saako oman vauvan itkuun mennä hermot?
Tuli tosi paha mieli, kun nukutin tunnin huutavaa vauvaa, ja huomasin, että alkoi mennä jo hermot, kun ei rauhoittunut millään :( Siinä sitten yrittää pusutella, silitellä ja rahoitella sitä pientä, vaikka oikeasti tekisi mieli jättää vauva siihen ja lähteä ulos hiljaisuuteen. Tai tekisi ja tekisi. Tiedän, etten koskaan oikeasti jättäisi itkevää vauvaa yksin edes pariksi minuutiksi. Onko tällaiset ajatukset silti "luvallisia", ettei joka hetki sitä vauvaa oikeasti jaksaisi? En koskaan "uskaltaisi" sanoa miehellenikään esim, että "voitko sitä tulla jatkamaan tätä nukutusta, koska minulla menee hermot", koska minähän se olin, joka sen lapsen ensisijaisesti halusi. Siksi varmaan tuntuukin, että kaikki negatiiviset tunteet pitää väkisin sysätä syrjään :( Vauva on yleensä tosi helppo ja kaikin puolin aivan ihana, mutta tämä oli toinen kerta, kun huomasin, että tuollaiseen pitkään itkuun meni vähän hermot. Tulee siinä hetkessä aika iso itseinho, joten jos jollain samanlaisia kokemuksia niin niistä mielelläni kuulisin!
Kommentit (28)
Onpa vaikeata teillä tuo vauvan perushoito.
Vauvalla on jokin hätä jos se itkee, ap.
Nälkä, väsymys, paha olo tai kipu.
Vauvat nukahtavat helposti syöttöön.
Et sä mikään yli-ihminen voi olla.Tottakai sitä menee hermo rääkyvään vauvaan-oli se oma tai vieras.Silti sitä vauvaa rakastaa yli kaiken.Jos oot yksin jätä mieluummin sinne pinnasänkyyn huutamaan ja mene parvekkeelle laskee sataan.Se ei tee susta huonoa äitiä
Tottakai välillä menee hermot, jos itse olen väsynyt ja mikään ei kelpaa. Pistän yleensä kuulokkeet korville, musiikin täysille ja heijaan vauvaa
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:39"]Onpa vaikeata teillä tuo vauvan perushoito.
[/quote]Vauvat ei oo kaikki samanlaisia, niihin ei aina tepsi samat keinot.Tiesitkö, kaiken tietävä?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:39"]Onpa vaikeata teillä tuo vauvan perushoito.
[/quote]Vauvat ei oo kaikki samanlaisia, niihin ei aina tepsi samat keinot.Tiesitkö, kaiken tietävä?
[/quote]
Kyllä perustarpeet on kaikilla samat ja myös reagointitavat.
Minkä ikäinen? Pitääkl nukuttaa jos ei ole vielä väsynyt? Nukkuisiko jotenkin muuten paremmin?