Tuntuuko kenestäkään muusta, että on tänää vankina kotonaan, kun tuolla on niin järjetön keli?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siellä etelässä? Täällä on ihan normaali talvikeli. Ei sada lunta tai muutakaan eikä sulä mikään.
Vettä ja jäätä. Nilkkoja myöten kahlataan hilesohjossa tai luistellaan peilikirkkaalla jäällä minkä päällä on 5cm kerros vettä.
Kotimatkalla "pyllähdin" onneksi just ennen kadun ylitystä. Loskaa, paskaa ja liukasta, ei kiva!
Olen kyllä käynyt tänäänkin ulkona enkä yleensä säistä valita, mutta onhan tuo keli ainakin pk-seudulla karsea VAIKKA on oikeanlaiset tamineet.
En ole poistunut kahteen vuoteen kotoani, koska on tämä tappajaviruspandemia.
Tuntuu! On tuntunut jo muutaman päivän. Ulkona on ihan hirveää, liukasta, loskaa, jääkenttää, vesilätäköitä, jäistä tihkua sataa vaakasuoraan päin naamaa. Eilen meinasin mennä kävelylle ja jouduin kääntymään takaisin kotiin kun taloyhtiön pihaa ei oltu hiekoitettu, ulko-oven edestä alkoi lähes sileä jäinen alue.
En käynyt eilen ulkona ollenkaan. En mene varmaan tänäänkään. Huomenna on valitettavasti pakko käydä kaupassa.
Sunnuntaina kävin viimeksi lenkillä. Vaikka on Icebugit, ei tuolla silti kovin kivaa ollut. Liukasta, ja räntää tuli vaakatasossa. Keli ei näytä näin ikkunasta katsottuna muuttuneen. Ei ehkä tuule ihan niin paljon.
Pidän ulkoilusta talvella, pakkasella. Nämä vesikelit ja liukkaat eivät ole kyllä meikäläisen juttu.
Viikonlopuksi on luvattu onneksi edes vähän pakkasta. Otan ennemmin jäisen tien, kuin jäisen tien, jonka päällä on vettä.
No ei tunnu. Tähänkin säähän löytyy kamppeet, kuoritakin alle fleece ja ulkoiluhousujen alle kerrato. Nastat jalassa, ei ongelmaa. Ei täällä vangiksi jää, ei ole mitään äärimmäisyyksiä.
Ei tunnu vankilalta, käyn ulkona n. 2 kertaa viikossa.
Ei tunnu. Katselin ikkunasta ulos ja ajattelin, enköhän minä tuon kestä. Hyvä lenkki kauniissa maisemissa sauvojen ja isebugien kanssa.
Kyllä!! Kävin eilen ulkoilemassa ja räntää tuli vaakatasossa naamalle, kadut oli vetisiä luistinratoja. Ei ketään missään. Ja kastuin läpimäräksi vaikka takin ja kenkien piti hylkiä vettä. Ehkä ne ei kestä sellaista loskassa uittamista..
Olkaa ONNELLISIA että on koti!
Ja niille jotka valittavat, muuttakaa MUUALLE. Ei ole vaikeaa jos on älynnyt oppia/opiskella tarpeeksi. Olen muuttanut 3 kertaa. Siinä ei menetä mitään, siinä vain oppii ja saa. Ja mulla on edelleen vain Suomen passi joten takaisin pääsen jos haluan.
Enemmän tämä on kevättalven ja alkukevään ongelma.