Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma kavereiden synttäreitä koskien. II

Vierailija
28.06.2015 |

Jatko edelliselle, se poistettiin. Kyse siis kavereiden synttärijuhlista, joihin he ovat kutsumassa toisen porukan, joka kännää, ja nyt olen yrittänyt sanoa kaverilleni, että heitä ei kannata kutsua, mikä on johtanut riitaan.

ap

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt ap hyvä ymmärtää, ettet voi tehdä elämäntapapäätöksiä kaveriesi puolesta. Ei ole järkevää eikä laillista eikä muutenkaan hyvä juoda alaikäisenä, mutta jos he päättävät juoda tai kutsua juhliinsa juovia henkilöitä, sinä et voi sille mitään. Jos tuomitset ja valitat koko ajan, he järjestävät jatkossa tällaiset tapahtumat sinulta salassa ja sinä jäät pikkuhiljaa porukasta ulos. Jos haluat pitää ystäväsi, voit kyllä ilmaista oman mielipiteesi juomatta itse ja osallistumatta juomien hankkimiseen yms, mutta siitä järeämpiä keinoja ei kannata käyttää.

Tai vaihtoehtoisesti etsi uusia, raittiita ystäviä.

Vierailija
42/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sosiaalisten taitojen kehittämisen paikka, muuten voi olla että bilekutsut alkaa loppumaan sinulta kokonaan. On hienoa että haluat olla vastuullinen ja pitää kiinni periaatteistasi, et kuitenkaan voi sanella muiden käyttäytymistä.
Oma seura tulee valita itselle sopivaksi, eikä koittaa muuttaa ihmisiä (tai itseä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porukka puolustelee alaikästen jupmakokeiluja. Hävettää! Tsemit ap:lle.

Vierailija
44/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikak en pidäkään noin nuorten alkoholinkäyttöä hyvänä juttuna, niin ei ap:n tapakaan mikään hieno ole. Ei ihme että kaverit suuttuvat, jos ap alkaa sanella keitä saa kutsua juhlini ja keitä saa kuulua samaan kaveripiiriin.

Vierailija
45/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:59"]

Vaikak en pidäkään noin nuorten alkoholinkäyttöä hyvänä juttuna, niin ei ap:n tapakaan mikään hieno ole. Ei ihme että kaverit suuttuvat, jos ap alkaa sanella keitä saa kutsua juhlini ja keitä saa kuulua samaan kaveripiiriin.

[/quote] En sanellut.

ap

Vierailija
46/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:09"]

Täällä porukka puolustelee alaikästen jupmakokeiluja. Hävettää! Tsemit ap:lle.

[/quote] Kiitos,

ap

Vierailija
47/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:10"]

[/quote] En sanellut.

ap

[/quote]

Siltä se vähän kuulostaa jos kaverit kerran ovat suuttuneet. He kutsuvat juhliin keitä haluavat ja sinä hyväksyt asian, tai sitten olet hyväksymättä ja jätät itse juhlat väliin.

Vierailija
48/53 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] En sanellut.

ap

[/quote]

Ei ole sinun asiasi päättää, kuka saa olla kaverisi kaveri ja kuka ei. 

Vierailija
49/53 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/53 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:13"]

[/quote] En sanellut.

ap

[/quote]

Siltä se vähän kuulostaa jos kaverit kerran ovat suuttuneet. He kutsuvat juhliin keitä haluavat ja sinä hyväksyt asian, tai sitten olet hyväksymättä ja jätät itse juhlat väliin.

[/quote] Viestittelin tästä asiasta vain yhden kaverini kanssa, muut eivät varmaan tiedä. En tosiaan ole sanonut että heitä ei saisi kutsua, olen puhunut vain siitä, mitä siitä voi seurata ja kannattaako heitä kutsua sekä kysynyt syitä, miksi he nyt yhtäkkiä haluavatkin. Kaverin vastaus oli, että minä ja toinen kaverini ollaan kuitenkin tunnettu tämä toinen porukka jo monta vuotta (hän itse tuli muutama vuosi sitten luokallemme) ja että isommalla porukalla keksii enemmän kaikkea. Tähän vastasin hiukan agresiivisesti, että mitä kivaa muka, ja muistutin myös eräästä syrjimistapauksesta, joka liittyi minuun ja tähän toiseen porukkaan pari vuotta sitten, ja sanoin, että jos tämä porukka on teille tärkeämpi, niin teidän mielestänne mun ei varmaan tarvitse tulla. Oli vähän tyhmästi sanottu, tiedän, mutta siinä vaan hermot meni. Kaveri ei ole vastannut viimeisimpään viestiini ja nyt onvollut pari päivää ihan hiljaista, ei olla pidetty mitään yhteyttä. Miten voisin sopia asian kaverin kanssa?

Ap

[/quote]

Pyydät anteeksi että sekaannuit, ja mainitset että tulisit silti mielelläsi juhliin. Mitään muuta et voi tehdä.

Vierailija
51/53 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:08"]

Usko jo. Et voi muuttaa toisia, he elävät tavallansa ja niinhän sinäkin saat tehdä.

Tuskin kukaan siellä juhlissa kuolee alkoholiin, tukehtuu oksennukseen, tms. Vai juoko ne tosiaan niin rankasti? Konttaavat kotiin?

Vai pelkäätkö sinä?

[/quote] En varsinaisesti pelkää, mutta kyllä se ahdistaa. Enemmän pelottaa ehkä se, että omat kaverini alkavat juomaan ja saavat jotain inspiraatiota näistä muista, sen takia en nyt valtavasti fanita sitä, että he kutsuvat nämä muutkin. Minua ärsyttää myös ne puheet siitä, kuinka alkoholi on niin ihanaa ja hehhe kuinka ei jääty tälläkään kerralla kiinni, ne ahdistaa myös, en tiedä miksi. 

Ap

[/quote]

Ikää oli? Itsekin ajattelin noin yläasteella, kun en itse juonut alkoholia, mutta muut ryyppäsivät. Sit vuosia myöhemmin testasin itsekin ja olen ryypännyt siitä lähtien (en kuitenkaan koko aikaa, vaan kerran - pari kuukaudessa).

Vierailija
52/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä neuvoja ?

Ap

Vierailija
53/53 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:45"] Nyt kaveri lähetti yhtäkkiä viestin, vaikka hiljaista on ollut viisi päivää enkä ole uskaltanut ottaa yhteyttä. Hän laittoi, että eivät ole kerinneet pitää mitään ja myös, että ketään ei pakoteta tulemaan, mutta perään laittoi vielä, että nähtäisiinkö tänään. En uskalla vastata. Mitä teen? Ap [/quote] Kuinka pitkään ajattelit vielä jatkaa tätä hölmöä provoa? [/quote] Miksi provoaisin? ap [/quote] Jatkat samaa jankkaamista ja ohitat saamasi neuvot. [/quote] En vai tiedä miten toimia. ap

[/quote]

Sanot kaverille, että olet pahoillasi tilanteesta ja haluat edelleen olla kaveri ja osallistua juhliin. Mitään sen enempää et voi tehdä, paitsi tietysti tarjota apuasi järjestelyihin.