Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voisi asua ihmisen kanssa, jolle tulee joka vuosi joku oksennustauti. Mistä edes johtuu, että se tulee joillekin niin usein?

Vierailija
15.02.2022 |

Itse en ole ollut oksennustaudissa sitten lapsuuden, ja enpä tee oikeastaan muuta kuin pese kädet aina ennen kuin kosken niillä jotain syötävää.

Sitten jotkut tuntemani aikuiset ovat puolenkin vuoden välein taudissa. Johtuuko hygienian perusasioiden laiminlyönnistä, huonosta vastustuskyvystä vai geeneistä? Joka tapauksessa en voisi seurustella tai asua tuollaisen tikittävän aikapommin kanssa, hyi olkoon!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonisen vatsasairauden kanssa on ainakin ollut se onni mukana, että en ole aikuisiällä sairastanut OIKEAA oksutautia kuin muutaman kerran. Yhden sain työpaikalla saastuneita näytteitä käsitellessäni (työnantajan mukaan työntekijöiden ei tarvinnut käyttää maskia kustannussyistä). Kollega sairastui saman asian takia. 

Toinen oli todennäköisesti puhdas ruokamyrkytys, jonka sain syödessäni pitopalvelusta tilattua ruokaa. Kaikkein hauskinta oli se, että muut paikalla olijat pysyivät terveenä, koska heillä ei ollut erikoisruokavaliota. 

Vierailija
22/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni saa muutaman kerran vuodessa. Hänellä on useampi kissa. Olisko sitten niiltä kissoilta peräisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut varmaan kolme kertaa viimeisen 10v. aikana. On lapsia (toinen koulussa ja toinen päiväkodissa). Ennen lapsia ei juurikaan ollut kuin joskus lapsena.

24/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään voisi kysyä, miksi jotkut henkilöt sairastavat flunssan useita kertoja vuodessa ja jotkut kerran viidessä vuodessa?

Vierailija
25/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies veti ennen oksennustaudin 2-3 kertaa vuodessa, muut perheestä ei sairastuneet. Nyt tässä kahden vuoden aikana ei kertaakaan, kun on ollut pääasiassa etätöissä, eikä käy lounaspaikoissa syömässä eikä kahvittele työpaikalla.

Epäilen työpaikan huonoa siivousta (vessat, keittiö) ja puutteellista hygieniaa lounaspaikoissa ja tähän yhdistettynä huono käsihygienia. Eipä tähän oikein muuta selitystä voi olla.

Vierailija
26/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. 

Mulla on puoliso opiskelemassa lähäriksi ja nyt olisi harjoittelupaikassa noroa tarjolla. Kun vähän patistin siihen, että pesethän pliiiiiiiiis kätesi, niin tämä sanoo, että siellä työpaikalla on semmoista käsidesiä joka toimii. 

Ei käsidesi noroon toimi. 

Ei häntä näytä haittaavan, jos itse sairastuu. Oma napa, paras napa. Eikä edes tiennyt mikä on norovirus, pienen keskustelutuokion jälkeen kyllä tiesi, mutta saa nähdä kuinka kauan menee että sairastutaan. Molemmat. Tosiaan kun sama tyyppi silmät kirkkaina väittää, että kaupassa hän ei koskenut mihinkään (jep, kannoit koria ja teit ostokset normaalisti) niin eihän mitään voi tarttua, jos vähän kaivelin nenää. Ja no kun nenää kutitti! Kyllä mä pesen käteni kun kotiin tulen, ei tässä ajaessa nenän kaivelu VOI haitata.

Voi peevelin kävelevä tautipommi. 

Miksi olet parisuhteessa heikkolahjaisen kanssa? Mitä sinä saat tuosta kuviosta? Nautitko vallantunteesta, äidin leikkimisestä tms.?

Kiitos ihanasta ja kohteliaasta vastauksesta. 

No, miehet miehet, mitä tässä muuta sanomaan. Muuten ihan hyvä tyyppi, mutta tosiaan tuo pöpöhygienia on mitä sattuu. 

Ja ihan veikkaan, että joskun tässä päästään sairastumaan niin tuo hörii mun itselleni varaamat jaffat omiin kitusiinsa. Siis omiensa lisäksi. 

Vierailija
27/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. 

Mulla on puoliso opiskelemassa lähäriksi ja nyt olisi harjoittelupaikassa noroa tarjolla. Kun vähän patistin siihen, että pesethän pliiiiiiiiis kätesi, niin tämä sanoo, että siellä työpaikalla on semmoista käsidesiä joka toimii. 

Ei häntä näytä haittaavan, jos itse sairastuu. Oma napa, paras napa. Eikä edes tiennyt mikä on norovirus, pienen keskustelutuokion jälkeen kyllä tiesi, mutta saa nähdä kuinka kauan menee että sairastutaan. Molemmat. Tosiaan kun sama tyyppi silmät kirkkaina väittää, että kaupassa hän ei koskenut mihinkään (jep, kannoit koria ja teit ostokset normaalisti) niin eihän mitään voi tarttua, jos vähän kaivelin nenää. Ja no kun nenää kutitti! Kyllä mä pesen käteni kun kotiin tulen, ei tässä ajaessa nenän kaivelu VOI haitata.

Kyllä sairaalassa käytetään käsidesiä, joka toimii noroon. LV:n ja rainbow:n käsidesi kuluttajille toimii myös.

Vierailija
28/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi asua bakteerikammoisen pirtti hirmun kanssa!

Vierailija
29/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. 

Kyllä sairaalassa käytetään käsidesiä, joka toimii noroon. LV:n ja rainbow:n käsidesi kuluttajille toimii myös.

-

"LV Käsidesinfiointi on ensimmäinen kotikäyttöön tehty käsidesinfiointiaine, jossa on suoja myös norovirusta vastaan."

-

-Kiitos vinkistä!

-

https://www.lv.fi/story/lv-kasidesi-auttaa-ehkaisemaan-norovirustartunt…

Vierailija
30/30 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän toi oksentaminen liittyy myös koronaan. Ainakin lapsilla ollut yleinen koronaoire.