Meillä menee joka päivä 1-2 rullaa talouspaperia
Kommentit (62)
Suosittelen muuten kaikkia kokeilemaan puoliarkkia, menee paljon vähemmän paperia kun usein se puolikas arkki on ihan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette käytä talouspaperia, mitä laitatte esim. jääkaappiin rasvaisten purkkien alle, kulhon pohjalle pestyjen viinirypäleiden alle jos ette syö niitä kaikkia heti, millä kuivaatte kalan tai tofun? Mihin pyyhitte naaman tai sormet rasvaisen ruoan syömisen jälkeen?
Meillä on rätti tietysti myös, itseasiassa kaksi. Ei paperilla pöytiä pyyhitä! Rulla talouspaperia kestää ainakin viikon ellei kaksikin (2 aikuista).
Mä käytän talouspaperia, mutta en kyllä ikinä laita sitä jääkaappiin purkkien tai viinirypäleiden alle...
Jos muuten luulette että talouspaperi on jotenkin puhdasta ja bakteerivapaata niin erehdytte. Sitä ei valmistuksessa mitenkään puhdisteta ja siinä on paljon bakteereita. Harmittomia sinänsä ja epäaktiivisia varsinkin kun se on kuivaa. Mutta en kyllä laittaisi viinirypäleiden alle kostumaan muuta kuin hetkeksi. Puhdas astia on parempi ja siitähän se vesi haihtuu.
No mua ällöttää rätit. Vaikka kuinka ne kuivaisi ja pesisi ja keittäisi. Kun siihen kerran olen jonkun jääkaapin kahvan pyyhkinyt tai kaatuneet maidot niin kyllä mua se rätti ällöttää. Ja tuolla joku kysyikin, että mitä rypäleiden alle jne.. Itsekin käytän näihin mainittuihin talouspaperia. En ainakaan mitään harsoja tunkisi mihinkään hyi saakeli. No mulla on lievä bakteerikammo ja käytän mieluummin talouspaperia tai siivousliinoja.
Vierailija kirjoitti:
No mua ällöttää rätit. Vaikka kuinka ne kuivaisi ja pesisi ja keittäisi. Kun siihen kerran olen jonkun jääkaapin kahvan pyyhkinyt tai kaatuneet maidot niin kyllä mua se rätti ällöttää. Ja tuolla joku kysyikin, että mitä rypäleiden alle jne.. Itsekin käytän näihin mainittuihin talouspaperia. En ainakaan mitään harsoja tunkisi mihinkään hyi saakeli. No mulla on lievä bakteerikammo ja käytän mieluummin talouspaperia tai siivousliinoja.
Mihin tässä nyt on tungettu niitä harsoja?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette käytä talouspaperia, mitä laitatte esim. jääkaappiin rasvaisten purkkien alle, kulhon pohjalle pestyjen viinirypäleiden alle jos ette syö niitä kaikkia heti, millä kuivaatte kalan tai tofun? Mihin pyyhitte naaman tai sormet rasvaisen ruoan syömisen jälkeen?
Meillä on rätti tietysti myös, itseasiassa kaksi. Ei paperilla pöytiä pyyhitä! Rulla talouspaperia kestää ainakin viikon ellei kaksikin (2 aikuista).
Mitä nämä jääkaappiin laitettavat rasvaiset purkit edes ovat?
Miksi viinirypäleiden alle pitäisi laittaa talouspaperia?
On meillä rulla puoliarkkitalouspaperia, satunnaisesti sille on tarvetta, mutta aika harvoin. Kyllä rätti on paljon parempi pyyhkimiseen.
Kyllä on älytöntä. Meillä on vauva perheessä ja rulla kestää viikon.
Vierailija kirjoitti:
Käytän talouspaperia, mutta en kahteen ensimmäiseen mainitsemaasi. Pyyhin tai huuhtelen rasvat ja muut valumat purkeista ennen kuin laitan ne jääkaappiin. Rypäleet laittaisin lävikköön ja sen alle kulhon.
Meillä riittää 1 rulla ainakin 2-3 päivää.
Ei käytetä talouspaperia, ostetaan vain vessapaperia. Sitä menee ehkä 1 rulla 3-4 päivässä. Kaksi aikuista, ei lapsia. Yksi rulla on aina keittiössä hoitamassa talouspaperin virkaa, se kestää ehkä 1-2 viikkoa. Keittiörätillä yleensä pyyhitään jos jotain pyyhittävää keittiön alueella ilmenee.
Rypäleet huuhdellaan siivilässä, kuivataan loput käännellen talouspaperissa ja sitten astiassa jääkaappiin. Kuka laittaa märän paperin kaappiin muhimaan pöpöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku pyyhki niihin käsiä ja naamaa (ja ehkä vahingossa nenääkin) ja tunki ne sitten viinirypäleisiin. 🤢 En edes halua tietää tarkoitetaanko harsoilla niitä vauvojen vanhoja puklurättejä.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä ihmeen rasvaisten purkkien alle? Jos on valuva tai rasvainen tuote, tyhjennän sen luultavasti johonkin mukiin, kulhoon tms. Miksi viinirypäleiden alle pitäisi laittaa paperi, jos ne ovat kulhossa? Sinne kulhon pohjallehan se vesi jää sitten eikä sieltä mihinkään valu, mikäli kulhossa ei ole reikää.
Kädet ja naaman pesen ja kuivaan pyyhkeeseen. Harvoin naama kyllä syömisen jälkeen on niin likainen että pitäisi pyyhkiä tai pestä, mutta jos on, niin pesen.
En muista kalaa tai tofua erityisesti kuivanneeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku pyyhki niihin käsiä ja naamaa (ja ehkä vahingossa nenääkin) ja tunki ne sitten viinirypäleisiin. 🤢 En edes halua tietää tarkoitetaanko harsoilla niitä vauvojen vanhoja puklurättejä.
Voi hyvä lapsi, meillä on useampia niitä harsoja. Ei sillä, millä on pyyhitty sormia ja suuta, käytetä viinirypäleiden kuivaamiseen. Sun pitää ehkä vielä miettiä, mitä tunkeminen tarkoittaa. Se, että laitan viinirypäleet astiapyyhkeen tai harson päälle kuivumaan, ei ole sellaista toimintaa, jota voisi kuvailla tunkemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä ihmeen rasvaisten purkkien alle? Jos on valuva tai rasvainen tuote, tyhjennän sen luultavasti johonkin mukiin, kulhoon tms. Miksi viinirypäleiden alle pitäisi laittaa paperi, jos ne ovat kulhossa? Sinne kulhon pohjallehan se vesi jää sitten eikä sieltä mihinkään valu, mikäli kulhossa ei ole reikää.
Kädet ja naaman pesen ja kuivaan pyyhkeeseen. Harvoin naama kyllä syömisen jälkeen on niin likainen että pitäisi pyyhkiä tai pestä, mutta jos on, niin pesen.
En muista kalaa tai tofua erityisesti kuivanneeni.
Tarkoittaiskohan esim. aurinkokuivattua tomaattia tai vastaavaa öljyyn säilöttyä tuotetta? Mä laitan lautasen sellaisen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluu paljon. Pyyhin sillä kaikki pinnat. Kuivaan siihe usein kädet. Kerään ruuanmurut sen avulla, pöydiltä, lavuaarista, jne. En tykkää tiskirätistä.
Silkkaa rahaa laitat roskiin. Keittiöliinoja voi käyttää hanskat kädessä.
Inhoan likaisia käsiä ja noita keittiöliinoja mutta mulla on just kertishanskoja keittiöhommiin.
En raaski heittää rahaa roskiin paperin muodossa.
Ne kertakäyttöhanskat ei sitten maksa mitään??? 😯 Ja muutenkin pidät sen muovijätteen tuottamista pienempänä pahana kuin paperijätteen????
Huuhtelua vaativat asiat huuhdellaan lavuaarissa, mahdollisesti siivilissä. Siivilä jätetään altaan reunalle tippumaan, sitten huuhdellut jutut joko kulhoon, tai jääkaappin. Jääkaappiin voi laittaa ihan sanomalehden, jos pelkää että jotain sotkua tulee. Jos purkin kyljessä on rasvaa, sen voi pestä pois tiskialtaassa.
En ole koskaan pessyt kalaa. Tofuja en ole valutellut, palastelen ne ja laitan lautaselle siksi aikaa että pannu lämpiää.
Olen vuosien varrella keräillyt eri kokoisia ja eri materiaaleista tehtyjä kangasliinoja. Isompia käytän keittiössä, ja pienempiä kuljetan mukanani. Kangasliinat ovat parempia nenälle. Töissä ovat ihan kateellisia, kun kuivaan kädetkin omalla liinalla (ei ole sama johon niistän).
Jos nyt johonkin ihan välttämättä pitäisi juuri paperia käyttää, niin käyttäisin wc-paperia. Se ei ole vaarallista, vaikka sen nimi ei olekaan talouspaperi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperia kuluu huushollissani vain nenän niistämiseen.
Olen huomannut että wc-paperi on parempaa niistämisen. Se on pehmoisempaa eikä sitä mene hukkaan juuri yhtään. Talouspapru rikkoo helposti nenän.
Meilläkin on laadukas wc-paperi nenäliinakäytössä. Sängyn vieressä.
Saatan joskus itse repiä niitä palasia mukaan taskuuunkin. Tuntuu niin turhalta heittää oikea nenäliina roskiin, kun kerran sillä pyyhkii nenän pieltä.
Toki semmosia pieniä nenäliinapaketteja on myös, mies ottaa mukaansa. Vessapaperit olis liian huvittavia kun sellaisen nappais ja niistääkseen. Käyttää siis pukua.
Tosiaan tämä ketjuahan liittyi talouspaperiin. Meillä menee sitä kyllä luvattoman paljon.
Toisaalta pystyttäis luopumaan sitten ja kun rahat on tiukilla.
Ostamme aina painavinta saatavilla olevaa, on laadukasta, tulee edullisemmaksi kuin halpishöttöpaperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluu paljon. Pyyhin sillä kaikki pinnat. Kuivaan siihe usein kädet. Kerään ruuanmurut sen avulla, pöydiltä, lavuaarista, jne. En tykkää tiskirätistä.
Inhoan likaisia käsiä ja noita keittiöliinoja mutta mulla on just kertishanskoja keittiöhommiin.
Ne kertakäyttöhanskat ei sitten maksa mitään??? 😯 Ja muutenkin pidät sen muovijätteen tuottamista pienempänä pahana kuin paperijätteen????
Niin kyllä mäkin mieluummin käytän paperia ja heitän sitä roskiin kuin muovia. Ja onhan se totta mitä joku tuolla sanoi, että hyvähän sitä paperia Suomessa on käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertishanskojen hinta nousi Koronan alkaessa. Ennen sai 5,99/100kpl. Nyt maksaa 9e.
Silkkaa rahastustahan se on. Kulutus on niin suurta nyt että olisivat ennemminkin laskeneet hintoja.
Meillä kestää rulla 2-3 kuukautta.