Oletko nähnyt kolarin tms. onnettomuuden uhria?
Olin tänään paikalla, kun tapahtui onnettomuus enkä pääse mielikuvasta eroon, se näky on jäänyt verkkokalvoilleni :(
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:35"]
En onnettomuuden, mutta lääkärin leikkausvirheen takia henkilön jolla on maha leikattuna auki useamman kuukauden ajan. Tämä Suomessa. Maha auki kuin kalan suu. Uskokaa tai älkää mutta elossa voi näinkin pysyä monta kuukautta. Kuoli lopulta.
[/quote]
Tutulla tuli sektion jälkeen joku paha tulehdus tms. ja haava ei vaan umpeutunut. Hänellä oli myös koko vatsa auki suunilleen selkärankaan asti.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:30"]
Miks aloitusviesti on saanut pelkkiä alapeukkuja? Olen vasta 18 enkä ole kauheasti kamalia asioita ehtinyt kokea elämässäni, joten pitäisi olla ymmärrettävää että itse onnettomuuden, veren roiskumisen ja törröttävien luiden näkeminen kauhistuttaa. AP
[/quote]
Arvelen, että tuollainen aloitus saa monet tuumimaan, että aloittaja haluaa mässäillä toisten ihmisten onnettomuuksilla ja niiden yksityiskohdilla ("roiskuva veri ja törröttävät luut") sekä lypsää muilta kirjoittajilta kauhistuttavia onnettomuuskuvauksia. Toivottavasti empatiakykysi lisääntyy, kun joskus alat aikuistua.
[/quote]
Aloitusviestissä en mässäillyt. Haluaisin vertaistukea tai jotain, jotta pystyisin unohtamaan sen näyn. Viestissä nro 3 mässäillään onnettomuuksilla. AP
Edellä menevä ajoi tieltä ja törmäsi penkereeseen. Auto meni konepellin verran kasaan. 1 kuollut, kuski jumissa mutta hengissä, 1 sekava pyöri edestakasin siinä pellolla ja ainoa joka käytti turvavöitä selvisi naarmuitta. Ei mikään hirmu sotkuinen tilanne, mutta en mennyt ihan viereen ihmettelemään, jäin maantielle, sillalle, ja puhuin hätäkeskuksen kanssa.
Se on jäänyt mieleen, kun ne lähemmäs menneet nosti sen kuolleen yläruumista ja totes että tällä ei enää tee mitään :)
Pelottaa että se näky tulee uniini kun olen niin herkkä, en uskalla mennä nukkumaan :( Näen usein painajaisia. Mitä teen? AP
Löysin itsemurhaa yrittäneen kotoaan. Oksennusta, verta, kusta oli joka paikassa. Örisi ja sammalsi jotain outoa. Kylpyhuone oli täynnä verta. Ambulanssi haki, seuraavana päivänä sairaalassa sydän oli pysähtynyt.
Selvisi silti, ja elossa on edelleenkin, melkein 20v. jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:19"]
Olen kyllä, koska olen ollut monta vuotta töissä tapaturmapäivystyksessä.
[/quote]Sama. Onnettomuuspaikalle en ole koskaan osunut, mutta uhreja olen nähnyt työn puolesta. Eihän se tietysti sama asia ole kun jos ihan tapahtumapaikalla.
Kyllä, usein. Työn puolesta siis. Joskus näkee hirveitäkin juttuja mutta siinä tilanteessa ei ajattele muuta kuin omaa tehtävää, pahimmat saattaa jälkeenpäin mietityttää mutta ei niinku alussa. Kaikkeen tottuu.
kyllä olen. useita satoja loukkaantuneita ja kuolleita. Olen töissä ambulanssissa. ei vie yöunia.
Valitettavasti olen, muutama vuosi sitten. Ei ollut käynyt mitenkään nätisti, uhri oli kuollut. Seuraavina öinä näin uhrin aina, kun suljin silmäni. Meni ohi ajan kanssa, kun puhuin asiasta ystäville ja miehelleni. Minua auttoi se, etten jäänyt yksin asian kanssa. On ihan normaalia järkyttyä kun näkee väkivaltaisesti/tsoaturmaisesti kuolleen ihmisen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:15"]Valitettavasti olen, muutama vuosi sitten. Ei ollut käynyt mitenkään nätisti, uhri oli kuollut. Seuraavina öinä näin uhrin aina, kun suljin silmäni. Meni ohi ajan kanssa, kun puhuin asiasta ystäville ja miehelleni. Minua auttoi se, etten jäänyt yksin asian kanssa. On ihan normaalia järkyttyä kun näkee väkivaltaisesti/tsoaturmaisesti kuolleen ihmisen.
[/quote]
Tapaturmaisesti, tuossa piti lukea.
En livenä, jossain kuvissa netissä. Kerran menimme miehen kanssa kauppaan ja kolme puliukkoa istuskeli kaupan lähistöllä. Yksi näytti todella väsyneeltä, mutta en kiinnittänyt sen enempää huomiota. Kun tulimme pois kaupasta vajaan puolen tunnin päästä, oli paikalla ambulanssi, ja nostivat sisään peitolla peitettyjä paareja. Niitä kahta muuta ukkoa ei näkynyt enää. Ei olisi kyllä tullut mieleenkään kauppaan mennessä, että se väsyneen näköinen mies oli kuolemaisillaan. :(
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:22"]Olen, monesti. Appiukko on joskus nuorena ollut jossain moottoripyöräkolarissa ja näen häntä viikoittain. [/quote] Tarkoitin ennemmin että oletko todistanut jotain onnettomuutta tai nähnyt sellaisen uhrin pian tapahtuneen jälkeen. AP
[/quote]Kannattaisi varmaan sitten opetella ilmaisemaan itseään selkeämmin.