Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos epäilisit puolisosi olevan ihastunut toiseen?

Vierailija
29.06.2015 |

Siis tilanteessa, jossa sinulla ei ole asiasta todisteita, pelkkä epäilys?

Kysyisitkö suoraan vai ajattelisitko että hän ottaa kyllä asian puheeksi mikäli niin on päässyt käymään?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:46"]Millaisista merkeistä epäilet puolison olevan ihastunut toiseen? [/quote] No merkkejä ei paljon ole, en itse asiassa usko että mieheni olisi ihastunut, aloitin keskustelun enemmänkin uteliaisuudesta siihen, millaisia kokemuksia asiasta löytyy ja miten ihmiset toimivat näissä tilanteissa. Myönnettäköön että olen kyllä hieman mustasukkainen. Mies puhuu tästä eräästä naisesta eri tavalla kuin muista ihmisistä, aina jotenkin ihailevaan sävyyn, on aika paljon yhteydessä häneen ja hymyilee puhelimelleen (satuin näkemään ohi kulkiessani että tekstaili hänelle)... minulla heräsi epäilys silloin, kun mustasukkaisuuden vallassa lipsautin mielestäni aika viattoman (ei ilkeän) kommentin siitä kuinka tärkeä nainen näköjään on miehelle, ja mies räjähti aivan totaalisesti. Huusi 10min putkeen kuinka en salli hänelle muka ystäviä. Ja yleensä mies on siis todella rauhallinen, myös riitatilanteissa, ei ole ennen tuota ikinä huutanut, heräsi epäilys että voiko noin raju reaktio olla viatonta... Mutta olen kyllä aika herkkis ja helposti mustasukkainen luonne ja siksi ajattelenkin että liioittelen asiaa. Uskon että mies puhuisi jos olisi aihetta, hän on aina hyvin avoin asioista... en ajatellut kysyä koska en halua turhaa draamaa välillemme ja tosiaankin uskon olevani turhasta mustasukkainen... kai. Ap

[/quote]

Hyökkäys on paras puolustus.

Vierailija
2/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin tietenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin sen kanssa siitäkin asiasta ihan suoraan, kuten kaikesta muustakin.

Vierailija
4/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin neuvoa av-palstalta, vaikka tietäisin että vastaus on "jätä se sika!!"

Vierailija
5/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, on ollutkin ihastunut. Jos ihastukselta alkaa lohkeamaan piparia niin siinä kohtaa ukko kiertoon.

Vierailija
6/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ihastuksia tulee ja menee. Myös ap itse ihastuu joskus. Ja koska kukaan ei voi omistaa toista, varsinkaan toisen ajatuksia, on ihan turha tehdä numeroa asiasta, joka ei ole omissa käsissä. Jokainen valitsee itse oman sitoutumisen asteen ja parisuhteessa on sitten vain toivottava, että oma ja toisen sitoutumishalu on suunnilleen samalla tasolla. Koska toista ei voi muuttaa, itseään ainoastaan. 

Unohtaisin koko jutun. Jos ihastuminen muuttuu joksikin vakavammaksi, on sitten sen ihastuneen osapuolen tehtävä ottaa asia esille. Sitten pitää miettiä yhdessä miten vapaita siinä omassa parisuhteessa halutaan olla. Kompromissejä. 

Vierailija
7/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin. Ja kysyin. Oli ollut ihastunut. Asia vaivaa minua edelleen, vaikka oli ohimenevä. Mies siis tunnusti olleensa joskus ihastunut ystävääni. Ystävänikin sen tiesi. Mitään ei ole tapahtunut. Pahimmillaan ajattelen, että oli ihastunut jo alkuaikoinamme ja otti minut, koska ei häntä saanut.
Ollaan oltu yhdessä 18 vuotta. Edelleen asia kiusaa minua. Epäilin sitä n. 5 vuotta sitten

Vierailija
8/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista merkeistä epäilet puolison olevan ihastunut toiseen?

Vierailija
9/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin itsellenikin sivusuhteen.

Vierailija
10/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en kakkosviulua soittele, joten kysyisin suoraan asiasta ja vastauksesta riippuisi jatko.

Vierailija
11/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Monet tykkäävät avoimuudesta, mutta minä en niin välitä ihastuksista puhumisesta. Niitä tulee ja menee joka parisuhteessa. Ihastuksen tunnustaminen luo vain turhia jännitteitä ja kylvää epäluuloisuutta. Loppujen lopuksi merkityksetön asia saattaa paisua turhan suureksi. Annan mielelläni kumppanilleni näissä asioissa vähän yksityisyyttä ja odotan sitä samaa.

Pettämistä tai ihastuksen lietsomista en toki hyväksy. Mielestäni olisi sopimatonta esim. kertoa ihastuksensa kohteelle tunteistaan.

Vierailija
12/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia ihastua toiseen pitkässä parisuhteessa. Siihen ei voi itse vaikuttaa. Se onkin sitten asia erikseen, mitä sille ihastumiselle tekee.

Vierailija
13/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:46"]Millaisista merkeistä epäilet puolison olevan ihastunut toiseen?
[/quote]

No merkkejä ei paljon ole, en itse asiassa usko että mieheni olisi ihastunut, aloitin keskustelun enemmänkin uteliaisuudesta siihen, millaisia kokemuksia asiasta löytyy ja miten ihmiset toimivat näissä tilanteissa.

Myönnettäköön että olen kyllä hieman mustasukkainen. Mies puhuu tästä eräästä naisesta eri tavalla kuin muista ihmisistä, aina jotenkin ihailevaan sävyyn, on aika paljon yhteydessä häneen ja hymyilee puhelimelleen (satuin näkemään ohi kulkiessani että tekstaili hänelle)... minulla heräsi epäilys silloin, kun mustasukkaisuuden vallassa lipsautin mielestäni aika viattoman (ei ilkeän) kommentin siitä kuinka tärkeä nainen näköjään on miehelle, ja mies räjähti aivan totaalisesti. Huusi 10min putkeen kuinka en salli hänelle muka ystäviä. Ja yleensä mies on siis todella rauhallinen, myös riitatilanteissa, ei ole ennen tuota ikinä huutanut, heräsi epäilys että voiko noin raju reaktio olla viatonta...

Mutta olen kyllä aika herkkis ja helposti mustasukkainen luonne ja siksi ajattelenkin että liioittelen asiaa. Uskon että mies puhuisi jos olisi aihetta, hän on aina hyvin avoin asioista... en ajatellut kysyä koska en halua turhaa draamaa välillemme ja tosiaankin uskon olevani turhasta mustasukkainen... kai.

Ap

Vierailija
14/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:46"]Millaisista merkeistä epäilet puolison olevan ihastunut toiseen? [/quote] No merkkejä ei paljon ole, en itse asiassa usko että mieheni olisi ihastunut, aloitin keskustelun enemmänkin uteliaisuudesta siihen, millaisia kokemuksia asiasta löytyy ja miten ihmiset toimivat näissä tilanteissa. Myönnettäköön että olen kyllä hieman mustasukkainen. Mies puhuu tästä eräästä naisesta eri tavalla kuin muista ihmisistä, aina jotenkin ihailevaan sävyyn, on aika paljon yhteydessä häneen ja hymyilee puhelimelleen (satuin näkemään ohi kulkiessani että tekstaili hänelle)... minulla heräsi epäilys silloin, kun mustasukkaisuuden vallassa lipsautin mielestäni aika viattoman (ei ilkeän) kommentin siitä kuinka tärkeä nainen näköjään on miehelle, ja mies räjähti aivan totaalisesti. Huusi 10min putkeen kuinka en salli hänelle muka ystäviä. Ja yleensä mies on siis todella rauhallinen, myös riitatilanteissa, ei ole ennen tuota ikinä huutanut, heräsi epäilys että voiko noin raju reaktio olla viatonta... Mutta olen kyllä aika herkkis ja helposti mustasukkainen luonne ja siksi ajattelenkin että liioittelen asiaa. Uskon että mies puhuisi jos olisi aihetta, hän on aina hyvin avoin asioista... en ajatellut kysyä koska en halua turhaa draamaa välillemme ja tosiaankin uskon olevani turhasta mustasukkainen... kai. Ap

[/quote]

No et kyllä ihan turhasta vaikuta mustikselta...

Vierailija
15/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että mieheni ihailee tuota naista ei-romanttisessa mielessä, nainen on hyvin koulutettu ja älykäs, miksei sellaista ihmistä voisi arvostaa ja hänestä puhua ihan ilman romanttisia tunteitakin... yhteydenpito ja hänestä puhuminen oli vielä mielestäni ihan ok mutta tuo raivokohtaus pisti epäilemään että onkohan tässä nyt kuitenkin jotain tekeillä.

Ap

Vierailija
16/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla syytäkin olla mustis. Tässä toinen puhelimelleen huomaamattaan hymyilevä mies.

Vierailija
17/17 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle ne kaksi vaihtoehtoa, jotka varmaan tiedätkin, eli sinä tai se toinen. Miettimisaikaa kaksi tuntia ja jos valitsee sinut, niin kerrot, että sinä mietit vielä mitä teet. Se, että sinä valitset miehen, ei ole todellakaan itsestäänselvyys tuon karjumisen jälkeen. Kunnon juttelutuokio on joka tapauksessa nyt paikallaan ja molempien on osallistuttava siihen kunnolla. Tehtyjä ei saa tekemättömäksi ja ei tarvitsekaan, mutta parisuhteessa pitää olla asiallinen toista kohtaan aina. Pelisäännöt pitää tehdä viimeistään nyt selviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme