Sairaanhoitaja, mikä oli opinnäytetyösi aihe?
Olen nyt vasta tammikuussa aloittanut sairaanhoitajan opinnot joten ei ole ihan ajakohtainen vielä opinnäytetyö, mutta olisi mielenkiintoista kuulla muiden aiheita. Itseä kiinnostaa eniten vanhusten parissa työskentely ja olen miettinyt jos ottaisi vielä lisäksi avoimesta yliopistosta gerologian kursseja.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Gerologia? Siis tarkoitat varmaan geriatriaa tai gerontologiaa...
Joo tietenkin tarkoitin gerontologiaa. :D Mitähän lie ajattelin kun tuota kirjoitin.
Mä harkitsen sairaanhoitajan opintoja. Oletko tähän mennessä viihtynyt opinnoissasi? Oletko ihan päiväopiskelija?
https://www.theseus.fi/handle/10024/160876/browse?type=subject&value=Sa…
Tuolta löytyy 39 sairaanhoitajien tekemää opparia. Aiheet näyttivät ihan kiinnostavilta. Yleensä opparit ja gradut ovat julkisia, joten googlailemalla voi löytää vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mä harkitsen sairaanhoitajan opintoja. Oletko tähän mennessä viihtynyt opinnoissasi? Oletko ihan päiväopiskelija?
Mä opiskelen monimuotona, koulua on kahtena päivänä viikossa ja töitä teen 80% työajalla. Vapaat on kyllä vähissä. Koululla emme ole olleet vielä lainkaan koska on etäopetusta ja se kyllä vähän tympäisee kun pitää istua yksin läppärillä. Olisi jo kiva tavata muita kasvotusten. No pian pääsemme koululle! Anatomia mua kauhistuttaa kun siinä on niin paljon opeteltavaa.
Sh-opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä opiskelen monimuotona, koulua on kahtena päivänä viikossa ja töitä teen 80% työajalla. Vapaat on kyllä vähissä. Koululla emme ole olleet vielä lainkaan koska on etäopetusta ja se kyllä vähän tympäisee kun pitää istua yksin läppärillä. Olisi jo kiva tavata muita kasvotusten. No pian pääsemme koululle! Anatomia mua kauhistuttaa kun siinä on niin paljon opeteltavaa.
Kiitos vastauksesta! Mäkin opiskelisin monimuotona, jos opiskelemaan pääsen, kun olen työssäkäyvä aikuinen. Toi kaksi päivää viikossa tuntuu ihan järkevältä. Mun katselemassa koulussa on noin kuukauden välein lähiviikko, ja mietin, että se kuulostaa vähän haastavalta sopia työnantajan kanssa.
Sairaanhoitajan opinnoissa on se hyvä puoli, ettei koko juttua voi suorittaa etänä, kun et voi itseksesi harjoitella toimenpiteitä. Eli pääset tapaamaan opiskelukavereita varmaan aika pian. Tsemppiä opiskeluun!
Vierailija kirjoitti:
https://www.theseus.fi/handle/10024/160876/browse?type=subject&value=Sa…
Tuolta löytyy 39 sairaanhoitajien tekemää opparia. Aiheet näyttivät ihan kiinnostavilta. Yleensä opparit ja gradut ovat julkisia, joten googlailemalla voi löytää vielä enemmän.
Kiitos sulle! Pitääpä käydä tutkimassa tuolla mitä kaikkea löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Mäkin opiskelisin monimuotona, jos opiskelemaan pääsen, kun olen työssäkäyvä aikuinen. Toi kaksi päivää viikossa tuntuu ihan järkevältä. Mun katselemassa koulussa on noin kuukauden välein lähiviikko, ja mietin, että se kuulostaa vähän haastavalta sopia työnantajan kanssa.
Sairaanhoitajan opinnoissa on se hyvä puoli, ettei koko juttua voi suorittaa etänä, kun et voi itseksesi harjoitella toimenpiteitä. Eli pääset tapaamaan opiskelukavereita varmaan aika pian. Tsemppiä opiskeluun!
Joo mulle ei ollut päiväopinnot vaihtoehto koska olen työelämässä ja talous ei olisi kestänyt opintotuella opiskelemista. Aikuiskoulutustukea saa vain 15kk joten ei riitä koko opiskelujen ajaksi. Harjoittelujen ajan olen sitten kokonaan opintovapaalla. Kaksi ensimmäistä harjoittelua koitan ahotoida työkokemuksen ja lähihoitajan koulutuksen perusteella. Jos saisi sillä tavalla vähän nopeutettua opintoja. Kesäisin aion myös suorittaa itsenäisiä opintoja.
On kyllä vähän hankala tuollainen viikon lähiviikko töiden kannalta. Kaksi päivää viikossa on mun mielestä toimivampi.
Gerologia? Siis tarkoitat varmaan geriatriaa tai gerontologiaa...