Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ahdistaa, kun mies niin "rento" lasten suhteen...

Vierailija
29.06.2015 |

Ollut suoraan sanottuna aikalailla avuton lastenhoidon ja kasvatuksen suhteen, ainut lapsi itse eikä enenn meidän lapsia mitään kokemusta lastenhoidosta. Enemmän onkin leikittäjä kuin hoivaaja. Tietenkin alusta lähtien kuitenkin ollut itsestäänselvyys (minulle ainakin..) että mies vaihtaa vaippoja ja hoivaa lapsia. Mutta paljon oli haastavia tilanteita kun lapset oli vauvoja- ja taaperoita, tippuivat tuolilta kun isi ei huomannut/hoksannut varoja jne.. 

Nyt lapset ovat 6 ja 3.5v ja minulla jatkuu tietynlainen ahdistus miehen suhteen -minusta hän on ehdottomasti liian löperö lasten suhteen, ja liian turvaton. Mies sanoo, ettei lapsista mitään rassukoita kasvateta ja saavat täysillä kokeilla rajoja, pienempikin saa miehen puolesta juosta isomman kanssa etukäteen puistoon (ei autotien ylitystä) kun isä tulee sitten perässä, saavat siellä keikkua trapetsitaiteilijoina mkten isossa laktteessa/korkealla tahansa, saavat mennä ja temmeltää kovin huolettomasti.. Minä pelkään, sttä lapsille sattuu jotain isän kanssa. 

Ja onhan haavereita tullut, riehuneet hippaa kiipeilytelineeltä ja pienempi tullut päälleen alas jne. mutta hengissä toistaiseksi...

Lisäksi mies jättää vastuuta väärällä tavalla lapsille, esim. isompi saaarjata omat hampaansa, pienempikin kuns anoo että riittää niin mies lopettaa..aurinkorasvat saa laittaa itse, suihkussa peseytyä itse ilman että isä pahemmin muistuttelee tukan pesua tms. Puhalle saavat pukeutua melkolailla omavastuullisesti, isä aika ulkona siitä mitä lapset tarvitsevat ylleen. 

Kun näkstä asioista miehelle puhun ja etenki turvallisuudesta, mies sanoo "joo joo.. Älä viitti, tommk en tiukkapipo/hysteerikko olet" eikä siis ota kuuleviin korviinsa. Mulla sitten jatkuva epäluottamus miestä kohtaan. enkä tiedä, missä ne turvalliset rajat enää menevät, olenko hysteerikko..

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:16"]

Ei ole mielessä mennä uimahalliin, sitä ei vaan kiinnosta jutella ja miettiä asioita. Puhuu siksi mitä sattujaan ja saa lapsen tosi epävarmaksi ja hermostuneeksi. Saattaa puistossa sanoa, että mennäänkö nyt sinne uimaan tai sitten lapsi pyytelee ja mies vaan ärisee että mähän sanoin ettei minnekään uimaan mennä. Kun lapsi surkeana kysyy misei kun mehän laitettiin ne tavaratkin niin mis saattaa sellaiseenkin että " joo no en tiiä miks laitettiin, mihkää mennä kuitenkaan ". Siis puhuu noin välinpitämättömästi, tuo nyt esimerkki, tietenkään en ole kuulemassa miten nyt menee. Ap

[/quote]

No lapsihan itse pakkasi, vänkäsi vastaan vaikka mies sanoi ettei mene uimaan tänään. Kyllä noin iso lapsi oikeasti tietää, että ei on ei. 

Vierailija
42/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:17"]

Oikeesti..peseekö jotkut 6-vuotiaiden hampaat vielä...? Ja 5v....... Kyllä mä jo 4v laitan jo peseen ite!

[/quote]

Vanhempien tulisi avustaa lasta hampaiden harjauksessa aina 10-vuotiaaksi asti."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:17"]

Oikeesti..peseekö jotkut 6-vuotiaiden hampaat vielä...? Ja 5v....... Kyllä mä jo 4v laitan jo peseen ite!

[/quote]

Vanhempien tulisi avustaa lasta hampaiden harjauksessa aina 10-vuotiaaksi asti."
[/quote]

Joo kyllä mäkin laitan tahnat ekaluokkalaiselle ja katson että pesee hyvin, mutta että oikein pestä puolesta XD

Vierailija
44/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:17"] Oikeesti..peseekö jotkut 6-vuotiaiden hampaat vielä...? Ja 5v....... Kyllä mä jo 4v laitan jo peseen ite! [/quote] "  Vanhempien tulisi avustaa lasta hampaiden harjauksessa aina 10-vuotiaaksi asti." [/quote] Joo kyllä mäkin laitan tahnat ekaluokkalaiselle ja katson että pesee hyvin, mutta että oikein pestä puolesta XD

[/quote]

No naura sitten kun takahampaissa on reikiä. 

Vierailija
45/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, minä menisin ihan sekaisin jos juttelisin jonkun kanssa ensin, että ei mennä uimaan, ja seuraavassa hetkessä toinen kysyisikin että no joko mennään. Ei kai kukaan terve aikuinen noin käyttäydy? Siis ilman että on jotain neurologista poikkeamaa suunnilleen..

Voi olla kaukaa haettua, mutta eihän ap:n mies varmasti ole adhd, assi tms?

Vierailija
46/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee joskus mieleen, onko miehellä joku ADD tmskoska minunkin kanssa puhuu niin epäloogisesti ja on myös sellainen jumittuja.. Ap

Vierailija
47/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on sun mielestä noin pehvasta niin ehkä kannattaa hankiutua siitä eroon ennen kun se kyllästyy sun halveksuntaan ja lähtee ite.

Vierailija
48/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi toimii juuri oikein.

Vierailija
49/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa ehkä tsekata add:n ym. piirteitä, sopisivatko ne mieheesi? Tietenkään ei pidä ylidiagnosoida eikä jokaista oikkua laittaa jonkun poikkeaman piikkiin. Voi sitä olla epälooginen ja veltto ilmankin.. mutta jos asia vaivaa.

Luulisin, ettei ap ole sellainen äiti, joka kyttää vieressä koko ajan että kasvattaako ja hoitaako mies lapsia oikein = samalla tavalla kuin äiti itse. Vaan että jos jättää tilaa ja rauhaa miehelle, eikä kurki koko ajan olkapään yli, mutta silti mies velttoilee eikä ota ohjia lasten kanssa, niin ehkä jotain on vialla. Voihan olla ettei miestä nyt vaan kiinnosta olla lasten seurassa niin paljon, mutta voi olla jotain muutakin. Varsinkin epäloogiset vastaukset ja ristiriitaisuus kuulostaa kummalliselta.

Vierailija
50/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:42"]

Miehesi toimii juuri oikein.

[/quote]

kuinka niin?

Vierailija
51/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vähän rennommin. Vanhin lapsesi on vuoden kuluttua menossa kouluun, joten kyllä sitä vähän täytyy oppia huolehtimaan itsestään. Kyllä meillä se 6-vuotias osaa jo hyvin pestä myös takahampaat. Pestään yleensä kaikki yhdessä. Eli katsoo minusta mallia.

Jos ei kerran autotietä tarvitse ylittää, niin minkä ihmeen takia siellä puiston portilla täytyisi olla koko perhe samalla sekunilla?

Meillä toinen lapsista palelee helposti ja toinen taas on kuumakalle, joka hikoilee helposti ja saa hiki-ihottumaa. Joten kyllä osittain kuuntelen lapsia, eli minä määrään vaatetuksen. Mutta kyllä ainakin omat lapset osaavat myös jo kertoa onko todella kylmä tai kuuma. Ja tämän mukaan osittain mennään. Välillä kauhulla katson vanhempia kun pienet lapset pakattu kuin naparetkelle vaikka ulkona lämmin ilma.

Ja kaikki ihmiset eivät ole aamuihmisiä taikka tykkää tiukkaan suunnitellusta aikataulusta. Ehkä miehesi on tällainen ja siihen on vain totuttava. Miten jos vaikka lasten ja miehen kanssa sovitte, että klo 10 saakka aamulla leikitään kotona ja sen jälkeen katsotaan mitä muuta tehdään. Miehesi saisi rauhassa heräillä ja piirrä vaikka lapsille paperille, miltä kello näyttää jotta tietävät että tähän saakka on kotona oleilua.

Vierailija
52/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut että mun reipas mies veltostuu sitä mukaa kun itse kiristyn eli anna sille vähän siimaa ja mahdollisuuksia hoitaa lapsia omalla tavallaan ilman napinaa niin muutoksia saattaa tulla.

Mun mielestä sä ylireagoit tuossa pakkaamis/epäloogisuusjutussa mutta en itsekään antaisi tuonikäisten mennä keskenään edeltä puistoon jos ei ole näköyhteyttä puistoon.

Vierailija
53/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap luottaa 6-vuotiaan lapsen kertomukseen isän sanomisista ja tekemisistä ja sen pohjalta lyttää tämän isyyden? Hohhoijaa.

Vierailija
54/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puheiden epäloogisuudesta, meillä äiti oli ärtyessään vähän saman tyylinen. Jos suuttui jostain, niin peruutti kaiken kivan ja uhkasi suhteettoman kovilla rangaistuksilla. Sitten vähän leppyessään mentiin kuitenkin alkuperäisen suunnitelman mukaan eikä ketään esim ikinä jätetty kotiin kun oikeasti lähdettiin. En äitiä tämän perusteella kyllä miksikään erityisesti diagnoisi, onpahan tempperamenttinen ja teatraalinen.

Vierailija
55/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:50"]

Minäkin kysyn lqpsilta, mitä haluaisitte tänään tehdä tai että mitä toivoisitte ruuaksi jne. Mutta mies jättää joka vastuun kannettavaksi lapsille itselleen, puhuu epäloogisesti heille, ei vahdi ja esim aurinkorasvat yms ihan turhia miehen mielestä... Ap

[/quote]

No jaa en mäkään käyttänyt ikinä aurinkorasvaa lapsena ja ekan kerran paloin vasta täysi-ikäisenä.

Vierailija
56/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeilyn ja vastaavan salliminen on ok mutta aurinkorasvat, hampaanpesu ja varsinkin tuo miten puhuu lapselle ei ole yhtään ok. Kuulostaa siltä että mies on laiska. Ei jaksa esim. laittaa sitä rasvaa ja mikä ikävämpää, ei jaksa kuunnella lasta ja olla johdonmukainen. Tuo uimakassijuttu oli mielestäni ihan lapsen kiusaamista (ei siis tahallista, mutta lapselle tosi kurjaa). En sitten kyllä tiedä mitä asialle voi tehdä. Täällä kaikki ovat takertuneet ap:n ylivarovaisuuteen, mutta siitä huolimatta mies ei toimi oikein.

Vierailija
58/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:03"]

Kiipeilyn ja vastaavan salliminen on ok mutta aurinkorasvat, hampaanpesu ja varsinkin tuo miten puhuu lapselle ei ole yhtään ok. Kuulostaa siltä että mies on laiska. Ei jaksa esim. laittaa sitä rasvaa ja mikä ikävämpää, ei jaksa kuunnella lasta ja olla johdonmukainen. Tuo uimakassijuttu oli mielestäni ihan lapsen kiusaamista (ei siis tahallista, mutta lapselle tosi kurjaa). En sitten kyllä tiedä mitä asialle voi tehdä. Täällä kaikki ovat takertuneet ap:n ylivarovaisuuteen, mutta siitä huolimatta mies ei toimi oikein.

[/quote]

samaa mieltä, mielestäni miehesi on laiska ja epäjohdonmukainen kasvattaja. En yhtään ihmettele, jos ottaa päähän...

Vierailija
59/59 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tyypillinen mies.