Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisäänkasvaneet karvat, kuorinta ja aurinko? Apua!

Vierailija
29.06.2015 |

Säärikarvat tuntuvat kasvavan melkein kroonisesti ihon sisään (ainakin tietyissä kohdissa sääriä, reisiä ja intiimialueita)  ja olen yrittänyt kuoria ihoa parhaimpana mukaan. Iho luonnollisesti on arka jatkuvasta kuorinnasta ja täynnä punaisia läiskiä, jotka ovat tulleet ihon alle kasvaneen karvan pullahdettua pintaan kun iho sen päältä on kuorittu pois.

Miten ihmeessä uskallan enää koskaan altistaa nämä aristavat, muhkuraista perunapeltoa muistuttavat, läiskäiset  ihoalueet auringolle? En mitenkään? Pakko välttää koko kesä shortseja ja hameita, ja käyttää vain pitkälahkeisia housuja? Miten te kohtalotoverit asian hoidatte? :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä karvanpoistomenetelmää käytät?

Vierailija
2/7 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onneksi tulee noita sisäänkasvaneita karvoja vain intiimialueelle, joka ei ole useimmiten näkyvissä... Kuorinnasta en ole havainnut mitään hyötyä asiaan. Ainoa mikä mulla toimii on, että poistan karvat karvanpoistoaineella enkä höylälllä, nyppimällä tai vahalla tms. Eihän se välttämättä ihan parasta ole karvat liuottavia kemikaaleja ulkoisiin häpyhuuliin lykätä, mutta parempi sekin kuin kuukausia kestäneet tulehtuneet karvatupet ja sisäänkasvaneet karvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivaat vain ahkerammin, kyllä se iho siitä aikanaan parkkiintuu. Karvat pilaavat kanssaihmistesi kesän. Joten jos ulkona meinaat liikkua niin höylää vaan tai liiku haalarit päällä.

Voi olla toinenkin tie ... Jätä ajelematta paljaaksi. Karvan laatusi mukaan sopivan mittainen sänki, joka ei pistele. Ei se nyt niin pahalta näytä. Pakkoko se on muiden ehdoilla ja mielivallan alla elää. Hyväksyt itsesi sellaisena kuin ole, niin yksinkertaista se on.

En tiedä yhtään miestä, joka jättäisi nuolematta ja panematta sen takia, että naisella on siisti karvoitus. Ei edes luomupuska karkota kuin herkkähipiäisimmät friikit, joita ei mieheiksi voi nimittää.

Vierailija
4/7 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee AV-palstan monipuolisuuden. Kaksi neuvoa, joiden mukaan a) kuorinta ei kannata tai b) kannattaa jättää kaikki karvat ajelematta ja astella pitkässä sängessä kesälaitumilla.

Mun neuvo: kuorintaa, kuorintaa ja kuorintaa. Sekä mekaanista (isot rakeet) että mahdollisesti ns. kemiallista (miedot kotona käytettävät hapot). Kuorinnan jälkeen toki aina kosteutus jollain hyvin imeytyvällä, mielellään hoitavalla ja ihoa rauhoittavalla voiteella. Ja aurinkoon vain kunnon suojakertoimilla! Punaisista näppylöistä tuskin koskaan pääset kokonaan eroon, mutta kyllä se väri siitä vähän tasoittuu kunhan saat karvat esiin ihon alta.

Vierailija
5/7 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle rauhoittavaa voidetta?

Mulle ei tahdo löytyä sopivaa kuorinta-ainetta. Kaikki ärsyttää ihoa ja se on sitten todella kipeä ja ei niin kauhean kaunista. Ne jotka on käyneet katoaa kauppojen valikoimista aina nopeasti :(

Vierailija
6/7 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kosteusvoidetta, joka sisältää 10 prosenttia karbamidia. Eucerinilla on ainakin sellaista herkälle iholle tarkoitettua (siis jopa atoopikoille ja psoriaatikoille). Pelkkä kuorinta saa ihon paksuuntumaan entisestään, jos ihon pintaa ei hoida ja pehmitä kosteusvoiteilla ja jopa öljyillä. Voit tehdä niin, että laitat karbamidivoidetta yöksi. Aamulla sitten sivelet sääriin jotain hoitavaa öljyä (luonnonmukaiset parhaita, sis. vähiten ärsyttäviä aineita.) Kokeilisin siis kosteuttaa reippaasti enemmän ja kuoria vähemmän.

Toinen vaihtoehto on, että siirryt sokerointiin. Se taitaa olla karvanpoistomenetelmistä sellainen, josta jää kaikkein vähiten sisäänkasvaneita karvoja.

Vierailija
7/7 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei niinkään sääriin tule noita sisäänkasvaneita karvoja, kun ahkerasti kuorin (tai peseydyn käyttäen karheahkoa pesuvälinettä) mutta sisäreidet ovat kauhea ongelma... minulla siis karvoitusta reisissäkin, mikä kasvaa ihan tummaksi ja näkyväksi ellei sille tee mitään... ja on ihan koko reiden alueella (paitsi ulkosivuilla). Ja koska reidet nyt jonkin verran hankaavat housuja vasten ja hikoavat eri tavalla kuin sääret, niin on iho täynnä punaista pistettä ja pientä ärtynyttä näppyä. Sama asia ottanut päähän sellaiset 15 vuotta ilman että mitään hyvää ratkaisua olisin keksinyt... Ihan sama millä metodilla karvat poistaa, niin jokaisen karvatupen kohdalle nousee välittömästi punainen näppy/ piste. ARGH.....