Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuhoaa parisuhteen tekemällä kotityöt

Vierailija
28.06.2015 |

Näin jälkeenpäin miettien olen pohtinut, että olen ilmeisesti tuhonnut peräti kaksi parisuhdettani tekemällä "kaikki" työt sekä kodissa että sen ulkopuolella. Olen asunut pitkiä aikoja yksin, joten siinä sivussa tottuu hoitamaan itsekseen kaikki asiat. Nämä kaksi pohtimaani naista ovat ilmeisesti kokeneet, ettei heille ole tilaa tai tehtävää elämässäni?

Itse teen päivisin työt ja iltaisin sitten siivoan, kokkailen, pyykkään tai korjaan taloa. Auton vien renkaidenvaihtoa lukuun ottamatta huoltoon, koska siihen en ole niin perehtynyt. Tätä vasten tuntuu kovin etäiseltä lukea tältä palstalta varsin säännöllistä valitusta siitä, kun mies käy ehkä töissä, muttei tee kotona mitään sitten.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisit koska vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:43"]Minulle kelpaisit koska vaan!
[/quote]

Ja minulle. T. Iso-Jorma

Vierailija
4/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:43"]

Minulle kelpaisit koska vaan!

[/quote]

Tyrkky!

Vierailija
5/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös kelpaisit ;)

Vierailija
6/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tuollainen (tai siis mä teen kyllä osani) paitsi hoitaa myös lapset hyvin. Ollut hoitovapaalla pitkään ja muutenkin. 15v yhdessä enkä vaihtais. Toivottavasti sullekin löytyy se oikea tai edes sopiva.

Vierailija
7/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa useammin ero tulla juurikin, kun jättää kaiken vaimon huoleksi.

Vierailija
8/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden kaltaisesi. Ainoa näkemäni ongelma on, että silloin tällöin tuntee itsensä kädettömäksi, esim. kun toinen kokkaa paremmin etkä osaa auttaa. Miehellä myös ehkä kestämistä siinä, etten ole yhtä siisti. Kuinka tärkeää siisteys sinulle on, vai hoidatko kotitöitä ihan "normaalilla" tasolla?

Vierailija
9/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sekään ole hyvä jos nainen jätetään ulkopuolelle kaikista kodin töistä? Varmasti he yrittivät jotain tehdä, mutta sitten tuli huomauttelua siitä että on väärin tehty. Alkaahan se ahdistaa. Naisilla harvemmin on samanlaista kykyä heittäytyä passattavaksi kuin miehillä, varmaan kun siihen ei ole lapsesta asti opetettu.

Vierailija
10/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ehkä ovat kokeneet, että koti ei ole heidän kotinsa, koska heille ei ole sijaa siellä. Mitä jos opettelisit antamaan etkä vain ottamaan? Kysyisit naiselta, mistä kotityöstä hän ei pidä, ja ottaisit sen sitten vastuullesi. Ja hyväksyisit sen, että vaikka nainen tekee jonkin asian eri tavalla kuin sinä, se voi silti olla ihan hyvin tehty.

Vierailija
11/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan se on ongelma, jos mies valittaa väärin tehdyistä asioista, tai ei anna naisen siivota ollenkaan. Jos sinulla ei ole ollut tuollaista liian neuroottista suhtautumista siivousasioihin, niin en näe, että yksin siivoamisesi tai lainkaan se olisi ollut syynä eroihin.

Vierailija
12/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla harvemmin on samanlaista kykyä heittäytyä passattavaksi kuin miehillä, varmaan kun siihen ei ole lapsesta asti opetettu.

Minä olen tätä opetellut ihan tietoisesti. Antaa miehen passata, lekottelen vaan sohvalla kun ruoka valmistuu "itsekseen" ja pyykit löytävät tiensä koneeseen. Ihan mukavaa, harrastakaa naiset välillä tätäkin! Miehiä ei siihen tarvitsekaan kehottaa.

Ja tosiaan, teen kyllä osuuteni kotihommista minäkin, mutta kun mies haluaa tehdä, otan sen ilolla vastaan ja nautin.

Vierailija
13/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri tuollainen mies, ja aluksi se tuntui ihanalta ja koin itseni prinsessaksi, mutta vuosien myötä on alkanut rasittaan :. Mieheni ei ole koskaan paikallaan vaan tekee aina jotain, kun istun itse sohvalla se saa tuntemaan mut laiskaksi kun koko ajan on jotain korjaamista tai siivottavaa, vaikka mä pidän kodin puhtaana. Ei siksi, että valittaisi musta,eikä sanokaan mitään mun sohvalla makoilusta, mutta itse touhuaa koko ajan. Haluaisin,että istuttas kumpikin sohvalla vain ollen ja jutellen.
Tänään nukuin päiväunet, niin sillä aikaa mun mies oli siivonnut keittiön kaapin ja olkkarin lasikaapin ja lasit ja tehnyt ruoan illaksi valmiiksi.
Ja mulla on italialainen mies, eli se niistä myyteistä ja ennakkoluuloista. ..

Vierailija
14/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa ihmetellyt mistä löydätte niitä kädettömiä mieslapsia. Itse sinkkuna eläneenä osaan pitää huushollin järjestyksessä ihan muun ohessa.

Vierailija
15/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:38"]

Olen kanssa ihmetellyt mistä löydätte niitä kädettömiä mieslapsia. Itse sinkkuna eläneenä osaan pitää huushollin järjestyksessä ihan muun ohessa.

[/quote]

Mutta olet muuten vaarallinen psykopaatti?

Vierailija
16/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:30"]

Mulla on juuri tuollainen mies, ja aluksi se tuntui ihanalta ja koin itseni prinsessaksi, mutta vuosien myötä on alkanut rasittaan :. Mieheni ei ole koskaan paikallaan vaan tekee aina jotain, kun istun itse sohvalla se saa tuntemaan mut laiskaksi kun koko ajan on jotain korjaamista tai siivottavaa, vaikka mä pidän kodin puhtaana. Ei siksi, että valittaisi musta,eikä sanokaan mitään mun sohvalla makoilusta, mutta itse touhuaa koko ajan. Haluaisin,että istuttas kumpikin sohvalla vain ollen ja jutellen. Tänään nukuin päiväunet, niin sillä aikaa mun mies oli siivonnut keittiön kaapin ja olkkarin lasikaapin ja lasit ja tehnyt ruoan illaksi valmiiksi. Ja mulla on italialainen mies, eli se niistä myyteistä ja ennakkoluuloista. ..

[/quote]

Aivan kuin mun elämää, mutta mieheni on arabi! Töiden jälkeen siivoaa ja korjailee kaiken aikaa jotain.

Vierailija
17/17 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:38"]

[/quote]

Mutta olet muuten vaarallinen psykopaatti?

[/quote]

Voi ei, salaisuuteni on paljastunut...