Apua, mulle on kasvamassa parta! Mitä voin tehdä? -N34
Se alkoi yhdestä mustasta haivenesta leukapielessä, ja nypin sen pois aina kun se kasvoi takaisin. Sitten haivenia oli kaksi, sitten kolme, sitten pieni rykelmä. Ehkä haiven on väärä sana kun nuo ovat tuollaista jouhi-tyyppiä enemmänkin. Aina kun tunnustelen sitä kohtaa mistä olen juuri siivonnut rykelmän, siihen on kasvamassa uutta. En edes tiedä miltä näyttäisi jos olisin pari viikkoa nyppimättä.
Hassuinta on että kaikki kasvavat vasemmalla leukapielellä, paitsi ihan uusimmat jotka ovat alkaneet ilmestyä ihan leukaan. Tietääkseni kenelläkään suvun naisista ei ollut tällaista. Useimmilta on paha kysyä kun on jo multaa nenän päällä.
Mikä eteen? Tuleeko minusta lopulta parrakas nainen?? Onko muille käynyt näin?
Apua
Kommentit (41)
Minulla parrankasvu räjähti, kun paino nousi. Sitä kasvaa leuan lisäksi kaulassa, on mustaa piikkikarvaa oikein. Päivittäin saa sheivata, nyppimisestä iho menee huonoon kuntoon.
Pakko myöntää että painoa on tullut laittoman paljon lisää viimeisen kolmen vuoden aikana. Tämän lisäksi mulla oli yksi kerta niin järjettömän suuri kipu vasemmalla munasarjojen kohdalla että jouduin lähtemään keskellä yötä päivystykseen. Siellä hoitaja palpoi eikä osannut sanoa oikein mitään, sanoi vain että mene takaisin kotiin lepäämään ja ota buranaa. Kysyi vielä että en kai ole krapuloissani (?). En juo, ja kipu oli niin kova että mies joutui lastaamaan mut auton takapenkille kyyditettäessä. En ole koskaan vastaavaa kokenut, ja kipukynnyskin on niin korkea että kerran meni pari päivää kävellessä murtuneella jalalla.
Kysyin siinä sitten hoitajalta että onko hänellä mitään mielipidettä siitä mikä kivun voisi aiheuttaa, ja hän vain kohautti olkapäitään ja sanoi että ehkä puhjennut kysta. Lääkärin kanssa jutteli puhelimessa ja lekuri oli vain sanonut että laittakaa kotia.
Tämän kerron koska tuo pcos ehdotus.
ap
Yleinen ongelma jos tähän on uskomista.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4352428/nainen-kasvaako-sinulla-viiksik…
Vierailija kirjoitti:
Yleinen ongelma jos tähän on uskomista.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4352428/nainen-kasvaako-sinulla-viiksik…
No eihän toi liity mitenkään siihen että alkaa aikuisiällä ilmetä partajouhia. Useimmilla naisilla ne "viiksikarvat" alkaa ilmetä siinä teini-iässä.
Mutta tämä oli selvästi miehen kommentti.
Minä sain lääkäriltä reseptin Vaniqa-merkkiseen rasvaan. Kävin ensin verikokeissa, missä hormonit tarkistettiin, että kaikki ok. Rasvan vaikutus alkaa vasta useamman viikon käytön jälkeen. Minulla on karvankasvu leuassa ja kaulassa (n1kk käyttöä) vähentynyt puolella. Toivottavasti loppuisi kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla parrankasvu räjähti, kun paino nousi. Sitä kasvaa leuan lisäksi kaulassa, on mustaa piikkikarvaa oikein. Päivittäin saa sheivata, nyppimisestä iho menee huonoon kuntoon.
Kohta Suomessa on parrakkaat naiset. Auts.
Mulla ollut sama ongelma jo 10v, ikää nyt 40+. Ne tosiaan lisääntyvät. Aamulla kun nypin pinseteillä, seuraavana aamuna jo tuntuu sormella uudet. Ja mulla myös enemmän vasemmalla puolella kuin oikealla. Kamala ongelma:( En ole käynyt kokeissa, sillä oletan, ettei julkisella puolella pääse. Eikä ole varaa yksityiseen. Sheivaaminen ei oikein toimi näihin, kun jää mustat pisteet leukaan. Olen hoikka, joten painoa ei voi syyttää.
Mulla kans kasvaa karvoja vääräs paikassa,, todella inhottavaa, mä käytän sitä flawless konetta, kasvo karvoihin
Vierailija kirjoitti:
Minä sain lääkäriltä reseptin Vaniqa-merkkiseen rasvaan. Kävin ensin verikokeissa, missä hormonit tarkistettiin, että kaikki ok. Rasvan vaikutus alkaa vasta useamman viikon käytön jälkeen. Minulla on karvankasvu leuassa ja kaulassa (n1kk käyttöä) vähentynyt puolella. Toivottavasti loppuisi kokonaan.
En oo tienny että tämmöseen vaivaan on joku rasva, tota pitäis kyllä kokeilla
Auttaako tuo rasva? Valoimpulssihoito kai tehokas?
Olen miettinyt jotain laserhoitoja, mutta kaiketi ensimmäinen homma olisi laihdutus? Voiko lääkäri jotenkin todeta pcos:n ja onko se monimutkaistakin? Siis sitä vain mietin että en tiedä uskotaanko vaikka menisinkin lääkäriin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut sama ongelma jo 10v, ikää nyt 40+. Ne tosiaan lisääntyvät. Aamulla kun nypin pinseteillä, seuraavana aamuna jo tuntuu sormella uudet. Ja mulla myös enemmän vasemmalla puolella kuin oikealla. Kamala ongelma:( En ole käynyt kokeissa, sillä oletan, ettei julkisella puolella pääse. Eikä ole varaa yksityiseen. Sheivaaminen ei oikein toimi näihin, kun jää mustat pisteet leukaan. Olen hoikka, joten painoa ei voi syyttää.
Kerrankin joku jolla sama ongelma. Ja samoin myös oletan että julkisella puolella ei mihinkään pääse, eikä myöskään ole varaa yksityiseen. Olen pahoillani että myös joudut kokemaan tämän. :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä pcos on?
Pecos Bill oli cowboy, joka käytti kalkkarokäärmettä ruoskana.
Minä kävin hakemassa Vaniqa-rasvaan reseptin ihan tämän vuoden puolella. Julkisella kävin valittamassa ihan muita vaivoja ja samalla kysäisin rasvasta. Lääkäri ei ollut kuullutkaan, mutta oli mukava ja otti selvää. Rasva siis kuuluu erikoissairaanhoidonpiirin lääkkeisiin vai miten se nyt sanotaan. Konsultoi ihotautilääkäriä, joka määräsi muutaman verikokeen. Paikanpäällä ei tarvinnut käydä. Ja karvankasvu ei siis saa johtua mieshormoneista.
Rasva on melko kallista perus Niveaan verrattuna, mutta mitäpä sitä ei kokeilisi. Käyttöä pitää jatkaa 2-4kk:tta jotta teho näkyy. Jos ei auta niin on lopetettava. Itsellä käyttöä takana reilu kk ja puoleen on karvankasvu vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin hakemassa Vaniqa-rasvaan reseptin ihan tämän vuoden puolella. Julkisella kävin valittamassa ihan muita vaivoja ja samalla kysäisin rasvasta. Lääkäri ei ollut kuullutkaan, mutta oli mukava ja otti selvää. Rasva siis kuuluu erikoissairaanhoidonpiirin lääkkeisiin vai miten se nyt sanotaan. Konsultoi ihotautilääkäriä, joka määräsi muutaman verikokeen. Paikanpäällä ei tarvinnut käydä. Ja karvankasvu ei siis saa johtua mieshormoneista.
Rasva on melko kallista perus Niveaan verrattuna, mutta mitäpä sitä ei kokeilisi. Käyttöä pitää jatkaa 2-4kk:tta jotta teho näkyy. Jos ei auta niin on lopetettava. Itsellä käyttöä takana reilu kk ja puoleen on karvankasvu vähentynyt.
Rasvat on paikallisia hoitoja eikä todellakaan ratkaise itse ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasva on melko kallista perus Niveaan verrattuna, mutta mitäpä sitä ei kokeilisi. Käyttöä pitää jatkaa 2-4kk:tta jotta teho näkyy. Jos ei auta niin on lopetettava. Itsellä käyttöä takana reilu kk ja puoleen on karvankasvu vähentynyt.Rasvat on paikallisia hoitoja eikä todellakaan ratkaise itse ongelmaa.
Minun kohdallani itse ongelmaa ei ainakaan löytynyt. Vaihtoehtona olisi omakustanteinen laser, mikä on myös melko kallista. Kyllä tuo Vaniqa on elämää helpottanut. Tuubi kestää sen 2-3kk:tta riippuen alueesta.
30+ ihmisillä aika yleinen ongelma. Ei tarvitse edes olla mitään sairautta taustalla. Ei kai tuohon oikein auta muu kuin laserointi.