Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka meni lapsen tarpeiden edelle

Vierailija
28.06.2015 |

Olin kassajonossa ja edessäni oli nainen, joka oli ostamassa ruokaa ja pari askia tupakkaa. Naisen pieni poika tuli kohta piimäpurkin ja muropaketin kanssa ja sanoi "Äiti otetaan nääkin". Nainen sanoi tosi tympeästi lapselle, ettei ole varaa kaikkea ostaa. Poika vei piimän ja murot pettyneenä takaisin. Jäi ikävä mieli. Tupakkaan on varaa, mutta ei piimään ja muroihin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:56"]Kuka lapsi haluaa nykypäivänä piimää
[/quote]

Minun 4-vuotias tyttö tykkää piimästä.

Vierailija
22/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse poltan tupakkaa, mutta koskaan ei ole jäänyt hankkimatta tärkeämmät asiat sen takia (kaikki mitä lapsille ostan on tärkeämpää kuin tupakka).
Jos aloittajan kertomalla äidillä on huono rahatilanne, mutta ostaa silti tupakkaa, et voi silti tietää onko tupakan takia jäänyt hankkimatta esim ruokaa tai lääkkeitä lapsille.
Ap ei ilmeisesti polta. Onko sulla siis säästössä jossain vuosien tupakkarahat? Ajat ferrarilla ja asut huvilassa? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lasten kanssa usein tehdään näitä jekkuja kaupoissa. Vaimo ostaa ruuat toiselta kassalta ja minä menen kalja lastin kanssa toiselle kassalle. Lapsi laittaa kaljojen kaveriksi lakun tms, kun lakun hinta näkyy kassakoneessa, luen sen kovaan ääneen "50senttiä?!?". Ei oteta, liian kallis.

Kassan ilme on aina ihan priceless.

Vierailija
24/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tiedän yhden perheen (yh-äiti ja 7 + 9 v lapset) jossa tupakka menee lasten edelle. nuoremman kanssa en niin paljoa ole tekemisissä mutta tyttö on kummilapseni joten hänen kanssaan olen. on siis vastikään eronnyut viimekesän jälkeen. tyttö kertoo että äiti ei osta ruokaa kun ei ole varaa otaa sekä tupakkaa että pari kaljaa että illalla saa nukuttua. ja huolestuttavinta oli se että tyttö kertoo kuinka itse ostaa omilla rahoillaan mm nuudlia ja makaronia ja lihapullia että saa hän ja veljensä syödä. tein ls ilmon. nyt lapset kesällä isällään joka siis on töissäkäyvä ja ruokkii lapset ihan hyvin ja ostelee kaikkee kivaa herkkuruokaakin vkl jne. ei siis polta. äiti ei halua käydä töissä kun sitten ei voisi juoda iltaisin kun lapset nukkumassa. isä ei reissutöidensä takia pysty viikko viikko systeemiin vaan ne on jokatoinen vkl suunnilleen hänellä. 

itse ruokin tätä tyttöä aina kun käy käymässä tai nähdään ja jos poikakin mukana niin tottakai hänetkin, mutta äiti ei anna mun tavata poikaa eron jälkeen kun olin sen viime kesänä kerran nostanut mun moottoripyörän selkään istumaan (siis pyörä parkissa eli ei edes kyydissä ollut vaan istui sen päällä vaan - enkä kysynyt lupaa siihen. jos olisin vienyt ajelulle niin olisin kysynyt mutta siitä ei siis ollut kyse kun se on vielä niin pieni eikä ole kypärääkään jne, vaan ihan pihassa sai fiilistellä. En näe että sitä pitäisi kysyä lupaa.)

Vierailija
25/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetusti lapsen perustarpeet ovat piimä ja murot.

Vierailija
26/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:52"]

itse tiedän yhden perheen (yh-äiti ja 7 + 9 v lapset) jossa tupakka menee lasten edelle. nuoremman kanssa en niin paljoa ole tekemisissä mutta tyttö on kummilapseni joten hänen kanssaan olen. on siis vastikään eronnyut viimekesän jälkeen. tyttö kertoo että äiti ei osta ruokaa kun ei ole varaa otaa sekä tupakkaa että pari kaljaa että illalla saa nukuttua. ja huolestuttavinta oli se että tyttö kertoo kuinka itse ostaa omilla rahoillaan mm nuudlia ja makaronia ja lihapullia että saa hän ja veljensä syödä. tein ls ilmon. nyt lapset kesällä isällään joka siis on töissäkäyvä ja ruokkii lapset ihan hyvin ja ostelee kaikkee kivaa herkkuruokaakin vkl jne. ei siis polta. äiti ei halua käydä töissä kun sitten ei voisi juoda iltaisin kun lapset nukkumassa. isä ei reissutöidensä takia pysty viikko viikko systeemiin vaan ne on jokatoinen vkl suunnilleen hänellä. 

[/quote]

No kyllä tossa on nyt aika paljon isompiakin ongelmia kuin se tupakanpoltto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä