Ongelma kavereiden synttäreitä koskien. II
Jatko edelliselle, se poistettiin. Kyse siis kavereiden synttärijuhlista, joihin he ovat kutsumassa toisen porukan, joka kännää, ja nyt olen yrittänyt sanoa kaverilleni, että heitä ei kannata kutsua, mikä on johtanut riitaan.
ap
Kommentit (53)
Kuka sinä olet päättämään siitä, keitä kaverisi saa juhliinsa kutsua? Noloa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:22"]
"Jääty kiinni"? Oletteko alaikäisiä?
[/quote] Nimenomaan, ja tuo oli nyt lainaus siitä mitä tämä toinen porukka puhuu.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:23"]
Prinsessaa vituttaa kun alamaiset ei tottele? Voi kyynel.
[/quote] Miksi ihmiset kettuilevat ja ymmärtävät kaiken tahalleen väärin? Vai etkö ehtinyt lukea aiempaa ketjua? Se selittänee paljon. En vain halua, että kaverini alkavat myös juomaan, eikö se ole hyvä asia estää hyviä ystäviä eksymästä väärälle polulle?
Ovat alaikäisiä. Älä suostu sp tämmöisiin bileisiin. Vaadi selvitystä miksi haluavat kutsua heidätkin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:23"]
[/quote] Miksi ihmiset kettuilevat ja ymmärtävät kaiken tahalleen väärin? Vai etkö ehtinyt lukea aiempaa ketjua? Se selittänee paljon. En vain halua, että kaverini alkavat myös juomaan, eikö se ole hyvä asia estää hyviä ystäviä eksymästä väärälle polulle?
[/quote]
Tai sitten olet itse fiksumpi ja jätät vain menemättä ja juomatta samalla kun annat kaveriesi tehdä omat virheensä.
Voisko olla joku ihastusjuttu syynä? Joku sun kavereista ihastunut poikaan joka dokaa ja hakuaa hänet bileisiin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:29"]
Hetkinen,oletteko alaikäisiä?
[/quote] Olemme, ja se tässä on juuri se ongelma. Itse olen aika absoluuttinen alaikäisten juomisen suhteen, olemme siis 14-15-vuotiaita. En haluaisi tätä toista porukkaa (jotka ovat siis luokkalaisiamme) tuomaan alkoholia juhliin pilaamaan kaikkea.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:33"]
Voisko olla joku ihastusjuttu syynä? Joku sun kavereista ihastunut poikaan joka dokaa ja hakuaa hänet bileisiin.
[/quote] Eivät ole poikia kutsumassa, ollaan kaikki tyttöjä. Kaksi kaveriani pitää siis yhteissynttärit, koska heillä on tasan samana päivänä synttärit.
ap
Hei, vaikka ne sun läheisimmät ystäväsi joisivatkin noilla synttäreillä ekaa kertaa, ei heistä siiderillä-parilla mitään mörköjä tule eli sitä pelkäät suotta. Jos he haluavat kokeilla, et voi sille mitään. Et voi kieltää kutsumasta niitä muita, et kieltää kokeilemasta. Voit vain omasta puolestasi päättää. Haluatko katkaista kaverisuhteen, se on oma valintasi.
En tiedä mitä haluaisit kuulla. Emme mekään voi asialle mitään. Emme voi kieltää kaveriasi kutsumasta synttäreilleen niitä, jotka juo. Emme voi estää kavereitasi juomasta. Emme voi päättää, että tapasi kieltäytyä alkoholista on ainoa tapa nuoren elää ja muuttaa niiden toisten ajattelutapaa samanlaiseksi.
Mitä toivoisit, siis?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:31"]
Ovat alaikäisiä. Älä suostu sp tämmöisiin bileisiin. Vaadi selvitystä miksi haluavat kutsua heidätkin.
[/quote] Sitä olen yrittänytkin selvittää, mutta kaverin vastaukset ovat olleet aika epämääräisiä, mutta kieltää kyllä sen, että he kutsuisivat tämän porukan nimenomaan juomisen takia.
Täällä av-raati on pitänyt lähinnä minua törkeänä, kun puutun kavereideni vieraslistaan ja kun yritän olla järkevä ja pitää kaverinikin sellaisina.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:31"]
[/quote] Sitä olen yrittänytkin selvittää, mutta kaverin vastaukset ovat olleet aika epämääräisiä, mutta kieltää kyllä sen, että he kutsuisivat tämän porukan nimenomaan juomisen takia.
Täällä av-raati on pitänyt lähinnä minua törkeänä, kun puutun kavereideni vieraslistaan ja kun yritän olla järkevä ja pitää kaverinikin sellaisina.
ap
Mikä tässä oli ongelma? Soitat kaveriesi vanhemmilleja kerrot tilanteen ja voin vannoa että ei tarvitse pelätä yhtäkään alkoholijuomaa juotavan vanhempien valvovien silmien alla.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:36"]
Hei, vaikka ne sun läheisimmät ystäväsi joisivatkin noilla synttäreillä ekaa kertaa, ei heistä siiderillä-parilla mitään mörköjä tule eli sitä pelkäät suotta. Jos he haluavat kokeilla, et voi sille mitään. Et voi kieltää kutsumasta niitä muita, et kieltää kokeilemasta. Voit vain omasta puolestasi päättää. Haluatko katkaista kaverisuhteen, se on oma valintasi.
En tiedä mitä haluaisit kuulla. Emme mekään voi asialle mitään. Emme voi kieltää kaveriasi kutsumasta synttäreilleen niitä, jotka juo. Emme voi estää kavereitasi juomasta. Emme voi päättää, että tapasi kieltäytyä alkoholista on ainoa tapa nuoren elää ja muuttaa niiden toisten ajattelutapaa samanlaiseksi.
Mitä toivoisit, siis?
[/quote] Mietin vain mitä voisin sanoa kaverilleni, hän kun ei ole vastannut viesteihini. Meillä on siis tästä riitaa, ei ehkä suoranaista, mutta olenhan minä aika jyrkästi kantani tuonut esiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:39"]
Mikä tässä oli ongelma? Soitat kaveriesi vanhemmilleja kerrot tilanteen ja voin vannoa että ei tarvitse pelätä yhtäkään alkoholijuomaa juotavan vanhempien valvovien silmien alla.
[/quote] En kuitenkaan haluaisi kauheaksi kantelupukiksi ryhtyä. Kaverini arvaisivat heti, kuka on sille äidille kertonut ja en minä kovin hyvää mainetta enää porukassamme saisi.
Ap
Ennemminkin se, miten koitat vaikuttaa asiaan. Järkeä saa yrittää puhua mutta päätöksen he tekevät itse. Paasaaminen ja tuomitseminen, no, ei kenestäkään kivaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:39"]
[/quote] En kuitenkaan haluaisi kauheaksi kantelupukiksi ryhtyä. Kaverini arvaisivat heti, kuka on sille äidille kertonut ja en minä kovin hyvää mainetta enää porukassamme saisi.
Ap
[/quote]
Luuletko saavasi nyt sen enempää? Taidat vain haluta päättää että asiat tehdään sinun _oikealla_ tavallasi, sinun näkemyksiesi mukaan. Jos olisit oikeasti vain huolissasi kavereistasi ei vanhemmille kertominen olisi noin uso ongelma.
No eiköhän syy ole, että haalivat kokeilla alkoholia. Mikä muukaan syy voisi olla :/
Sulla on ap vaihtoehto, et menet juhliin ja lähdet pois siinä vaiheessa kun meno alkaa mennä överiksi.
Itse en varmaan olis ap:Na mennyt, siis tuon ikäisenä 14-15. Nyt aikuisenakaan ei tule överejä vedettyä. Ei kiinnosta. Ap, etsi uusia kavereita mm uskikset ei juo