Hautajaisvirsi äidille?
Olisiko ehdotuksia? Äitini menehtyi viime keskiviikkona😭
Kommentit (25)
Osanottoni suruusi.
Ja vastauksena kysymykseesi esimerkiksi virsi numero 338, Päivä vain ja hetki kerrallansa on kaunis.
Joku kannustava kappale, kokoava, rauhoittava, että pysyy "koossa" kirkossa. Ei surullinen, että kaivetaan nenäliinapakkauksia paaleina ja joutuu lähtemään kesken pois.
Virsi 341, Kiitos sulle Jumalani.
Liikutun empaattisena 😢
Lämmin osanotto ikävään ja suruun ❤
Voimia kovasti ❤
Vierailija kirjoitti:
Joku kannustava kappale, kokoava, rauhoittava, että pysyy "koossa" kirkossa. Ei surullinen, että kaivetaan nenäliinapakkauksia paaleina ja joutuu lähtemään kesken pois.
Kaikki virret ovat surullisia tuossa tilanteessa. Esim. muulloin hyvin lohdullinen ja kaunis Jumalan kämmenellä on ihan "hanat auki" -matskua (jos näin saa tässä sanoa).
Mitä virttä sinä ehdottaisit?
Virsi 600 Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
Otan osaa suruusi, ap. Minä menetin äitini jouluna. Virttä 600 aioin minäkin ehdottaa. Suuresti kaunis ja lohdullinen.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni suruusi.
Ja vastauksena kysymykseesi esimerkiksi virsi numero 338, Päivä vain ja hetki kerrallansa on kaunis.
Tämä on myös minun mielestäni kaunis.
Osanotto suureen suruusi myös täältä.
Edellä mainittujen lisäksi mielestäni kauniita, hautajaisiin sopivia, virsiä ovat myös: Herra kädelläsi (virsi 517), Sun haltuus, rakas Isäni (virsi 377), Käyn kohti sinua (virsi 396) ja Oi herra, luoksein jää (virsi 555).
Vierailija kirjoitti:
Hautajaiset herkistävät ja liikuttuminen tapahtuu helpommin.
💕
Otan osaa suruun. Sopisiko virreksi jokin näistä:
Päivä vain ja hetki kerrallansa
https://virsikirja.fi/virsi-338-paiva-vain-ja-hetki-kerrallansa/
Sua kohti Herrani, löytyy kahtena eri suoennoksena:
https://virsikirja.fi/virsi-396-kayn-kohti-sinua/
tai
Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta
Sydämelliset osanotot.Ei mitään surullisempaa voi sattua.
Me tilasimme muusikon kirkon kautta rakkaan veljen hautajaisiin ja hän lauloi veljelleni rakkaan laulun "Mun sydämeni tänne jää". Hieman helpotti sen sijaan että lauloi virsiä. Veljeni oli 55 vuotta.
Onko sinun äidillä joku lempilaulu?
"Te murheelliset
Kun kuljette kyynelten teitä
Pois vaikerrukset
Maan multa ei armoa peitä"
Numeroa en muista.
Vierailija kirjoitti:
"Te murheelliset
Kun kuljette kyynelten teitä
Pois vaikerrukset
Maan multa ei armoa peitä"Numeroa en muista.
244
Minusta ”Kiitos sulle Jumalani” ”… armostaisi kaikesta, jota olen elinaikanani saanut tuntea” on todella ihana virsi hautajaisiin, varsinkin jos vainaja on saanut elää suht onnellisiksi aikoja.
https://virsikirja.fi/virsi-341a-kiitos-sulle-jumalani/
Otan osaa 💕 härlig är jorden, maa on niin kaunis
Vierailija kirjoitti:
Virsi 341, Kiitos sulle Jumalani.
Liikutun empaattisena 😢
Lämmin osanotto ikävään ja suruun ❤
Voimia kovasti ❤
Tuo oli isäni hautajaisissa. Pidä minusta kiinni myös.
Osanottoni suruusi.
Mä olen molemmille vanhemmilleni valinnut virren: Maa on niin kaunis.
Vaikka sitä joululaulunakin käytetään, niin on oikeasti hautajaisvirsi. Kaunein virsi mielestäni.