Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omistusasunnon etsijät! Laitatteko asunnon etsimisen kesäksi jäihin vai

Vierailija
29.06.2015 |

käytättekö kesäajankin ahkeraan etuoven klikkailun ja asuntonäytöissä kiertämiseen?

Ois ihana löytää syksyksi uusi koti, mut mies on sitä mieltä, että kesäksi unohdetaan koko asia ja syksyllä jatketaan...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:30"]

Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni.

[/quote]

Ei nillä nyt ihmeemmin tunnu olevan kiire myydä, jos ette ole kauppoja tehneet. Kaveri teki kuten sinä ja vanavedessään tuli sijoituskämpän etsijä, joka sai helpot kaupat. Kaverin pohjanoteeraukselle naurettiin ja sitten tehtiin kaupat asialliseen hintaan.

Vierailija
2/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:30"]Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni.
[/quote]
Miten tarjouksiisi on reagoitu? Ovatko kaikki asunnot menneet jollekin toiselle ostajalle? Millaista asuntoa haet?
T. Toinen ensiasuntoa hakeva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse möin välittäjän kautta 2 asuntoa heinäkuussa. Ensimmäinen meni saman tien, kun laittoi kuvat nettiin. Toinen odotti sentään ekaa julkista näyttöä. Kyseessä oli vielä ihan peruskunnossa, ei lähelläkään Helsinkiä sijaitsevat kerrostaloasunnot. Myytiin 2 vuotta sitten.

Vierailija
4/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:14"]

Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni.

[/quote]

Ei nillä nyt ihmeemmin tunnu olevan kiire myydä, jos ette ole kauppoja tehneet. Kaveri teki kuten sinä ja vanavedessään tuli sijoituskämpän etsijä, joka sai helpot kaupat. Kaverin pohjanoteeraukselle naurettiin ja sitten tehtiin kaupat asialliseen hintaan.

[/quote]

Se ei kyllä minua kiinnosta jos joku ylihintaan asunnon ostanut on mennyt sirkuspelleksi ja antanut välittäjän naruttaa itseään noilla "kohta tulee sijoittaja ja vie tämän helmen" puheilla. Siinäpähän nauraa minun tarjoustani. Saa olla päässä vikaa.

Yksikään noista kolmesta asunnosta joihin olen tarjonnut ei ole vielä myyty.

Vierailija
5/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:14"]

[/quote]

[/quote]

Se ei kyllä minua kiinnosta jos joku ylihintaan asunnon ostanut on mennyt sirkuspelleksi ja antanut välittäjän naruttaa itseään noilla "kohta tulee sijoittaja ja vie tämän helmen" puheilla. Siinäpähän nauraa minun tarjoustani. Saa olla päässä vikaa.

Yksikään noista kolmesta asunnosta joihin olen tarjonnut ei ole vielä myyty.
[/quote]
Oletko ajatellut nostaa tarjoustasi? Ilmeisesti jostain kerrostalokämpistä kyse?

Vierailija
6/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:30"]Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni. [/quote] Miten tarjouksiisi on reagoitu? Ovatko kaikki asunnot menneet jollekin toiselle ostajalle? Millaista asuntoa haet? T. Toinen ensiasuntoa hakeva

[/quote]

Välittäjät alkuun itkeneet ja kitisseet etteivät kehtaa viedä tuollaista tarjousta, mutta sukunimeni perusteella tietävät tässä tuppukylässä/(välittäjien kielellä: Metropolissa) että maksukykyä riittää. Omakotitaloa etsin.

Vierailija
7/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:30"] Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni. [/quote] Ei nillä nyt ihmeemmin tunnu olevan kiire myydä, jos ette ole kauppoja tehneet. Kaveri teki kuten sinä ja vanavedessään tuli sijoituskämpän etsijä, joka sai helpot kaupat. Kaverin pohjanoteeraukselle naurettiin ja sitten tehtiin kaupat asialliseen hintaan. [/quote] Se ei kyllä minua kiinnosta jos joku ylihintaan asunnon ostanut on mennyt sirkuspelleksi ja antanut välittäjän naruttaa itseään noilla "kohta tulee sijoittaja ja vie tämän helmen" puheilla. Siinäpähän nauraa minun tarjoustani. Saa olla päässä vikaa. Yksikään noista kolmesta asunnosta joihin olen tarjonnut ei ole vielä myyty. [/quote] Oletko ajatellut nostaa tarjoustasi? Ilmeisesti jostain kerrostalokämpistä kyse?

[/quote]

En, mutta jos vielä palaavat asiaan, niin varmasti muutan tarjoustani. Lasku suuntaan nimittäin.

Vierailija
8/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoista tiedämme että kesällä kauppa hiljenee. Myyjät ovat lomalla ja matkustelevat, joten eivät ole jäerjestämässä näyttöjä tai sitten ovat rennosti kotosalla eivätkä halu kotiinsa ketään häiritsemään. Välittäjät ovat lomilla, eivätkö ole järjestämässä kauppoja, samoin pankista on porukka lomilla, eivätkä ole järjestämässä lainoja. Ostajat on lomilla ja matkustelemassa, joten hekään eivät ole näytöillä ravaamassa.

Vierailija
9/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (mulla) on haku päällä kokoajan. Oikotien syynään läpi joka päivä, joskus jopa useampaankin otteeseen. 
Miehen mielestä hätäilen turhaan ja muuton kanssa ei ole kiirettä, mutta lähestyvä putkiremontti hankaloittaa nykyisen asunnon myyntiä mitä lähemmäs remppaa mennään.

Vierailija
10/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:30"]Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni. [/quote] Miten tarjouksiisi on reagoitu? Ovatko kaikki asunnot menneet jollekin toiselle ostajalle? Millaista asuntoa haet? T. Toinen ensiasuntoa hakeva

[/quote]

Välittäjät alkuun itkeneet ja kitisseet etteivät kehtaa viedä tuollaista tarjousta, mutta sukunimeni perusteella tietävät tässä tuppukylässä/(välittäjien kielellä: Metropolissa) että maksukykyä riittää. Omakotitaloa etsin.
[/quote]
Tinkaatko tinkimisen ilosta vai olvatko talot mielestäsi hinnoiteltu väärin?

Vierailija
11/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:30"] Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni. [/quote] Ei nillä nyt ihmeemmin tunnu olevan kiire myydä, jos ette ole kauppoja tehneet. Kaveri teki kuten sinä ja vanavedessään tuli sijoituskämpän etsijä, joka sai helpot kaupat. Kaverin pohjanoteeraukselle naurettiin ja sitten tehtiin kaupat asialliseen hintaan. [/quote] Se ei kyllä minua kiinnosta jos joku ylihintaan asunnon ostanut on mennyt sirkuspelleksi ja antanut välittäjän naruttaa itseään noilla "kohta tulee sijoittaja ja vie tämän helmen" puheilla. Siinäpähän nauraa minun tarjoustani. Saa olla päässä vikaa. Yksikään noista kolmesta asunnosta joihin olen tarjonnut ei ole vielä myyty. [/quote] Oletko ajatellut nostaa tarjoustasi? Ilmeisesti jostain kerrostalokämpistä kyse?

[/quote]

En, mutta jos vielä palaavat asiaan, niin varmasti muutan tarjoustani. Lasku suuntaan nimittäin.
[/quote]
Haluatko oikeasti ostaa joain vai testailetko huviksesi?

Vierailija
12/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:30"] Olen ensiasunnon ostaja, ja olen jättänyt tarjouksen tänä vuonna jo kolmesta asunnosta. Aina vähintään -25%. Minulla ei ole mikään kiire ostaa, mutta myyjillä tuntuu olevan kova kiire myydä. Katsellaan rauhassa kunnes loppuun asti tingattu kala uiskentelee koukkuuni. [/quote] Ei nillä nyt ihmeemmin tunnu olevan kiire myydä, jos ette ole kauppoja tehneet. Kaveri teki kuten sinä ja vanavedessään tuli sijoituskämpän etsijä, joka sai helpot kaupat. Kaverin pohjanoteeraukselle naurettiin ja sitten tehtiin kaupat asialliseen hintaan. [/quote] Se ei kyllä minua kiinnosta jos joku ylihintaan asunnon ostanut on mennyt sirkuspelleksi ja antanut välittäjän naruttaa itseään noilla "kohta tulee sijoittaja ja vie tämän helmen" puheilla. Siinäpähän nauraa minun tarjoustani. Saa olla päässä vikaa. Yksikään noista kolmesta asunnosta joihin olen tarjonnut ei ole vielä myyty. [/quote] Oletko ajatellut nostaa tarjoustasi? Ilmeisesti jostain kerrostalokämpistä kyse? [/quote] En, mutta jos vielä palaavat asiaan, niin varmasti muutan tarjoustani. Lasku suuntaan nimittäin. [/quote] Haluatko oikeasti ostaa joain vai testailetko huviksesi?

[/quote]

Tuolla menolla taitaa k.o. tyyppi asua vuokralla vielä vanhuksenakin. :)

Vierailija
13/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:09"]

Meillä ainakin on haku päällä kesälläkin. Ei tosin ole kauhean suuritöistä hommaa, kun sähköpostiin tulee ilmoitukset kaikista hakukriteereihin sopivista taloista. Ehkä kerran viikossa ilmoitetaan uusi hakukriteereihin sopiva talo, ja vielä ei ole tullut yhtään, jota olisi halunnut mennä katsomaan.

[/quote]

Ne on samat asunnot, jotka julkisissa näytöissä. Tarjonta huonolaatuista nykyään, ongelmalliset myynnissä, välittäjiä kiinnostaa vain palkkionsa, ei työn laatu, tai edes työ. Nähty.

Vierailija
14/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:21"]

[/quote]

[/quote]

Heh, voi vaikutta kyllä, että yleensäkin olis rahat tiskiin. Tänä päivänä on paljon haahuilijoita, ja paskavälittäjiä. Mut kivaa on kun on maksukykyä ja se voi vaikuttaa jopa tunteissakin asunnon myyjään, että kämppä menee vaalijoille, joilla on varaa pitää huolta asunnosta.

Vierailija
15/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai etsitään koko ajan, unelma voi mennä sivu suun jos tauolle ryhdytään. Me etsitään tietyltä maaseutukylästä tonttia tai taloa, joten seuranta on helppoa kun vaihtoehtoja on vain parikymmentä.

Vierailija
16/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomarkkinat hiljenee kesän ajaksi, koska ihmiset eivät käy näytöissä, ovat lomilla.. Sauma on hyvä asunnon etsimiseen, koska avioerot pamahtavat ajatuksiin kesälomien aikana.: ) Tunteet ovat kuumina ja jos osuu hyvään saumaan, voi saada nopeaan ja edullisesti kivan asunnon. Terkkui miehellesi.

Vierailija
17/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juoksin näytöillä nimenomaan kesällä kun oli arki löysempää. En ymmärrä miksi kesällä pitäisi pitää tauko jos silloin nimenomaa aikaa on. :D

Vierailija
18/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson koko ajan aktiivisesti asuntoa ja olen käynyt näytöissä keväästä saakka. Syksyyn mennessä, eli kesän aikana pitää olla uusi koti hankittuna. Ostan heti, kun joku kolahtaa ja tunnen tulleeni KOTIIN. :-)

Vierailija
19/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesällä näkee pihat kaikessa loistossaan, hoksaa jos naapurin puut varjostaa jne. Jos ok-taloa etsii, siis.

Vierailija
20/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesällä ostettuun taloon pääsee ennen sateista syksyä ja talven kylmiä muuttamaan. Ei kannata taukoa pitää, ihan varmasti livahtaa unelma silloin ohi.