Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on väärin elää perinnöllä?

Vierailija
16.02.2022 |

Olen nelikymppinen nainen, joka on koko ikänsä kärsinyt uniongelmista ja ahdistuneisuushäiriöstä ja työssä käynti on välillä ollut mahdotonta. Isäni menehtyi nuorehkona, ollessaan vielä työuransa huipulla. Ainoana lapsena perin kaiken, äitini kanssa erosivat jo minun ollessa lapsi. Isällä ei ollut muita perillisiä. Asun isältä jääneessä velattomassa kodissa ja saan jonkin verran lisätuloja sijoitusasunnoista, suurin osa näistä rahoista menee remonttisäästöön. Rahaakin jäi siten, että kun fiksusti elää, niin riittää loppuelämäkseni. Ei mitään 2000€/kk ruokaan, pikemminkin kuukausibudjettini laskujen ja lääkkeiden jälkeen on 800€ ja tähän kuuluu myös taloustavarat. Olen nyt vuosien varrella menettänyt useita ystäviä, tuhisseet, että hyvä arpaonni käynyt ja kaikenlaista muuta skeidaa. Kyllä mäkin ennemmin terve olisin ja haluaisin, että isäni olisi elossa, mutta aina ei vaan elämä mene niinkuin haluaa. En edes hae Kelalta mitään etuuksia, vaikka välillä sairauspäivärahaa saisinkin. Mikä tässä on niin väärin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi hakea Kelan etuuksia? Moneen kertaan siitä perinnöstä on verot maksettu.

Ensisijaisesti ihmisen pitää elättää itsensä,  sanokoon limaiset demarit ja yhteiskunnan vastaiset vasurit mitä vaan.

Enpä tiedä yhtään ihmistä joka ei ottais vastaan esim lapsilisiä tms. kelalta, vaikka pystyis elämään ja elättämään perheensä ilmankin.

Ohis

Se on se ilmaisen rahan kirous.

Törkeimmin tämä näkyy asumistuen vuokria nostavassa vaikutuksessa yhdistettynä suomalaiseen hyvä-veli kaavoitukseen ja rakentamiseen.

Vierailija
22/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin elän. Olen todennut, että käytännössä on helpompaa kehittää joku näennäinen kulissityö, säästyy paljolta uteluilta ja takanapäin puhumiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa ketjuissa haukutaan vanhemmat, jotka käyttävät saamansa perinnöt. Ne pitää kuulemma säästää jälkipolville.

Vierailija
24/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten vinkumista. Elä niin kuin haluat. 

Vierailija
25/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan hyvä asia, ei haittaisi minua ainakaan jos olisi tuollainen kaveri. Ja hae ihmeessä ne tuet mitä sinulle kuuluu. Siinäkään ei mitään väärää ole. Joskus saattaa rahaa mennäkin enemmän ja ei riitäkään loppuelämäksi. Tulee vaikka jotain ylimääräistä kulua talossa.

Vierailija
26/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa ketjuissa haukutaan vanhemmat, jotka käyttävät saamansa perinnöt. Ne pitää kuulemma säästää jälkipolville.

Tietenkin pitää säästää tai mikä vielä parempaa, kartuttaa jonkin verran.

Pitäähän sitä ojentaa auttava käsi sukupolvien takaa, että jälkipolvilla on helpompaa.

Vierailija
27/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin, kun noudatat lakia.

Vierailija
28/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla joku mainitsi hiljan, että saa asumistukea ja on 200 000 e edestä sijoituksia. Sellaista en ymmärrä enkä hyväksy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän