Millaisia HYVIÄ TEKOJA olet tehnyt tuntemattomille?
Siis kaupassa, kadulla, liikennevälineissä jnejne? Kertokaa, oi laupiaat samarialaiset, kiva kuulla hyvistä teoista ♡.♡
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:08"]
Annoin yllätysseksiä. Eipähän tarttenu naisen mennä kuivin pilluin aamuyöstä kotiin!
[/quote]
Raiskasit siis??
[/quote]ei kun annoin yllätysseksiä
Kerran joku mies kaatui pyörällä, sai epilepsia kohtauksen. Soitettiin kaverin kanssa ambulanssi, käännettiin kylkiasentoon ja laitettiin pehmustetta pään alle ettei hakannut päätä katukiveykseen. Ambulanssi tuli ja otti miehen kyytiin sillä päästä vuoti verta, kun löi kaatuessaan pään kiveykseen.
----------
Olin harjoittelussa, kävin kanttiinissa kahvilla. Seuraavalla asiakkaalla oli jäänyy lompakko kotiin ja hän oli jo ottanut kahvia ja suklaapatukan valmiiksi. Maksoin hälle kahvit, tosin ei ollut kuin 3€. Mutta oli hyvin kiitollinen :)
----------
Naapurin mummoa autan askareissa, joissa pyytää apua. Hän kun on jo aika vanha.
----------
Auttanut kaupassa vanhuksia ostosten teossa, esim jos eivät ole löytäneet jotain tuotetta. Ja joskus kantanut ostoskasseja autolle.
----------
Pyytäessä aina pysähdyn ja yritän neuvoa tietä, jos tunnen kaupungin tai seutua.
---------
Vapaa-ajalla olen paljon vaihto-opiskelijoiden kanssa tekemisissä. Kielitaito on hyvä, joten opettajat aina pyytävät minua esittelemään heille kaupunkia, viemään katsomaan nänähtävyyksiä, auttamaan ensimmäisissä kauppaostoksissa, viemään uimahalliin, tutustuttaa kouluun ja ym. Kaikesta tulee kyllä hyvä mieli ja itsekin olen saanut apua, kun sitä on tarvinnut :)
N21
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:08"]
Annoin yllätysseksiä. Eipähän tarttenu naisen mennä kuivin pilluin aamuyöstä kotiin!
[/quote]
Raiskasit siis??
[/quote]
?
Keräsin jollekin papalle penkkarikarkkeja kadulta, oli ihan jäistä ja miehellä vielä kävelysauva ja hutera liikkuminen. Kiitti ja juttelimme tovin. :)
Pelasin yläkerran asunnosta apua huutavan mummon. Olisi varmaan kuollut ilman reagointia sillä oli ollut jumissa vuoteessaan useita päiviä ilman lääkkeitä.
Olin kävelemässä kouluun, tietenkin myöhässä, kun vastaan tuli äiti vaunujen kanssa ilmeisen kiireisenä. Lapsi itki vaunuissa ja äiti sanoi että pitää pitää huolta tärkeistä asioista. Jotain selkeästi siis olo pudonnut eikä äiti meinannut kääntyä takaisin. Jatkoin matkaa ja huomasin maassa pehmoeläimen. Nappasin sen matkaan, käännyin äidin ja lapsen perään ja kiinni saatuani annoin pehmon lapselle. Myöhästyin koulusta mutta ei paljoa kiinnostanut. Oli paljon tärkeämpää auttaa kun näin mahdollisuuden.
Kaikista näistä on tullut tosi hyvä mieli :))
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 02:09"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:08"]
[/quote]
Raiskasit siis??
[/quote]
?
[/quote]
Hyppäsin puskasta ja vedin naisen housut kinttuun ja nopeeta nusasin. Huusin yllätys samallam Nainen ei sanonu ei ja vesi vaan valu silmistä kun siitä tuntu niin hyvältä.
Avaan ovia pidän ovia auki autan turisteja annan istuimeni sitä tarvisevalle jne
En tehnyt tätä itse, mutta kuitenkin: Yläasteella ollessani, näin koulumatkalla, kun vähän kauempana kaatui vanha mummo ostoskassin ja rollaattorin kanssa. Hän jäi maahan makaamaan, eikä päässyt ylös. Ennen kuin kerkesin itse mennä auttamaan, meidän koulun "pahispojista" koostuva pieni kaveriporukka juoksi äkkiä hätiin. Jäin katselemaan tilannetta kauempaa. He keräsivät ostokset, auttoivat mummon ylös, puhdistivat hänen vaatteensa maasta tarttuneista roskista ja liasta ja varmistivat, että hän oli kunnossa.
Voisi kuvitella, että kaikki menisivät auttamaan kaatunutta vanhusta ja että samanlaisia tilanteita näkee usein. Minuun kuitenkin teki vaikutuksen se, että nämä maahan syljeskelevät, tupakkaa polttavat, kiroilevat pojat, joita kaikki kiltimmät oppilaat pelkäsivät ja jotka istuvat joka päivä jälki-istunnossa häiriköinnistä ja sääntöjen rikkomisesta, olivat ne jotka auttoivat tätä mummoa. Muistan tapauksen edelleen.
.
Tämä taas tapahtui minulle, mutta tällä tarinalla ei ole niin onnellista loppua: löysin kerran kotitalomme edestä lompakon. Se oli sellaisessa paikassa, että joku oli selvästikin heittänyt sen siihen. Lompakossa oli pari kolikkoa, henkkarit, ajokortti ja joitain kortteja. Etsin henkilön facebookista ja kävin läpi myös hänen kaverinsa, koska tälle henkilölle ei yksityisviestiä saanut laitettua. Kavereista löytyi yksi tutun tuttu, jonka kautta sain lopulta lompakon omistajan puhelinnumeron. Soitin ja sovin tapaamisen. Hän tuli noutamaan lompakkoaan pian, mutta sain hirveät huudot ja haukut. Lompakosta oli kadonnut paljon seteleitä ja omistaja syytti minua. Miksi ihmeessä varastaisin lompakon, veisin rahat ja sitten soittaisin hänelle kertoen kotiosoitteeni ja nimeni, että "hei sun lompakko on täällä". En koskenut edes niihin kolikkoihin, mitä siellä oli. Paha mieli jäi, mutta ainakin lompakko palautui omistajalle.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:55"]Pariisissa annoin kerjäävälle puliukolle viinapullon
[/quote]
Sillä se varmaan pääsi elämässään eteenpäin. :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 02:11"]Keräsin jollekin papalle penkkarikarkkeja kadulta, oli ihan jäistä ja miehellä vielä kävelysauva ja hutera liikkuminen. Kiitti ja juttelimme tovin. :)
Pelasin yläkerran asunnosta apua huutavan mummon. Olisi varmaan kuollut ilman reagointia sillä oli ollut jumissa vuoteessaan useita päiviä ilman lääkkeitä.
Olin kävelemässä kouluun, tietenkin myöhässä, kun vastaan tuli äiti vaunujen kanssa ilmeisen kiireisenä. Lapsi itki vaunuissa ja äiti sanoi että pitää pitää huolta tärkeistä asioista. Jotain selkeästi siis olo pudonnut eikä äiti meinannut kääntyä takaisin. Jatkoin matkaa ja huomasin maassa pehmoeläimen. Nappasin sen matkaan, käännyin äidin ja lapsen perään ja kiinni saatuani annoin pehmon lapselle. Myöhästyin koulusta mutta ei paljoa kiinnostanut. Oli paljon tärkeämpää auttaa kun näin mahdollisuuden.
Kaikista näistä on tullut tosi hyvä mieli :))
[/quote]
Super cute tuo pehmolelu-juttu. :)
Kerran talvella kun oli tosi liukasta niin kainalosauvoilla liikkuva mies kaatui. Menin auttamaan ja yritin siinä sitten saada häntä ylös, mutta en tietenkään yksin jaksanut häntä nostaa. Onneksi siihen tuli sitten muitakin niin saatiin mies ylös. Ja kerran kun olin menossa bussiin niin jonossa edessäni oli poika jolta puuttui joku parikymmentä senttiä. Ulkona oli hirveä ilma eikä tuo 20 sentin menetys minua haittaa joten tottakai maksoin sen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:08"]Annoin yllätysseksiä. Eipähän tarttenu naisen mennä kuivin pilluin aamuyöstä kotiin!
[/quote]
Toiv. poliisi saa sut viel kiinni.