Exä halusi lapsia vasta aikaisintaan neljän vuoden kuluttua, nyt...
nykyisen kanssa jo 1-vuotias muksu. Perusteli odottamisen sillä, että minun pitää ensin saada tutkinto suoritettua ja rahaa säästöön, ennen kuin voi edes harkita perheen perustamista kanssani. Nykyisellä naisellaan ei ole edes ammattia ja hyvä jos on lukiosta päässyt. Lapsi tuli vuoden sisällä seurustelun aloittamisesta. Niin ihmiset muuttuvat! Itselläni ei ole vieläkään lapsia, sillä nykyiseni on samaa mieltä exäni kanssa: minun tulee valmistua ja hankkia vakituinen työ ennen perheen perustamista. Masentaa, sillä olen vauvakuumeen sumentama ja hormonit heittää häränpyllyä. Joskus tuntuu kuin olisin viallinen.
Kommentit (11)
Niinhän se ehkä olikin vahinko. Kuitenkin tavattuani exän vuosi sitten kahvilla hän väitti molempien halunneen lasta. Ap
Vakituinen työ on nykypäivänä aika kova vaatimus. Muistathan, että naisen hedelmällisyys laskee ja liian kauaa ei voi odottaa. Itse olen 37- vuotias kahden lapsen äiti ja yhä vaan teen pätkätöitä. Lapset jo 9- ja 6- vuotiaat.
Tuntuu vain siltä, ettei yksikään mies halua edes yrittää lasta kanssani, vaikka omasta mielestäni olisin ihan valmis jo. Valmistun vähän myöhässä ensi talvena ja työpaikka on jo tiedossa joksikin aikaa. Ap
Jos valmistut ensi talvena, niin voisittehan ihan hyvin aloittaa yrittämisen vaikka nyt loppuvuodesta? Vakityön saamiseen menee helposti pari-kolme vuotta ellei enemmänkin, tässä taloustilanteessa. Monet palkkaavat vain määräaikaisia..
Aika iso edellytys perheen perustamiselle sinänsä, musta jo tutkinnon + ahkeran työnhaun pitäisi riittää, jos mieskin haluaa lapsia ja ikääkin alkaa olla.
No niin ne ihmiset muuttuu. Ihan normaalia se on, että nuorempana karsastaa vaikka sitä lasten saantia ja omakotitaloa, aina ei tarvitse tulla kuin muutama vuosi kehiin ja ajatukset kypsyy ja alkaakin haluamaan niitä asioita joita ennen karsasti, ehkä vähän pelkäsikin (kuten vaikka miten pärjää rahallisesti jne). On myös ihan normaalia, että kun kumppani vaihtuu uuteen niin yhtäkkiä lapsivastaisesta, avioliittovastaisesta tai vakiintumisvastaisesta yksilöstä kuoriutuukin pesunkestävä perheeniskä. Voi olla että eksäsi on joko vain kypsytellyt ajatuksiaan lapsiperheen arjesta tai sitten hän ei alunperinkään oikeasti halunnutkaan niitä lapsia juuri sinun kanssasi ja tuo "ei vielä" on ollut vain tekosyy siirtää asia sillä hetkellä pois puheista.
Mun mies myös tuommoinen. Kauhea liuta syitä miksi ei vielä. Tämän luettuani alkoi jo vähän huolettaa..
Ei kannata odottaa liian myöhään. Itse olin niin tyhmä että odotin yli kolmekymppiseksi ja ei mieskään suostunut tekemään lapsia. Nyt ei tahdo tämä lapsenteko onnistua, yli puolivuotta jo yritystä alla. Varmaan pitää ruveta tutkimuksiin varailemaan aikaa...
Oon ap periaatteessa samankaltaisessa tilanteessa. Oon 21v, sh-opinnot puolessa välissä ja vauvakuumeilen. Miehen kanssa asiasta puhuttu, mutta yhessä tultiin samaan päätökseen: "Ei ole vielä oikea aika." En usko, että AP sunkaan mies tahallaan ja ilkeyttään haluaa pitkittää lasten yritystä. Mutta kannattaa oikeasti käydä se koulu ensin loppuun. Sanoit, että valmistuminen tulee olemaan vähän myöhässä muutenkin. Jos lapsen tähän väliin yrittää tehdä, koulusta valmistautuminen venyisi vielä vuodella eteenpäin. Lisäksi säästöjä kannattaa myöskin kerryttää. Vauvan tulo perheeseen syö aivan järkyttävästi rahaa. Pelkällä kotihoidon tuella ja lapsilisällä ei pitkälle pötki. Ja jos sulla ei oo töitä tai säästöjä, miehen tulisi sitten elättää koko perhe. Lapsiperheen arkikin on oikeasti paljon helpompaa, jos rahaa on säästössä sen verran, että äkilliset sairaanhoitokulut, lapsenvahdin palkat, tarvittavien tavaroiden hankinta ja yms. ei vie perhettä vielä vararikkoon. Vauvakuume on perseestä, jos asialle ei voi mitään tehdä... Mutta kannattaa oikeasti ajatella koko perheen etua, sillä vauva-arki on tarpeeksi kuluttavaa ilman suuria rahahuoliakin. Puoli toista vuotta menee nopeasti ja sanoitkin, että töitäkin on tiedossa. Suosittelen opiskelemaan tutkinnon loppuun ja käymään töissä, säästä hetki. Silloin on turvallisempi lähtökohta lähteä lasta yrittämään. Mullakin lapsihaaveet lykkääntyy ainakin 3-4 vuotta vielä eteenpäin. Mutta tiedän, että tulee olemaan sen arvoista. Tsemppiä sullekin AP! :)
N21
Täysin moraalitonta etsiä itselleen vakipaikkaa voidakseen jäädä mahdollisimman pian lomille pyöräytettyään rakkauden pershedelmän. Mitä pienempi yritys, sen julmempaa tuo on. Akateemiselle naiselle hyvä hetki lisääntyä on opintojen loppusuoralla (esim. gradun teko äitiyslomalla), ensimmäisten määräaikaisten työpätkien jälkeen TAI sitten uran lähdettyä kunnolla rullaamaan, kun on jo kunnolla tuottanut palkkaajalleen vastinetta työhönottonsa jälkeen. Tuollaiset loisemakot pilaavat kunniallisten naisten maineen ja vaikeuttavat näidenkin työnhakua.
No mistä sä tiedät, vaikka nainen olisi tullut vahingossa raskaaksi, eikä ole halunnut tehdä aborttia.