Tylsää kotona, voisinko ryhtyä pph:ksi?
Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joita hoidan kotona. Tylsää on ja rahat tiukilla, en kuitenkaan halua laittaa lapsia vielä hoitoon. Olen miettinyt voisinko ryhtyä perhepäivähoitajaksi (olen sh). Auttaisiko se tylsistymiseen, vai tekisikö arjen entistäkin raskaammaksi? Kokemuksia pph:n työstä?
Kommentit (8)
No mieti tarkkaan oletko valmis heräämään kuudelta ja lopettamaan myöhään illalla. Oletko valmis ottamaan vieraita lapsia kotiisi, kyllä on koti kovilla. Haluavatko lapsesi jakaa lelunsa? Mutta joo tylsää ei sen jälkeen ole.
Höpö höpö. Ihan hyvin voit. Saat ottaa 2 hoitolasta eli niin että lapsia on yhteensä 4.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 07:24"]Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joita hoidan kotona. Tylsää on ja rahat tiukilla, en kuitenkaan halua laittaa lapsia vielä hoitoon. Olen miettinyt voisinko ryhtyä perhepäivähoitajaksi (olen sh). Auttaisiko se tylsistymiseen, vai tekisikö arjen entistäkin raskaammaksi? Kokemuksia pph:n työstä?
[/quote]
Jos kahden oman lapsen kanssa kotona on jo nyt tylsää, en usko että muiden ihmisten lapset lisänä olisi ratkaisu.
Miksi et laita lapsia hoitoon ja mene töihin?
Kyllä sun ammatti passaa. Jos tosiaan haluut niin yhteys perhepäivähoidonohjaajaan.
Naapurissa oli 3 h+k kerrostaloasunnossa ja yksi lapsi itsellä + kouluikäinen. Taisi olla joku apuhoitaja tai joku muu vastaava vanhan ajan koulutus pohjalla.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 07:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 07:24"]Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joita hoidan kotona. Tylsää on ja rahat tiukilla, en kuitenkaan halua laittaa lapsia vielä hoitoon. Olen miettinyt voisinko ryhtyä perhepäivähoitajaksi (olen sh). Auttaisiko se tylsistymiseen, vai tekisikö arjen entistäkin raskaammaksi? Kokemuksia pph:n työstä? [/quote] Jos kahden oman lapsen kanssa kotona on jo nyt tylsää, en usko että muiden ihmisten lapset lisänä olisi ratkaisu. Miksi et laita lapsia hoitoon ja mene töihin?
[/quote]No tuohan pari lasta lisää hommaa, eli olisi vähemmän tylsää. Ehkä jaksaisi panostaa myös ruokiin kun tulisi vieraitakin lapsia syömään.
En halua laittaa pieniä lapsia hoitoon.
ap
Melko monessa kunnassa ei pääse pph:ksi jos ei ole pph-koulutusta tai päiväkodin lastenhoitajan tai lastentarhanopettajan pätevyyttä. Mitä ruokaan tulee, niin usein pitää noudattaa kunnan päiväkotien ruokalistaa.
Pitää olla yliopistotason koulutus. Lisäksi kaikki lupa-asiat tms. pitää selvittää ja lapsille järjestää lain edellyttämät puitteet. Joutuisitte varmaan rakentamaan lisähuoneen, jos ette isossa lukaalissa asu.