koiraroduista
Mikä näistä roduista olisi parhaiten sopiva lapsiperheeseen: villakoira, havannankoira, labbis vai corgi?
Kommentit (40)
Minkä ikäisiä lapsia? Labbista kyllä silti suosittelisin, jos nuo on vaihtoehdot
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:59"]2 ja 3 vuotta
[/quote]
Älä ainakaan noita pienempiä rotuja mieti. Melkosta menoa noin pienillä ja helposti pieni koira varsinkin pentuna jää jalkoihin
Labbis jos on pakko ottaa se koira. Äläkä ota pentua! Lapset ovat ihan liian pieniä vielä. Sinuna odottaisin kyllä muutaman vuoden.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:04"]Labbis jos on pakko ottaa se koira. Äläkä ota pentua! Lapset ovat ihan liian pieniä vielä. Sinuna odottaisin kyllä muutaman vuoden.
[/quote]
Mä en ainakaan allekirjoita tuota, että ei kannata ottaa pentua. Enemmän huolettaisi ottaa aikuinen kodinvaihtaja lapsiperheeseen.
Meillä on ollut parikin pentua, kun lapset ovat olleet nuorimmillaan 2kk. Pennuille on ollut seuraa lapsista ja lapsille on pennusta ollut seuraa.
Aikuisia varten koira siis tulisi mutta tottakai sen täytyisi sopia lapsien kanssa samaan huusholliin. Nöffin koko vähän arveluttaa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:10"]Aikuisia varten koira siis tulisi mutta tottakai sen täytyisi sopia lapsien kanssa samaan huusholliin. Nöffin koko vähän arveluttaa.
[/quote]
Onhan se iso rotu, mutta todella lapsirakas :) minkä tyylistä koiraa etsitte. Paljonko harrastatte liikuntaa? Kiinnostaako turkinhoito?
Mitä mieltä olette Leonbergista lapsiperheessä?
Mulla on vähän ristiriitaisia kokemuksia, mutta en ole ihan varma koiratuntemuksestani. Toinen tuntemani koira oli aivan uskomattoman rento ja lupsakka tapaus, rauhallinen, ystävällinen ja tooodella pitkähermoinen. Oivia ominaisuuksia siis lapsiperheessä.
Toinen Leoberg sai taas hiukan ristiriitaiset fiilikset aikaan, oli kyllä rauhallinen ja ystävällinen, helposti lähestyttävä, mutta sellaista pientä "vaanimista" oli mielestäni. Eli lähestyminen ei ollut puhdasta tutustumista vaan ihan kuin koira olisi pitänyt hiukan silmällä vieraita, hyvin hienovaraisesti. Se sai vähän karvat pystyyn, olen tottunut ennemminkin koiriin jotka suoraan varottaa mitä mieltä ne on.
Kumpi teidän mielestä on ko. rodulle tyypillisempää? Suositteletko lapsiperheeseen?
-ei ap, mutta samalla asialla...
Havannankoiran turkissa on tosi kova työ, muuten tosi kiva vilkas koira. En suosittele jos et halua jatkuvasti pestä sen perskarvoja kakasta.
Toivottavasti teillä riittää tarpeeksi aikaa siihen koiraan kun on vielä noin pienet lapset.
Ja mitä tuo "aikuisia varten" juttu oikein tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:17"]Mitä mieltä olette Leonbergista lapsiperheessä?
Mulla on vähän ristiriitaisia kokemuksia, mutta en ole ihan varma koiratuntemuksestani. Toinen tuntemani koira oli aivan uskomattoman rento ja lupsakka tapaus, rauhallinen, ystävällinen ja tooodella pitkähermoinen. Oivia ominaisuuksia siis lapsiperheessä.
Toinen Leoberg sai taas hiukan ristiriitaiset fiilikset aikaan, oli kyllä rauhallinen ja ystävällinen, helposti lähestyttävä, mutta sellaista pientä "vaanimista" oli mielestäni. Eli lähestyminen ei ollut puhdasta tutustumista vaan ihan kuin koira olisi pitänyt hiukan silmällä vieraita, hyvin hienovaraisesti. Se sai vähän karvat pystyyn, olen tottunut ennemminkin koiriin jotka suoraan varottaa mitä mieltä ne on.
Kumpi teidän mielestä on ko. rodulle tyypillisempää? Suositteletko lapsiperheeseen?
-ei ap, mutta samalla asialla...
[/quote]
http://www.leonet.fi/site/index.php?option=com_content&view=article&id=326:leonberginkoiran-luonne-ja-ominaisuudet&catid=49:artikkelit&Itemid=73 Oot varmaan lukenut ton? Tossahan se luonne on hyvin kiteytetty :) lapsiperhekoirahan sekin on
Noista vaihtoehdoista corgi. Kaikista roduista suosittelen bullterrieriä, todella leppoisa rotu, mulla on ollut eri rotuisia ja kokemuksia monesta. Bulli ollut helpoin kouluttaa ja kiltein.
Mä oon kanssa labbiksen kannalla. Jotku labbikset ovat tosi aktiivisia, joten siihen pitää varautua, että koiralla riittää tekemistä ja lenkittäjiä. Meidän labbis kylläkin oli laiska sohvaperuna, jota ei lenkkeily niinkään kiinnostanut. Huikean älykäs, ihana ja äärimmäisen ihmisystävällinen koira. Snif, ikävä iski...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:20"]Noista vaihtoehdoista corgi. Kaikista roduista suosittelen bullterrieriä, todella leppoisa rotu, mulla on ollut eri rotuisia ja kokemuksia monesta. Bulli ollut helpoin kouluttaa ja kiltein.
[/quote]
Voi ääliö. Joo tottakai bulli heti pienten lasten kanssa. Voi jessus
En suosittele kuule mitään koirarotua :)
Meille tuli ensimmäinen koira kun lapset 4 v ja 1,5 v. Silmä tarkkana sai olla pienemmän lapsen kanssa ettei innostuessaan satuta vahingossa. Pari kertaa on koira ärähtänyt kun astunut lapsi päälle. Kolme perään katsottavaa oli kyllä.. Mutta kyllähän noista on aikamoiset kaverukset tullut.
Avannekoira