Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt THL väittää, että viinien siirtyminen kauppoihin nostaisi alkoholin kulutusta. :D

Vierailija
15.02.2022 |

On toi THL kyllä täysin turha laitos.. onko se missään ollut oikeassa koskaan?

Muistatteko kun IV-oluen siirtyminen kauppoihin piti nostaa alkoholiongelmat taivaisiin? Mitään ei tapahtunut.. kuten ei tapahdu viinienkään kanssa. THL on hallituksen äänitorvi ja vastustaminen johtuu vain Alkon monopolin turvaamisesta.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ne viinit tuoda ainakin isompiin kauppoihin, missä on henkilökuntaa enemmän kuin muutama kassatyöntekijä/hyllyttäjä. Uskoisin, että väkevien haku Alkosta vähenisi.

Vierailija
22/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ole epäilystäkään. Kun maailma muuttuu, se tuhoutuu. Opit myös kasvatuksesta, kasvatuksesta ja Herran huoneesta.

Sinun on myös työskenneltävä kovasti, liittyä koulutukseesi. Maailma on muuttanut ulkonäköään.

Minua kiehtoo Vapahtajan kuvaus kasvatuksesta. Hän huolehtii palvelijoistaan, ja hän pitää huolta ihmisistä, jotka odottavat häntä, jotta hän voi tehdä sen. Olet tehnyt siitä suuren juotteen, jonka ammattitaito on erittäin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se Alko on kuitenkin aina siinä kaupan vieressä, joten ei näitä ihan tajua.

Aina? EI se nyt tietenkään aina ole siinä vieressä, mitä höpötät? Alkoja ei ole Suomessa kuin reilu 300 kpl.

Tuo vääristää kilpailua.

Kumma kun minä olen onnistunut asumaan ympäri suomea ja jopa muutaman tuhannen ihmisen maaseutupaikkakunnalla on ollut Alko ruokakaupan ja apteekin välissä. Cittarin kassalta on yleensä muuta askel Alkoon ja sama on Prismassa.

Vierailija
24/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaise meitä kahta teologian ja teologian opetuksessa. Suorita kolmen kurssin kurssi, joka johtaa Herran opetukseen teologian talossa ja temppelimessun viettoon. Tämä on hieno peli! Kootkoot ihmiset yhteen, ja kootkoon heidät yhteen.

Mitä on teologia ja tieto? Mikä on vastaus niille, jotka kysyvät, mitä aiot kertoa. Tämä on henkensä menettäneiden työtä. Entä heidän teologiansa ja tietämättömyytensä?

Varo, ettet tee niin – mutta älä tee niin uudelleen. Teologit, jotka tietävät ministeriön taustan ja totuuden, saavat tietoa annetuista tiedoista, mutta jos uskot teologiaan ja maailmantietoisuuteen, se on vaikeaa. On selvää, että olemme nuoria - aivan kuten vanha mies - joiden henkilöllisyyttä ei ole vielä tunnistettu.

Pelastukoon kansanne teologian ja teologian tietämyksen ansiosta. Yksi tärkeimmistä asioista on, että meillä on ainutlaatuinen identiteetti, jota rakennamme yhdessä. Voi olla, ettet ole pystynyt ottamaan selvää.

Vierailija
25/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se Alko on kuitenkin aina siinä kaupan vieressä, joten ei näitä ihan tajua.

Aina? EI se nyt tietenkään aina ole siinä vieressä, mitä höpötät? Alkoja ei ole Suomessa kuin reilu 300 kpl.

Tuo vääristää kilpailua.

Ei vääristä, koska kilpailua ei ole.

Vierailija
26/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vääristää kilpailua.

Kumma kun minä olen onnistunut asumaan ympäri suomea ja jopa muutaman tuhannen ihmisen maaseutupaikkakunnalla on ollut Alko ruokakaupan ja apteekin välissä. Cittarin kassalta on yleensä muuta askel Alkoon ja sama on Prismassa.

Faktassa ei ole mitään kummaa.

https://www.alko.fi/alko-oy/liikepaikat/myymaloiden-lukumaara/

"Alkolla on 368 myymälää"

Kun vertaat tuota määrää Suomen kauppojen määrään, niin onhan se vähän. Ne kaupat joissa on Alko samassa rakennuksessa saavat turhaa etua joka vääristää kilpailua.

Vierailija
27/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus varmaan olisi nostanut henkilökohtaista kulutusta, koska olen aina ollut tosi laiska käymään alkossa. Nykyisin viinipullo on aivan liian iso ja puolikkaiden pullojen valikoima heikko

Vierailija
28/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vääristää kilpailua.

Ei vääristä, koska kilpailua ei ole.

Eli sinun mielestä S-ketjulla, K-ryhmällä sekä Lidlillä on kartelli? Onko sinulla jotain näyttöä tälle?

Vierailija
29/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista. Ei juomakertoina, mutta juoman sisältönä. Kolmen oluen sijasta mukaan lähtee pullo viiniä. Puhdasta alkoholia viinissä on enemmän.

Vierailija
30/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluatte viinit pois Alkosta? Alkolla on hyvä myymäläkattavuus, kohtuulliset hinnat ja erinomainen valikoima. Olen asunut Irlannissa ja Britanniassa, sekä oleskellut pitkään Kanadassa. Ja olen niin usein kaivannut Alkon monipuolista viinivalikomaa, myyjien tietämystä ja avuliaisuutta. Ettei saa vastaukseksi" eiks ne kaikki ole yhtä makeita", " mitä se riesling on ", " meillä myydään vain ranskalaisia ja italialaisia viinejä" yms. Ja halvin prosecco maksaa yli 18 euroa

Vierailija
31/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä älytöntä holhousta.

Viinit kauppoihin ja vaikka väkevätkin.

Tilaan ulkomailta siihen asti kun kauppaa vapautetaan.

Vierailija
32/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluatte viinit pois Alkosta? Alkolla on hyvä myymäläkattavuus, kohtuulliset hinnat ja erinomainen valikoima. Olen asunut Irlannissa ja Britanniassa, sekä oleskellut pitkään Kanadassa. Ja olen niin usein kaivannut Alkon monipuolista viinivalikomaa, myyjien tietämystä ja avuliaisuutta. Ettei saa vastaukseksi" eiks ne kaikki ole yhtä makeita", " mitä se riesling on ", " meillä myydään vain ranskalaisia ja italialaisia viinejä" yms. Ja halvin prosecco maksaa yli 18 euroa

Ei alkoholiliikkeet mihinkään katoa. Jos tarvetta erikoisjuomille on, niin sellainen kyllä perustetaan. Mutta on turhaa ylläpitää sellaista verovaroin vain, että shampanjasosialisti saa herkkujuomia helposti.

Vierailija
33/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista. Ei juomakertoina, mutta juoman sisältönä. Kolmen oluen sijasta mukaan lähtee pullo viiniä. Puhdasta alkoholia viinissä on enemmän.

Samaa THL väitti IV-oluen kanssa. Olivat väärässä, kuten ovat tässäkin asiassa.

Vierailija
34/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkothan oli pitkään s-ryhmän kauppojen yhteydessä kunnes muistaakseni lidl nosti pienen kohun asiasta. Sen jälkeen niitä jaettiin vähän tasaisemmin.

Vierailija
35/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n kauhukuvien maalailu on saanut jo koomisia piirteitä, heidän ennusteensa on mennyt täysin päin peetä joka ikinen kerta. Olisiko aika lakkauttaa koko laitos tarpeettomana ja jopa haitallisena yhteiskunnalle. Uskottavuus menetetään vain kerran.

Vierailija
36/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus: viiniä menee ENEMMÄN kun sitä on "pakko" pitää kotona varalla.

Hyvä esimerkki joulu: sukua kokoontui n. 10/hlö yhteen, viikonlopulle piti varata viiniä (sekä puna- että valkoviiniä) pullo kaupalla ettei lopu kesken.

No loppujen lopuksi viiniä menikin yllättävän vähän (ruuan kanssa n. puolet otti lasillisen, puolet jätti alkon väliin, ja pari hlö otti illalla pari lasillista iltaa istuessa) --> minulla on kotona useita pulloja viiniä, mitkä tässä jossain kohtaa "pitää" lipitellä pois etteivät happane, eivät ole vuosikertaviinejä vaan ihan perusviinejä.

Jos lähikaupasta olisi saanut viiniä, olisin voinut ostaa jouluksi alkujaan vähemmän, ja kipaista joulupäivänä lisää JOS tarve olisi vaatinut.

Ja tuo sama toistuu aina, juhannukset, uudetvuodet sun muut, ikävää jos juomat loppuu kesken, ja sitten juhlien jälkeen miettii milloin/mihin loput käyttää.

Vierailija
37/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Alkon juomat on tutkittu maun lisäksi myös kemiallinen tutkimus juoman sisältämistä aineista. Mä olen joskus ulkomailla ostanut kaupasta viinejä, jotka on olleet selvästi pilalla

Vierailija
38/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vääristää kilpailua.

Faktassa ei ole mitään kummaa.

https://www.alko.fi/alko-oy/liikepaikat/myymaloiden-lukumaara/

"Alkolla on 368 myymälää"

Kun vertaat tuota määrää Suomen kauppojen määrään, niin onhan se vähän. Ne kaupat joissa on Alko samassa rakennuksessa saavat turhaa etua joka vääristää kilpailua.

Ota huomioon että moni kauppa sijaitsee suomessa ostoskeskuksessa, joten se alko on siinä hyvässä lykyssä vähintään viiden erikokoisen elintarvikepuljun naapurina.

Vierailija
39/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lonkero ja IV olut tuli maitokauppaan.

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005909782.html

”Tuomiopäivän ennusteesta tuli suutari – Suomalaisten piti juoda itsensä hengiltä, kun alkoho­lilaki uudistui, ja nyt THL saa selittää, mitä tuli väitettyä

Vuosi sitten Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos ennusti, että alkoholin kokonaiskulutus kasvaa neljä prosenttia, kun vahvat oluet ja lonkero tulevat ruokakauppoihin. Kulutus on kuitenkin kasvanut vain hitusen. Sitäkin selittää harvinaisen kuuma kesä.”

Vierailija
40/96 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Alkon juomat on tutkittu maun lisäksi myös kemiallinen tutkimus juoman sisältämistä aineista. Mä olen joskus ulkomailla ostanut kaupasta viinejä, jotka on olleet selvästi pilalla

Sä meinaat, että Suomessa saisi myydä kaupassa pilaantuneita tuotteita oli ne sitten alkoholituotteita tai jotain muuta?