työsuhteessa tms. ja sinulle annettaisiin tuo teksti sovellettuna, jotta RYHDISTÄYTYISIT?  Niin. Pölöä.

Vierailija
19/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli taitaa olla amiska-trolliska.

Vierailija
20/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö provo !

TODELLA